Inlägg från: *Galadriel* |Visa alla inlägg
  • *Galadriel*

Jag ångrar mig så jag kan dö...

ärligt talat så tycker jag inte att du var tillsammans med någon "underbar och principfast" för någon underbar och principfast hade inte gjort på det sättet, någon underbar och principfast hade gjort slut, både för din och för sin egen skull.

det du beskriver som ert "förhållande" låter inte alls som ett förhållande i mina öron, och jag tycker heller inte att du var otrogen, då det ju itne fanns något förhållande att vara otrogen mot. du var otrogen mot din förälskelse i honom, och inte mot honom som person. jag har varit delvis i samma sits. jag var tillsammans med min sambo i nästan ett år, han gjorde slut men jag var fortf dökär i honom. det tog mig ett halvår att komma över honom, och under den tiden kunde jag inte tänka tanken att vara med någon annan, varken kyssar eller sex, ingen närhet i någon form. jag ville bara ha honom och jag skulle mått skitdåligt om jag hade trotsat detta och varit med någon annan ändå. men jag kom över honom till slut och mår nu bättre än nånsin!

jag tycker inte du har något att sörja över, och anser att du bara slösar på dina nerver i onödan. du mår ju egentligen inte dåligt över otroheten i sig, det du mår dåligt över är ju att det s.k. förhållandet är slut.. något du dock vetat länge, men sådant kan man ju ändå aldrig förbereda sig för. det är väldigt lätt att lura sig själv i en sådan sits och tro att "han kanske har lite känslor för mig ändå". jag är ledsen att säga det såhär, men det är det enda sättet jag kan uttrycka det på: han var inte kär i dig och ni hade inget förhållande. det ni hade var en beroenderelation, du var beroende av honom och att utnyttjade det. han var helt enkelt en mes som, istället för att se till ditt bästa och göra slut, lät dig hållas och invaggade dig i en falsk trygghet som gjorde det hela än värre för dig. jag tycker inte du har gjort något fel överhuvudtaget. det enda rätta hade varit att göra slut själv, men det är inget alternativ i en sådan situation, jag vet. dock hade ju inget varit annorlunda i er relation nu om du inte hade varit med den här andre killen, då du fortfarande skulle ha suktat efter närhet och han fortfarande skulle saknat känslor för dig. frågar du mig så har din "kille" ingen rätt att bli sur på dig, då han ju ändå inte ville ha dig som flickvän. det finns faktistk människor som underhåller andras förälskelse i dem för att på så sätt höja sitt eget ego, "någon vill ha mig".

mitt helt uppriktiga råd är att du skall sluta slösa energi på att ångra "otroheten" och börja satsa på att komma över honom.
    det primära en kille man anser vara "den rätte" skall ha är ju att han tycker om en och vill vara tillsammans med en. alltså var han inte den rätte för dig, annars hade ni ju varit ihop än, eller hur?

Svar på tråden Jag ångrar mig så jag kan dö...