• 23.7-brud

OT:Namn på katt-ge förslag! SNÄLLA :-)

Hej, en helt OT tråd... men behöver hjälp!

Vi skall få vår katt 5.6 och behöver förslag på namn. Vill någon vänlig själ hjälpa till?

Katten är långhårig, svart och vit. Vi vill inte att den ska heta typ Misse eller Murre, utan gärna lite roligare. Min m2b tycker Doris men nja... Har ni bättre förslag?

Tack på förhand!

• Svar på tråden OT:Namn på katt-ge förslag! SNÄLLA :-)
  • Thezzizen

Vår tjej heter Tova. och hon är verkligen en liten Tova, fast hon blivit en riktig dam också =)

• -lila-

min første katt het Pia, min nåværende katt heter Silly (og lever opp til navnet sitt!) - ellers synes jeg Whisky er et morsomt kattenavn

• Emelud

ULLA kanske? Om jag ska ha hund ngn gång i framtiden så ska den få heta det!

• Sannitje

Mina heter dock Arthur (efter filmen med Dudley Moore, för katten beter sig som om han vore lite konstant små full...) och så 2 systrar Seraphim och Cherubim. Vi skaffade dem vid jul och döpte dem efter de olika sorters änglarna!

• Teddan1

Sannitje:

det gäller ju att inte vara smâfull om man skulle behöva ropa pâ de kattflickorna....

:) :)

• Sannitje

Nix! Dock kallar vi dem oftast, lite elakt, Arthur, The Fat One and Cherrybum....

• Sannitje

men jag älskar dem ändå! (Fick dåligt samvete för att jag var elak mot mina småttingar...)

• Ann-Sofi

Våra kissar heter Mystra och Zeke, Tjej och kille. Tycker det är lite annorlunda och gulliga namn och passar dem perfekt.

Har hört att det är bra med ett S i namnet, då lystrar de lättare. Vet inte om det stämmer.

• kyssa

Våra katter heter Russin och Tengil. De är honor båda två, fast vi trodde Tengil var en hane först, därav "mansnamnet". Meningen var att han skulle bli en stor, blodtörstig mördarkatt.. :)

Tidigare katter har hetat Sigge, Sture, Frasse, Julius Ceasar och Flossie (efter en svensk p-film från 70-talet haha..)

Jag tycker annars att Sivan är ett coolt namn, men katten måste ju heta nåt som passar personligheten...

• Ennna

Doris är väl ett helt underbart namn på en katt!!!
    Själv hade jag en gång en rådis som hette Helmer....

Svar på tråden OT:Namn på katt-ge förslag! SNÄLLA :-)