Inlägg från: Lillfruffe |Visa alla inlägg
  • Lillfruffe

Jag ångrar mig så jag kan dö...

Var i en väldigt liknande situation för ca. 10 år sedan....
    låg med en av min fd. bästa kompisar.
    Jag var inte särskilt full utan nog mest ute efter att frigöra mig från exets "mörka" skugga (han bodde utomlands då, det hade varit slut i mer än 6 månader) och det var nog - om jag ska vara helt ärlig - delvis för att "hämnas" X:s oförmåga att göra slut med mig innan utlandsvistelsen(vilket jag "fick står för", dvs. framstod som den som inte pallade trycket trots att han lämnat mig vind för våg, hörde typ aldrig av sig etc...)
    Eftersom min "hämnd" & frigörelse var ganska raffinerad, dvs. ligga med bästa kompisen (vilket faktiskt var OK rent "lagligt", för både jag & kompisen var singlar och gjorde det på "lika villkor" (bara för en natt). I min mening borde kompisen i första hand ha sagt nej, han var ju den som skulle vara lojal, jag var ju "bara" en bitter & ledsen flickvän. Iofs fick jag ta all skit från X.et, jag var tydligen den stora boven enligt honom, ni vet, eva i paradiset. Oh well...med allt detta vill jag säga att du nog gjorde det du gjorde för att du behöver frigöra dig från ditt ex. Och eftersom han inte kan säga nej till dig och gå sin väg, utan låter dig gå och våndas genom att FAKTISKT ge dubbla signaler så var det kanske din enda utväg. Göra något som du vet att han inte kan förlåta. Men som sagt; du har ingen skuld. Du gör det för din egen skull, tror jag. Du kan gå din egen väg. Det väntar andra människor på dig, som kan ge dig det du behöver och förtjänar. Det är svårt att lämna någon som man har/har haft så otroligt starka känslor för, men ibland måste man. Så är det bara.. Om ett tag - veckor, månader, år - så tror jag att du känner att det du gjorde var bra¨, trots att du sårat honom. I det stora hela. Han överlever, believe me. Din lojalitet ska i första hand vara hos dig själv. Det handlar inte om att vara ego, bara om att älska sig själv, och veta sitt värde. Då kommer den riktiga kärleken, den som får dig att växa, att leva, att känna tro & hopp. Deppa inte ner dig alltför mycket. Gå ut bland syrenerna och andas frisk luft. Framtiden är din.

Svar på tråden Jag ångrar mig så jag kan dö...