Jag ångrar mig så jag kan dö...
... nej, kanske inte helt rätt inlägg på ett bröllopsforum, men jag behöver få ur mig lite och kanske få några okända medmänniskors dom på vad jag gjort...
Jag har varit tillsammans med en kille i ca två år och varit galet förälskad sedan början, och bara känt mer och mer för honom ju bättre jag lärde känna honom. Det första halvåret levde jag på förälskelsens moln, han var lite svår på grund av att han hade många principer i vissa lägen som inte gick att resonera kring, men jag blev ändå så otrolig fascinerad av hans intelligens och att vi kunde prata så bra om precis allting. Jag kunde inte fatta att jag hittat en så perfekt människa, som tyckte samma saker var intressanta som jag och som dessutom älskade mig och var en helt underbar pojkvän. Men det gick kanske ett år, sedan kände jag inte längre så tydligt om han älskade mig eller inte. Han sa sällan att han älskade mig, han ringde inte så ofta, det mesta vi gjorde var på mitt inititiv. När jag tog upp det sa han fortfarande att han älskade mig, och jag tror fortfarande på att det verkligen stämde, men han började också prata om att han inte trodde att det skulle hålla mellan oss i längden, på grund av att vi på visa grundläggande frågor hade lite olika uppfattningar. Jag i min förälskelse vägrade tro på sånt, och sa alltid att kärlek övervinner allt. I mina fantasier var han den jag skulle leva mitt liv med, och det är han fortfarande, jag har svårt att tänka mig någon annan, trots det som därefter har hänt. Nu i vintras kom dock kallduschen. Efter att det varit lite knackigt i några månader innan, ofta beroende på att jag inte kände mig särskilt älskad, han verkade inte bry sig så mycket som jag gjorde. Men kär som jag var så ville jag försöka övervinna våra problem och planerade för diverse mysiga stunder tillsammans och vad vi skulle göra för att återfinna den magiska stämning som tidigare funnits. På den raka frågan om han fortfarande var kär i mig fick jag dock det ärliga men stenhårda svaret att han inte var det, men att han ändå trivdes väldigt bra i mitt sällskap och tyckte mycket om mig som människa. Det kändes som om mitt liv föll samman, allt kändes meningslöst. Men jag orkade inte med all sorgen då, så istället lyckades jag ganska lätt få med honom på att vi skulle fortsätta vara tillsammans "så länge vi trivdes ihop". Problemet var ju ändå kvar, jag var huvudlöst kär i honom men inte han i mig. Våren har gått. Jag har mått mycket dåligt i mina ensamma tänkande stunder, men när jag har träffat honom har jag ändå mått hyfsat bra och förträngt sanningen delvis. Men jag var ju ändå tvungen att arbeta mot att komma till insikt och verkligen förstå att det måste ta slut, och det gjorde jag samtidigt som vi fortsatte vara tillsammans, dock utan många av de ingredienser som ömhet och tillgivenhet som jag uppskattade så mycket. När jag sa att jag mådde dåligt och behövde mer av en pojkvän så svarade han alltid att han inte kunde ge det, utan att jag fick göra slut om det blev för tungt för mig. Jag förberedde mig ännu mer, tyckte jag; började umgås mer och mer med andra kompisar, gå ut, försöka bygga upp ett liv där hans roll blev allt mindre. Trots flera försök när jag tog upp det och sa att jag ville göra slut lyckades jag aldrig hela vägen - jag älskade ju honom fortfarande!
Jag kan inte säga hur mycket jag ångrar min svaghet i de stunderna, för det ledde mig mot katastrofen jag tycker mig vara i idag. För en vecka sen var jag bortbjuden på fest. Jag har denna vår också börjat dricka lite mer, inte mycket, men från att tidigare nästan aldrig ha druckit alkohol så dricker jag nu oftast när jag festar med mina kompisar. Jag blev lite onyktrare än vanligt, för full helt enkelt. Det är ingen bortförklaring eller ursäkt, men det i kombination med hur dåligt jag mått en tid nu samt att en nära killkompis som jag tycker bra om också blev ordentligt full gjorde att jag var otrogen....
Förutom bakfyllan har jag mått enormt dåligt sedan dess. Jag berättade för min pojkvän så fort jag träffade honom, det tyckte jag att jag var skyldig honom efter att ha gjort något så hemskt mot honom. Till saken hör också att vi pratat mycket om otrohet, och att han i början av vårt förhållande sa att han aldrig skulle tolerera otrohet, och att han aldrig skulle kunna vara vän med någon som varit otrogen mot honom heller. Som jag tidigare nämnt är han mycket principfast, vilket jag tycker om hos honom, så nu är situationen precis den jag alltid fasat för. Han vill inte ha med mig att göra och min besvikelse över att han slutade älskad mig överskuggas nu av mina skuldkänslor över vad jag har gjort mot honom, den bästa person jag någonsin mött, och honom som jag lovat mig själv att aldrig svika. I det helvetet befinner jga mig nu.... men jag har ju bara mig själv att skylla....