Inlägg från: *Tjorven* |Visa alla inlägg
  • *Tjorven*

Decemberbrudar 2005, del 2

Hej Elin B!
    Den klänningen är jättefin! Det är en av de klänningar jag funderar på (Har tre alternativ) fast i svart ska jag ha den.
    Jag har idag spenderat flera timma i telefon (känns det som i allfall) för att få tag på rätt person att tala med angående lokalen vi vill hyra till festen, men det verkar stört omöjligt att få tag på den personen! Grrr...blir så frustrerad.
    Annars så sker den mesta planeringen bara på pappret för tillfället, har inte bokat nåt mer sedan sist.
    Men vi kommer på nya grejjer hela tiden som man vill ha med, måste nog gifta oss två gånger för att få med allt!

Hur går det för er andra?

• *Tjorven*

Hej alla Decemberbrudar!
    Hur går det för er? Känns som om vi har koll på det mesta, men jag har ett litet problem som jag funderar över...Vad ska man ha för skor!?
    Vad ska ni ha på fötterna+ Kommer ni att byta när ni ska ut i kylan från kyrkan till festlokalen?

Jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra.

• *Tjorven*

Har funderat på att köpa typ "mormorskängor" eller stövlar med lite rejälare klack...skorna kommer ju ändå inte att synas så mycket....men som sagt jag har inte bestämt mig än!

• *Tjorven*

Vi har tänkt skicka ut inbjudan i slutet på september, eftersom vi ska gifta oss på nyårsafton och vi vet att många av våra kompisar planerar nyår långt i förväg. Ingen vet något om vårt bröllop för än dom får inbjudan.

• *Tjorven*

Hejsan!

Hur går det för er?
    Här har vi nog det mesta under kontroll...tror jag i allafall
    Har börjat fundera på musiken...vad ska ni ha för sånger i kyrkan? Jag vill gärna ha något vintrigt , men inte juligt, eftersom vi gifter oss på nyår...har ni några förslag?

• *Tjorven*

Tjoho!

Om ca 14 minuter har jag vunnit min drömklänning på ebay!!!!!!

Jippie!!!

• *Tjorven*

Hejsan brudar!

hur går det för er?
    Idag fick jag hem klänningen jag köpt på e-bay...den är så fin!!!!
    Lite tight är den så några kilon måste bort innan Nyår, men det ska jag nog klara

• *Tjorven*

Hej...vi ska ha buffe...men har inte riktigt bestämt vad än...
    lite ideer:
    Tjälknul
    Lax (rökt och gravad)
    Marinerade kycklingfileer
    Tunnbrödrullar
    Sallad (grekisk, couscous, pasta)
    Såser & röror (Tzatsiki, guacamole, rom, beasås, gräddsås)
    Brieost
    Potatisgratäng
    Bröd

ja det var väl det vi hade funderat på...

Ska ni ha någon natt vickning?
    Och vad?

Vi har som förslag:

Piroger
    Varmkorv
    Kycklingklubbor
    Sillsallad på knäckebröd
    Baugetter m fyllning

men vi har inte bestämt nåt än.

Svar på tråden Decemberbrudar 2005, del 2