• Elin B

Decemberbrudar 2005, del 2

Det verkar som om vår gamla tråd har blivit avstängd för svar! Underligt... Blir det så när tråden blir för lång kanske...?

Hur som helst, här har vi som ska gifta oss i december en ny fräsch tråd! / Elin

• Svar på tråden Decemberbrudar 2005, del 2
  • dala82

Hej Elin!
    Varje tråd som blivit 3 månader gammal stängs automatiskt av.

Hur långt har du kommit? Har du ngn klänning som man kan få titta på? :)

• Elin B

Godmorgon dala82!
    Visst har jag en klänning som du kan få titta på! Jag har i stort sett bestämt mig för att det är den som gäller, ska bara ta med mig Daniel till affären också, så att han får säga vad han tycker.
    www.nixa.se/pictures/bride_notrain/828%20(Brud).jpg

Annars har det inte hänt så mycket i planeringen. Ska ringa en frisör/sminkös i eftermiddag tänkte jag, och höra om priser och om hon har en ledig tid på nyårsafton. Sen ska jag försöka få tag i restaurangen också, där vi ska ha middagen. Har skickat några mail till dem nu utan att få svar så nu börjar jag bli lite orolig...

Du då, hur går det med allt? Har han friat än?! *håller tummarna*

• Elin B

Men attans, det verkar inte funka med länken. Gå in på www.nixa.se och skriv in 828 under modellsök. Där är "min" klänning!

• dala82

Den är verkligen jättefin!! Visst är det den du har pratat om förut också? Jobbigt med människor som inte hör av sig. Fattar de inte att det här är den viktigaste dagen i ens liv...;) Du får vara på dem som en hök!

Nej, så mycket har det väl inte hänt egentligen...Jag får liksom inget grepp om hur han tänker. Han är hal som en ål. Han slingrar sig och säger saker som jag jag tror han säger bara för att driva med mig.:) Det skulle inte förvåna mig om han har ngt på gång *hoppas*

Har du bestämt middagen ännu? Förrätt, varmrätt, efterrrätt, tårta? Hur har du tänkt?

• filiokus

Hej decemberbrudar, så det är här jag ska hålla till.

Jag gifter mig på nyårsafton och vi planerar för fullt. Frågor vi diskuterar så gott som dagligen är om vi ska ha fyrverkerier? Skumpa åt alla? Är vårt färgtema ok? Funkar lokalen vi bokat? Hyra elle rköpa kläder? Göra inbjudningskort själv eller inte? Och så vidare...

• dala82

filiokus
    Hej! Berätta lite mer, jag är i och för sig ingen decemberbrud, inte ens brud...:(men såååå nyfiken :) Vad ska ni ha för färgtema o.s.v.?

• filiokus

Vårt färgtema beror på vilken färg på klänningen jag ska ha (det beslutet återstår att ta, väntar på tygprover).

Det kommer att vara ivory + silver i grunden och antingen aubergine eller mörkt vinrött som accentfärg (blommor, placeringskort etc).

En av sambons favoritblommor är liljekonvaljen, en av mina är kungsängsliljan. Just nu undersöker vi om vi kan driva upp egna till nyår och ha dem som bordsdekorationer. Och så har vi sån tur att vi får låna fem jättemaffiga silverkandelabrar från mitt jobb!

• dala82

Låter fint! Kandelabrar är så maffigt! Vad vill du ha för klänning?

• Elin B

Välkommen till oss filiokus! Kul att du också ska gifta dig på nyårsafton, precis som jag & Daniel.

Vi har inte bestämt menyn än, förutom att det blir pannacotta med bär till efterrätt. Ni då?

Och jo, dala82, det är den klänningen jag har pratat om förut. Jag är verkligen kär i den, och det blev ännu bättre när jag provade den och den satt jättebra. Dessutom gör den lilla draperingen fram att man slipper spendera hela kvällen med att sträcka maximalt på ryggen och dra in magen så mycket man bara kan.

Har ni tittat något på klänningar?

Svar på tråden Decemberbrudar 2005, del 2