• Paddy_9

1 vecka efter operation (Näsan)

Tjena nu har det gått 1 vecka sen jag opererade min näsa i stockholm. Smärtan var inget vidare jag fick inte ont något bara att gipset var jobbigt och att det kliades + att de rann hela tiden annars var de inget jämfört med vad jag trodde att de skulle vara... Idag tog jag bort gipset det gjort så ont aj aj!
    jag var så nyfiken på se min nya näsa men ojj det var en ingen trevlig syn näsan var så svullen liknade en poatatis fast den mycket mindre och knölen var borta ahh va skön känsla :)
    Nu sitter jag och väntar på att svullnaden ska lägga sig jag är skiträdd att jag kommer att den kommer vara svullen hela tiden :( snälla nån som har gjort näsplastik som kan hjälpa mig !!

Svarar på alla era frågor!!
    finns på msn också: Aziz_Karnabi@hotmail.com

Tack och hade bra!

• Svar på tråden 1 vecka efter operation (Näsan)
  • Fillifjompan

Paddy_9

Nja, det verkar som om läkningen går saktare och saktare nu. Gick fortare i början. Tror det började sakta ner i vecka 4 eller 5 eller nåt sånt. Jag vill också att tippen ska gå ner, men det verkar ju dröja. Jag ser i alla fall bättre ut än förrut så jag är glad över det.

Sorry att jag inte kan skriva varje dag. I'm a busy woman.

• Paddy_9

Fillifjompan

Men läkningen tar minst 6 månader fast min svullnad har gått börjar ramla ner men fortfarnde svullen fast mycket bättre än vecka 1. Fast formerna har inte börjat komma än. Tyckte du NÄSAN blev mindre när det mesta av svullnaden försvann? visa en bild på din näsa nu vill se om den är fortfarande svullen. hehe oki det är lungt buisy woman :) sköt om dig!

• Fillifjompan

Affeman

Hej hej! Hur känns det? Det är ju snart dags för dig. Vilket datum ska du operera dig? Hör gärna av dig så vi får veta hur allt gått.

Paddy_9

Jo, självklart blir näsan mindre när svullnaden går der. Men som sagt, det är ingen annan än jag som ser att den är svullen. Har tyvärr inga digitala bilder.

• Paddy_9

Fillifjompan

aha bara du som ser svullnaden nej på mig ser alla att den e svullen. oki va nice att den blir bättre när svullnaden gått ner!
    hur går det med andningen och lukten?

• Affeman

Fillifjompan

Tja, börjar dra ihop sig... inte alls nervös faktist. jag har accepterat mitt öde... haha.

Jag resonerar så här:

Jag vill ju verkligen göra det... Det är lämplig tid va gäller skola och jobb. Jag är nöjd med valet av läkare. De få personer jag har berättat för stödjer mig. Pengarna skiter jag i.

Det ända risken jag tar är i princip att jag kanske ha för höga förväntningar och kommer att bli besviken på resultatet.
    (asså den estetiska biten). Men det lär ju inte bli sämre... *hoppas*.

• Fillifjompan

Paddy_9

Andningen hade jag bara problem med första veckan. Känndes helt ok efter ca 4 dar tror jag. Däremot droppade näsan som ett såll i ca en vecka. Gick ständigt med en näsduk i handen. Lukten blev aldrig försämrad för min del.

Affeman

Lycka till! Väntar med spänning att få höra hur det gått!

Själv ser min näsa för tillfället ut som Bruce Willis. he he he. Kan inte fatta att det ska behöva ta sån tid för svullnaden på tippen att gå ner.

• fia_85

hej hej alla.

nu kan man visst skriva här igen.. skulle svarat på ett inlägg som var skrivet för ett tags sedan men kunde ej.
    idag e det 6 veckor sedan jag gjorde min näsoperation i stockholm. o jag e mer än supernöjd kan jag lova. jag e så glad o jag tycker min näsa e underbart fin nu. o jag ska säga er att jag var juh rädd efteråt när jag tog bort gipset. inte så jag var nöjd redan då o jag grät när jag såg den va lycka. men det jag va rädd för va att mina mörka ringar under ögonen o ansiktet som fotfarandeva svullet skulle förbli så...men icke allt borta nu o jag har min nya fina lilla näsa. asså jag kan knappast fatta det det e 6veckor sedan jag gjorde det o den e jätte söt. men den e inte klar förrän om ett halvår den kommer bara bli bättre. o jag har fått så mycket fina komplimanger om min nya näsa så allt känns superbra. o kliniken jag gjorde det på e superbra den med o all personal längtar redan efter återbesöket i oktober för att träffa alla på viktoriakliniken igen.

petra

• Paddy_9

hej fia

fan va kul att du är supernöjd och inte ångrar dig eller att de blev fel. skitglad för din skull :) nä men det blå under ögongen försvinner ju snabbt och svullnaden på kinderna också!
    Det har nu gått 4 veckor för mig sedan min näsplastik inte att jag e supernöjd för min näsa e rätt mkt svullen än så jag får vänta 2-3 veckor till för att se om den blir bra=) om svullnaden går ner så mycket som jag vill att det ska göra då kommer jag vara supernöjd. fast när man kollar i spegeln ser de lite konstigt ut i profil för den är fin till början av nästippen då ser den lite konstig ut för den e så svullen där!... hoppas verkligen den går ner lite på 2-3 veckor! hade du stor näsa eller knöl bara?
    fan jag vill också bli supernöjd som dig ja e lite avis än så länge heh men skitglad för din skull :) yeah!

Aziz

• Affeman

Jaha var man skönhetsopererad dåra..

Va ska man säg... hittils har allt gått som på räls. Längtar tills gipset försvinner... för det kliiiiaaarrr... jag ska gå loss på näsan med sandpapper.

Ja, sen ska det bli spännande och se hur nosie ser ut nu.

Ska väl tillägga att Röjdmark & Co va riktigt stabila. Men jag vill inte ge allt för många komplimanger innan jag har sett resultatet.

• Fillifjompan

Affeman:

Skönt att allt gått bra! Nu är det bara att vänta på att få ta av gipset.

Svar på tråden 1 vecka efter operation (Näsan)