• Elin B

Decemberbrudar 2005, del 2

Det verkar som om vår gamla tråd har blivit avstängd för svar! Underligt... Blir det så när tråden blir för lång kanske...?

Hur som helst, här har vi som ska gifta oss i december en ny fräsch tråd! / Elin

• Svar på tråden Decemberbrudar 2005, del 2
  • Elin B

Välkommen till oss Theobaldina! Klart att du kommer att hinna planera allt till nyår! Allt går om man bara ger sig 17 på det!

Var ska ni gifta er någonstans? Jag och min blivande man ska också gifta oss på nyårsafton, i Trosa.

/ Elin

• bröllopsplaner

Hej!

Jag gifter mig i Göteborg 17/12.

Det mesta är klart, puh. skönt.

En sak jag undrar över är fotograferingen...hur blir det med ljus och så tro? Hur ska ni göra??

/a

• Becccy

Här är en till som gifter sig på nyårsafton! Skulle också vilja vara med i tråden. Jag gifter mig i Malmö och har oxå upptäckt hur mycket det är att planera...Kan passa på att fråga er när ni tycker det är lagom att ha som sista osa-dag? Skickar ut inbjudningskorten i dagarna (folk bokar ju upp sig så tidigt) men har problem med datumet.
    Vet inte heller hur vi ska göra med fotograferingen, har en blivande man som inte vill se mig förrän i kyrkan (väldigt romantiskt men opraktiskt), tycker synd om gästerna om de ska stå och vänta på oss efter kyrkan i dec? Kan man ha fotografering i lokalen? Med riktig fotograf och bakgrund? Vad tycker ni?

• brud nyår05

Välkommen alla nya brudar!
    Idag e jag riktigt sur!! För att göra en lång historia kort så- beställ inget hos dreambride!!! Stor jättevarning!! Jag har skickat tillbaka en klänning dit som jag köpt, den var trasig när jag fick den. Och idag så mailar ägaren till dreambride och skäller ut mig via mail att hålen i klänningen var väl inget att bråka om!!! Snacka om rubbat!!! Har man köpt något ska det väl vara helt när man får det eller??? Vill ni ha hela historien så gå in på www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1204033.html

• fazerina

Hej alla, ryms ännu en decemberbrud med? Vi gifter oss 3 december och har kommit en liten bit på väg i planeringen men ännu är det ganska mycket kvar... Fast idag har vi varit effektiva, har beställt inbjudningskorten från tryckeriet, kollat på ring och så har vi fixat min fästmans kläder till bröllopet. Och imorgon ska jag prova klänning !

• brud nyår05

Välkommen fazerina.
    Vad effektiva ni är. Själv får jag inget gjort...

• fazerina

Tack! Jo, idag har varit en effektiv dag... Men det största problemet är ännu olöst: maten!! Har ingen aning om vad vi ska bjuda på. Jag vill inte ha samma som "alla andra" brudpar men samtidigt får det inte vara för invecklat. Suck. Har ni bestämt er? Ska ni ha sittande middag eller buffé?

• brud nyår05

Vi tänker ha en förrätt typ skagen och sedan älgstek, potatisgratäng, sås,sallad och bröd. Tårta och kaffe. Till vickning hembakt tunnbröd m pålägg. Jag tror inte att man ska krångla till det. Ta nåt enkelt, alla kommer för er skull inte för maten!

• brud nyår05

Vad har alla andra?? Bara nyfiken.

• *Tjorven*

Hej...vi ska ha buffe...men har inte riktigt bestämt vad än...
    lite ideer:
    Tjälknul
    Lax (rökt och gravad)
    Marinerade kycklingfileer
    Tunnbrödrullar
    Sallad (grekisk, couscous, pasta)
    Såser & röror (Tzatsiki, guacamole, rom, beasås, gräddsås)
    Brieost
    Potatisgratäng
    Bröd

ja det var väl det vi hade funderat på...

Ska ni ha någon natt vickning?
    Och vad?

Vi har som förslag:

Piroger
    Varmkorv
    Kycklingklubbor
    Sillsallad på knäckebröd
    Baugetter m fyllning

men vi har inte bestämt nåt än.

Svar på tråden Decemberbrudar 2005, del 2