• Paddy_9

1 vecka efter operation (Näsan)

Tjena nu har det gått 1 vecka sen jag opererade min näsa i stockholm. Smärtan var inget vidare jag fick inte ont något bara att gipset var jobbigt och att det kliades + att de rann hela tiden annars var de inget jämfört med vad jag trodde att de skulle vara... Idag tog jag bort gipset det gjort så ont aj aj!
    jag var så nyfiken på se min nya näsa men ojj det var en ingen trevlig syn näsan var så svullen liknade en poatatis fast den mycket mindre och knölen var borta ahh va skön känsla :)
    Nu sitter jag och väntar på att svullnaden ska lägga sig jag är skiträdd att jag kommer att den kommer vara svullen hela tiden :( snälla nån som har gjort näsplastik som kan hjälpa mig !!

Svarar på alla era frågor!!
    finns på msn också: Aziz_Karnabi@hotmail.com

Tack och hade bra!

• Svar på tråden 1 vecka efter operation (Näsan)
  • Fillifjompan

Grattis till operationen! Jag fixade min näsa för 5,5 vecka sen hos Röjdmark på Akademikliniken. Vart gjorde du din?

Min näsa var också rejält svullen. Såg ut som en korv. Men det värsta gick ner relativt snabbt. Tre veckor kanske. Men den blir fortfarande nättare och mer definierad för var vecka som går. Den är fortfarande svullen och kommer tydligen vara det i 6 månader. Men det är det nog bara en själv som ser.

Finns en tidigare tråd om näsplastik om du inte kollat in den ännu:
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m917776.html

Oroa dig inte, svullnaden kommer att gå ner.

• Paddy_9

Tjena Fillifjompan
    för det första vill jag tacka dig att du tog din tid och läste mitt problem det var så snällt... jättetacksam
    jag fixa min näsa på lidingökliniken i stockholm den 12 maj. ja samma för mig den ser ut som en korv asså jag är rädd att svullnaden stannar så i flera månader :( fillifjompan är den smal och fin nu eller fortfarande lika korv svullen?
    har du inte msn så kan vi snacka där för jag har lite frågor jag vill ställa... Föressten så var den sidan du gav mig stängd för svar! Tråkigt..

ha de bra Kram!

• Affeman

Tjena Fillifjompan

Nu är du poppis för att du är erfaren:)

Jag ska oprera mig hos röjdmark i början av juni! jag har lite ångest för att jag är rädd att det inte ska bli bra... är du nöjd? är han duktig eller rekomenderar du att jag ska leta efter en annan kirurg?

• Mizz_

vill oxå göra en, men ska vänta några månader till, tills det lugnat sig med livet.

är dock nyfiken på hur mycket ni fick betala, och är ni nöjda med resultatet? för det finns ju vissa läkare som inte opererar bort så mycket, så skillnaden syns knappt...

rekommenderar ni era läkare/kliniker?

• Paddy_9

Tjena Mizz

jag opererade mig i lidingökliniken i stockholm jag fick ge 20.000 för min operation och det var total näsplastik.. min har blivit mkt mindre fast den e svullen nu så den ser tjock ut har gått 8 dagar sen jag operera mig.
    Kliniken var jättetrevliga och man fick all information fast min doktor var lite tyst fast mycket seriös formodligen!

ha de

• Jajosefina

Ingen här som har opererat sig för "uppåtnäsa"?

Kram - Josse

• Lyxförpackning

Jo.. jag har gjort det ... har gått ett år o några få månader nu!

• Fillifjompan

Paddy_9

Nej nej, "korv-svullnaden" satt inte i länge alls ca 2-3 veckor. Den svullnad som är nu syns knappt, men det känns när man tar på näsan. Har läst att det är vanligt att vara rejält svullen ovanför nästippen och det kan jag hålla med om. Jag opererade mig 12 april så jag ligger exakt en månad före dig och näsan ser helt normal ut nu. Ingen som märker nånting. Men som sagt, jag ser skillnad varje vecka att den blir mindre och mindre. Har tyvärr inte msn men fråga gärna här om du har fler frågor.

Affeman
    Du har absolut inget att oroa dig för ang. Röjdmark. Han är verkligen kanon. Jag är jätte-nöjd. Ooooh, början på juni, det är ju jätte-snart! Spännande! Du måste skriva och berätta hur det går. Ett litet tips jag önskat jag fått: Duscha gärna med vatten runt och under gipset på morgonen innan det ska bort. Sköterskan sa att Röjdmark brukar glömma att tala om det för patienterna (including me) och det gjorde verkligen ONT att ta bort det.

Mizz_
    Jag betalade 22 000 för min. Jag ser jätte-mycket skillnad men det är inte nån annan som sett nåt. Men han gjorde en näsa som skulle passa mitt ansikte och hade han gjort den mindre hade den kanske inte passat lika bra. Jag är bara glad att det inte syns så mycket. Folk kan gott tro att jag har en naturligt snygg näsa. Kan varmt rekommendera Röjdmark på Akademikliniken.

• Paddy_9

Fillifjompan

asså fan va kul att den försvinner om 2-3 veckor jag som trodde den skulle vara kvar minst 2-3 månader.. lättnad nu iallafall... konstigt att ingen har märkt på mig syns de klart att jag har en helt ny näsa fått höra possitiva saker från nära... du e skitgullig i den näsan, din näsa blev skitbra liten och fin hehe de värmer än så mkt :) En sak som jag oroar mig över på nässryggen finns det en liten bula men doktorn tog bort knölen så jag tror de e svullnaden... kände du inte också nån sorts bula på nässryggen? aaa jag har också känt på näsan den e skitöm=)

Sköt om dig tjejen!

• Affeman

Fillifjompan:

Har du några synliga ärr efter operationen?
    Vart gjorde han snittet? under näsan eller vid näsvingarna... vet du om han ALLTID använder samma teknik eller hamnar snittet på olika ställen beroende på hur näsan ser ut...

Jag har fått för mig att jag vill ha under näsan, att det är en bättre metod... men har ingen aning om det är så.

mvh
    /A

Svar på tråden 1 vecka efter operation (Näsan)