Inlägg från: Elin B |Visa alla inlägg
  • Elin B

Decemberbrudar 2005, del 2

Det verkar som om vår gamla tråd har blivit avstängd för svar! Underligt... Blir det så när tråden blir för lång kanske...?

Hur som helst, här har vi som ska gifta oss i december en ny fräsch tråd! / Elin

• Svar på tråden Decemberbrudar 2005, del 2
  • Elin B

Godmorgon dala82!
    Visst har jag en klänning som du kan få titta på! Jag har i stort sett bestämt mig för att det är den som gäller, ska bara ta med mig Daniel till affären också, så att han får säga vad han tycker.
    www.nixa.se/pictures/bride_notrain/828%20(Brud).jpg

Annars har det inte hänt så mycket i planeringen. Ska ringa en frisör/sminkös i eftermiddag tänkte jag, och höra om priser och om hon har en ledig tid på nyårsafton. Sen ska jag försöka få tag i restaurangen också, där vi ska ha middagen. Har skickat några mail till dem nu utan att få svar så nu börjar jag bli lite orolig...

Du då, hur går det med allt? Har han friat än?! *håller tummarna*

• Elin B

Men attans, det verkar inte funka med länken. Gå in på www.nixa.se och skriv in 828 under modellsök. Där är "min" klänning!

• Elin B

Välkommen till oss filiokus! Kul att du också ska gifta dig på nyårsafton, precis som jag & Daniel.

Vi har inte bestämt menyn än, förutom att det blir pannacotta med bär till efterrätt. Ni då?

Och jo, dala82, det är den klänningen jag har pratat om förut. Jag är verkligen kär i den, och det blev ännu bättre när jag provade den och den satt jättebra. Dessutom gör den lilla draperingen fram att man slipper spendera hela kvällen med att sträcka maximalt på ryggen och dra in magen så mycket man bara kan.

Har ni tittat något på klänningar?

• Elin B

Hej allihop,
    Jag tänkte bara berätta att jag har beställt min klänning nu! Det blev en Nixa 828 (precis som ni säkert anat)! Den är så fin och jag är så glad!

Den kommer ill Lillys i Sthlm i september och sen ska de sy in den lite och fixa till så att den sitter perfekt. Känns otroligt roligt att ha bestämt sig för en klänning nu! Nu kan jag ju prova lite smycken och sånt till, nu när jag vet att det blir en axelbandslös klänning.

Annars har inte det inte hänt så mycket i planeringen. Vi har bokat flyg för bröllopsresan (tur & retur till Bangkok 3-20 januari) och jag håller på att jaga frisörer som har öppet på nyårsafton...

Hur går det för er?
    Hej sålänge / Elin

• Elin B

Snowflake,
    Den kostar 2995:- så priset känns helt ok! Sen kostar det 390:- för ev justeringar & ändringar.

/ Elin

• Elin B

Cissilla,
    Vad kul att ni äntligen bestämt er!
    Lycka till med bröllopet på Teneriffa! Vi hörs av.

Kram / Elin

• Elin B

Håller helt och fullt med dig brud nyår05! Nu måste vi få liv i den här tråden efter semestern! Vi har varit så dåliga på att skriva här i sommar.

Misstänker dock att just denna tråd kommer att stängas på torsdag eftersom den då är mer än 3 månader gammal, men då får vi starta en del 3 eller hur!

Vi har också fixat det mesta. Klänningen är köpt, menyn är fixad, inbjudningskorten är så gott som klara, bröllopsresan är bokad... I morgon ska vi ner till stan så att Daniel får prova lite olika frockcoatar. Tanken är att vi ska hyra en sån till honom.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig (brud nyår05) med hur mycket vin som går åt, men vi har också lite funderingar över alkoholen... Frågan är hur vi ska göra med drinkar och sånt som är utöver det man har till maten och kaffet. Vi ska ha en liten middag, med 19 vuxna och 2 barn, men vi vill fakturan från restaurangen får ju ändå inte skena iväg för mycket. Vi har tänkt bjuda på fördrink, vin till maten och avec till kaffet. Sen vet vi inte hur vi ska göra med resten, om någon vill ha någon drink eller annan alkohol utöver det... Hur gör ni?

/ Elin

• Elin B

Oj det blev ett "vi vill" för mycket. Men ni förstår nog vad jag menar ändå...

• Elin B

Idag har vi varit och bokat kläder åt min brudgum! Det blir en svart frockcoat som är lite randig i strukturen, vit tillhörande skjorta, en silvermönstrad väst och mörkgrå plastrong. Supersnyggt.

Ju mer såna där saker som blir klart desto mer verkligt känns det att det snart är dags! Börjar nästan bli lite pirrigt...

Hur går det för er andra?

• Elin B

Välkommen till oss Theobaldina! Klart att du kommer att hinna planera allt till nyår! Allt går om man bara ger sig 17 på det!

Var ska ni gifta er någonstans? Jag och min blivande man ska också gifta oss på nyårsafton, i Trosa.

/ Elin

Svar på tråden Decemberbrudar 2005, del 2