• Paddy_9

1 vecka efter operation (Näsan)

Tjena nu har det gått 1 vecka sen jag opererade min näsa i stockholm. Smärtan var inget vidare jag fick inte ont något bara att gipset var jobbigt och att det kliades + att de rann hela tiden annars var de inget jämfört med vad jag trodde att de skulle vara... Idag tog jag bort gipset det gjort så ont aj aj!
    jag var så nyfiken på se min nya näsa men ojj det var en ingen trevlig syn näsan var så svullen liknade en poatatis fast den mycket mindre och knölen var borta ahh va skön känsla :)
    Nu sitter jag och väntar på att svullnaden ska lägga sig jag är skiträdd att jag kommer att den kommer vara svullen hela tiden :( snälla nån som har gjort näsplastik som kan hjälpa mig !!

Svarar på alla era frågor!!
    finns på msn också: Aziz_Karnabi@hotmail.com

Tack och hade bra!

• Svar på tråden 1 vecka efter operation (Näsan)
  • Paddy_9

Tjena Fillifjompan
    för det första vill jag tacka dig att du tog din tid och läste mitt problem det var så snällt... jättetacksam
    jag fixa min näsa på lidingökliniken i stockholm den 12 maj. ja samma för mig den ser ut som en korv asså jag är rädd att svullnaden stannar så i flera månader :( fillifjompan är den smal och fin nu eller fortfarande lika korv svullen?
    har du inte msn så kan vi snacka där för jag har lite frågor jag vill ställa... Föressten så var den sidan du gav mig stängd för svar! Tråkigt..

ha de bra Kram!

• Paddy_9

Tjena Mizz

jag opererade mig i lidingökliniken i stockholm jag fick ge 20.000 för min operation och det var total näsplastik.. min har blivit mkt mindre fast den e svullen nu så den ser tjock ut har gått 8 dagar sen jag operera mig.
    Kliniken var jättetrevliga och man fick all information fast min doktor var lite tyst fast mycket seriös formodligen!

ha de

• Paddy_9

Fillifjompan

asså fan va kul att den försvinner om 2-3 veckor jag som trodde den skulle vara kvar minst 2-3 månader.. lättnad nu iallafall... konstigt att ingen har märkt på mig syns de klart att jag har en helt ny näsa fått höra possitiva saker från nära... du e skitgullig i den näsan, din näsa blev skitbra liten och fin hehe de värmer än så mkt :) En sak som jag oroar mig över på nässryggen finns det en liten bula men doktorn tog bort knölen så jag tror de e svullnaden... kände du inte också nån sorts bula på nässryggen? aaa jag har också känt på näsan den e skitöm=)

Sköt om dig tjejen!

• Paddy_9

Fillifjompan

aha du fick också en sån bula på näsryggen. då behöver jag inte vara rädd att det är knölen som e kvar det är svullnaden. asså har svullnaden gått ner mycket från första veckan till typ 4 veckor? tycker du näsan blivit mycket mindre jämfört med första veckan när den var så svullen och liknaden en korv?
    Tack för att du e så snäll och svarar! :)

Ha de bra!

• Paddy_9

Du Fillifjompan

jag har gått runt och tänkt på det hela jävla tiden och jag börjar bli trött på att tänka om min näsa kommer bli sån... den är fet i nästippen och jag har aldrig haft nån fet nästipp + att doktorn minskade lite på tjockleken inte kan näsan bli tjockare på nästippen nu efter en operation! snälla hjälp mig

• Paddy_9

Fillifjompan

Jag ringde min klinik och snacka med sköterskan som var med när de operera mig hon... jag sa till henne mina näsa e tjock hon ba aa men det är svullnaden så du behöver inte oroa dig. Då sa jag inte kan näsan bli tjockare än den var innan operationen då sa hon nej nej det finns inte någon chans att den blir. Hon sa att hon såg min näsa när den vara färdig opererad och det blev jättefin inte tjock eller något. HeHe då blev jag glad! Får la lita på dem vet la bättre än mig :)Nej det har inte gått några veckor bara 10 dagar. tog bort stygnen idag och ajj ajj va ont det gjorde. Det som var värst med hela operationen var att ta bort stygnen! så nu går jag utan nåt på näsan bara 2 små plåster på stygnen i 2 dagar!

Du e så snäll vet hur jag ska kunna tacka dig :) jag är jättetacksam Ha de fin tjejen!

• Paddy_9

Fillifjompan

tack :) det var så lite så. det har gått nu 6-7 veckor för dig ser näsan mkt bättre ut nu än för 4 veckor sen? jusste blir näsan lite mindre när svullnaden håller på att försvinna? hehe jag kan inte rynka pannan de gör ont och känns ömt. asså fan vilken otur jag har råkar hela tiden stöta näsa aj vad ont det gör..
    orkar inte vänta längre vill att svullnaden ska bort bara :(

vaffö så långt tid innan du svarar jag väntar alltid :( skulle vara skitkul om du kunde skriva varje dag 1 gång... ha de jättefint

• Paddy_9

Fillifjompan

Men läkningen tar minst 6 månader fast min svullnad har gått börjar ramla ner men fortfarnde svullen fast mycket bättre än vecka 1. Fast formerna har inte börjat komma än. Tyckte du NÄSAN blev mindre när det mesta av svullnaden försvann? visa en bild på din näsa nu vill se om den är fortfarande svullen. hehe oki det är lungt buisy woman :) sköt om dig!

• Paddy_9

Fillifjompan

aha bara du som ser svullnaden nej på mig ser alla att den e svullen. oki va nice att den blir bättre när svullnaden gått ner!
    hur går det med andningen och lukten?

• Paddy_9

hej fia

fan va kul att du är supernöjd och inte ångrar dig eller att de blev fel. skitglad för din skull :) nä men det blå under ögongen försvinner ju snabbt och svullnaden på kinderna också!
    Det har nu gått 4 veckor för mig sedan min näsplastik inte att jag e supernöjd för min näsa e rätt mkt svullen än så jag får vänta 2-3 veckor till för att se om den blir bra=) om svullnaden går ner så mycket som jag vill att det ska göra då kommer jag vara supernöjd. fast när man kollar i spegeln ser de lite konstigt ut i profil för den är fin till början av nästippen då ser den lite konstig ut för den e så svullen där!... hoppas verkligen den går ner lite på 2-3 veckor! hade du stor näsa eller knöl bara?
    fan jag vill också bli supernöjd som dig ja e lite avis än så länge heh men skitglad för din skull :) yeah!

Aziz

• Paddy_9

Hej alla

nu har det gått 5 veckor sen min operation och det blir bara bättre och bättre för varje vecka!
    tagit ny bild så tänkte visa er den.

img171.echo.cx/my.php

svullnaden går så segt ner när det gäller nästippen som om den går slomotion eller nåt hehe. tror de kommer ta upp till 3-4 månader minst! som sagt jag e jättenöjd redan nu fast de kommer bli bättre :)
    ha de bra//Aziz

• Paddy_9

nu har det gått snart 3 1/2 månad och näsan e Fortfarande svullen och den är sne också... så jag det blev som jag trodde misslyckat vaffö ska man alltid ha sån jävla otur i detta livet kanske för jag ska lida hela livet istället för att fixa till de... ja nu får jag vänta till nästa operation... någon som vet hur länge man måste vänta innan jag kan göra om den?

Svar på tråden 1 vecka efter operation (Näsan)