• Paddy_9

1 vecka efter operation (Näsan)

Tjena nu har det gått 1 vecka sen jag opererade min näsa i stockholm. Smärtan var inget vidare jag fick inte ont något bara att gipset var jobbigt och att det kliades + att de rann hela tiden annars var de inget jämfört med vad jag trodde att de skulle vara... Idag tog jag bort gipset det gjort så ont aj aj!
    jag var så nyfiken på se min nya näsa men ojj det var en ingen trevlig syn näsan var så svullen liknade en poatatis fast den mycket mindre och knölen var borta ahh va skön känsla :)
    Nu sitter jag och väntar på att svullnaden ska lägga sig jag är skiträdd att jag kommer att den kommer vara svullen hela tiden :( snälla nån som har gjort näsplastik som kan hjälpa mig !!

Svarar på alla era frågor!!
    finns på msn också: Aziz_Karnabi@hotmail.com

Tack och hade bra!

• Svar på tråden 1 vecka efter operation (Näsan)
  • Fillifjompan

Paddy_9

Jag har haft en knöl på sidan av näsryggen som jag varit ganska nervös över att den skulle bli kvar, men den börjar försvinna nu efter 6 veckor. Jo, visst känns näsan fortfarande lite knölig, men det är ganska normalt. Tror det kan bero på att svullnaden släpper olika fort på olika ställen. Jag har ett ställe på näsan som inte är svullen alls längre. Precis där benet slutar och brosket börjar. Men sen är ju brosket svullet fortfarande så det är nästan så man har en konkav näsa nu, fast den kommer att bli spik-rak sen.

Affeman
    Mina ärr sitter inne in näsan så de syns inte alls. Som jag fattar det så görs de inne i näsan så ofta det är möjligt för att slippa synliga ärr. Men ska man göra mer komplicerade operationer så krävs en öppen näsplastik när man lägger snitten under näsan. Det är ju lättare att se för kirurgen med en öppen metod. Vet du inte vilken metod han ska använda? Fick jag välja skulle jag ta snitten inne i näsan för att slippa ärr.

• Paddy_9

Fillifjompan

aha du fick också en sån bula på näsryggen. då behöver jag inte vara rädd att det är knölen som e kvar det är svullnaden. asså har svullnaden gått ner mycket från första veckan till typ 4 veckor? tycker du näsan blivit mycket mindre jämfört med första veckan när den var så svullen och liknaden en korv?
    Tack för att du e så snäll och svarar! :)

Ha de bra!

• Paddy_9

Du Fillifjompan

jag har gått runt och tänkt på det hela jävla tiden och jag börjar bli trött på att tänka om min näsa kommer bli sån... den är fet i nästippen och jag har aldrig haft nån fet nästipp + att doktorn minskade lite på tjockleken inte kan näsan bli tjockare på nästippen nu efter en operation! snälla hjälp mig

• Fillifjompan

Paddy_9

Don't worry. Min nästipp är också tjockare nu än innan operationen. Det är svullnaden i tippen som tar längst tid att gå ner så jag lovar att det kommer att bli bra till slut. Det har ju bara gått några veckor för dig. Ge det lite tid. Det tar ju månader innan näsan är färdigläkt. Min nästipp var helt rund till att börja med. Jag såg ut som en kattunge i profil. Men nu ser den helt okej ut. Det runda försvann på några veckor. Men visst är den svullen fortfarande. Få inte panik ännu. Det kommer att bli bättre. I promise.

• Paddy_9

Fillifjompan

Jag ringde min klinik och snacka med sköterskan som var med när de operera mig hon... jag sa till henne mina näsa e tjock hon ba aa men det är svullnaden så du behöver inte oroa dig. Då sa jag inte kan näsan bli tjockare än den var innan operationen då sa hon nej nej det finns inte någon chans att den blir. Hon sa att hon såg min näsa när den vara färdig opererad och det blev jättefin inte tjock eller något. HeHe då blev jag glad! Får la lita på dem vet la bättre än mig :)Nej det har inte gått några veckor bara 10 dagar. tog bort stygnen idag och ajj ajj va ont det gjorde. Det som var värst med hela operationen var att ta bort stygnen! så nu går jag utan nåt på näsan bara 2 små plåster på stygnen i 2 dagar!

Du e så snäll vet hur jag ska kunna tacka dig :) jag är jättetacksam Ha de fin tjejen!

• blivande fru J

varför har du startat flera trådar om samma ämne? Förvirrande att läsa saker flera gånger fast man tror att man läser olika saker :D

• Fillifjompan

Paddy_9
    Kul att du delar med dig av dina bilder. Näsan ser ju jätte-fin ut redan nu. Och ändå kommer den ju att se bättre och bättre ut framöver.
    Min svullnad på näsryggen har gått ner nästan helt nu, förutom på sidorna där jag har två knölar. Svullnaden på nästippen sitter envist kvar. Men det känns ju när man rynkar pannan att det inte är färdigläkt ännu. Det stramar liksom. Gör det det på dig också? Eller du kanske inte kan rynka pannan ännu. Det tog lång tid innan jag kunde det.

• Paddy_9

Fillifjompan

tack :) det var så lite så. det har gått nu 6-7 veckor för dig ser näsan mkt bättre ut nu än för 4 veckor sen? jusste blir näsan lite mindre när svullnaden håller på att försvinna? hehe jag kan inte rynka pannan de gör ont och känns ömt. asså fan vilken otur jag har råkar hela tiden stöta näsa aj vad ont det gör..
    orkar inte vänta längre vill att svullnaden ska bort bara :(

vaffö så långt tid innan du svarar jag väntar alltid :( skulle vara skitkul om du kunde skriva varje dag 1 gång... ha de jättefint

Svar på tråden 1 vecka efter operation (Näsan)