• 23.7-brud

OT:Namn på katt-ge förslag! SNÄLLA :-)

Hej, en helt OT tråd... men behöver hjälp!

Vi skall få vår katt 5.6 och behöver förslag på namn. Vill någon vänlig själ hjälpa till?

Katten är långhårig, svart och vit. Vi vill inte att den ska heta typ Misse eller Murre, utan gärna lite roligare. Min m2b tycker Doris men nja... Har ni bättre förslag?

Tack på förhand!

• Svar på tråden OT:Namn på katt-ge förslag! SNÄLLA :-)
  • Snuttepuff

Lucifer eller Belzebub

• Linslus

Isa heter vår ena katt!
    & Kiwi den andra (för hon har gröna ögon men är kol-svart i övrigt & vi tyckte det vore trist att kalla henne "sotis" bara för att hon är svart -så vi gick på de gröna ögonen istället)

Siri kanske? Smulan? Skrållan? Lea? Kajsa?

• discodivan

Tequila
    Hedvig
    Esther
    Tekla
    Hulda
    Nefertite
    Aurora

• Linslus

Ps: Vi kallar vår katt Isa för "schizo" ibland när hon har personlighetsstörningar

INGET illa ment mot psykiatriska diagnoser men man måste ju få skämta om det tycker jag

• Kyrkbybruden

Min katt heter Trum-trum (kallas dock Trumme). Det lät så när hon kom springande på parketten

Har annars hört att det är bra att ha med s-ljud i kattnamn. Så kanske Mysan, Alice, Trissan (om hon snurrar mycket )pysslingen ?

• 23.7-brud

Oj vad roliga namn ni har!!! Kiwi var också rolig, men passar ej. Inte heller Johnny, då det är en hona. Esther tänkte jag själv lite på (namnsdag på min fördelsedag). Ska kolla sidan med namn nu, tänkte just fråga om ni vet om det finns någon sådan sida!

Som sagt, ÖS PÅ!

*Tackar och bockar*

• Nymphéa

Håll i er! Här kommer en drös.
    Honkatterna under min uppväxt har hetat: Svea, Elsa, Britta, Tessan och Kattja.
    Katterna vi har nu heter Thelma och Louise.
    En kompis döpte en stor kull kattungar till kryddor. Timjan, Salt, Peppar, Salvia osv. Rätt snyggt tycker jag.
    Min syster döpte sina katter efter paret som de fick katterna av. Anders och Inger blev det. Lite svårt att veta om de pratar om katterna eller människorna ibland. "Inger har blivit ormbiten." "Va? Ligger hon på sjukhus nu då?" "Nä, vi var hos veterinären och nu ligger hon under trappen och kurar."

• Buffy79

Jag gillar Peppar. Det skulle passa fint på en svart/vit katt.
    Annars gillar jag också Cheddar eller Mozarella. :) Men kanske inte på en svart/vit.

*hungrig*

• 23.7-brud

Nymphéa: Nice!

Kollade hastigt på sidan. Jag ska väl nog hitta något där. Kom på "Tussilago". Det är förövrigt mormors smeknamn på mig, så det skulle vara kul att "överföra". Vad tror ni?

Svar på tråden OT:Namn på katt-ge förslag! SNÄLLA :-)