• Gloriousgirl

cambridge anhängare!

Hmm..den smaken har jag inte testat än...måste jag hem och göra!

Just nu väger jag 67kg, en himla skillnad från tidigare då man var 3-siffrig...

Nej, tuggandet saknar jag inte alls, tänker inte ens på det. Vet inte varför men det är skönt att läger är så för min del iallafall.

Några andra tips på goda smaker??

• Gloriousgirl

Men ät bara de som du tycker om, annars är det ingen mening..:) Mintchokladen är mums!!

• Gloriousgirl

Det blir bra efter 3 månader....hihi..nä, skojar bara! Håll ut 1 vecka så hinner magen minska ner sin storlek och sen kommer du bli mätt på 1 glad vatten.

• Gloriousgirl

glas ska det ju stå...

• Gloriousgirl

Motivation måste du ha inom dig! Intala dig själv att det är inte värt att bryta kuren!! Då är ju alla dagar du kämpat hittills förgäves, eller hur? Det är som att du skulle jobba arslet av dig en månad på jobbet och sen får du ingen lön... Känns ju inget kul alls, eller hur?

Klart du klarar av det, försök att inte tänka på mat och engagera dig i andra saker. Var lugn och acceptera att CK är din mat numera. Då kommer det gå mycket lättare för dig att hantera dagarna.

Tro mig, DET GÅR!! Jag har klarat över 4 månader nu och inte en chans att jag ger upp nu! Du vet, efter regn kommer solsken så jag lovar dig att om du håller ut och KÄMPAR kommer du må sååå bra sen!

• Gloriousgirl

Foxy lady: Jag minns inte vad jag gick ner första veckan exakt,men jag har MINST gått ner 1,5kg i veckan och som mest 3 kg. Sammantaget blir detta en viktminskning på 40kg. Så 10kg i månaden har det iallafall blivit.

Så jag är såld på CK kan jag lugnt säga ;)

Men du, satsa på att klara denna veckan ut, sen kommer du tycka att nästa vecka blir lättare och veckan därpå etc... (vet inte hur mkt du vill gå ner?)

• Gloriousgirl

Ja, nu är det faktiskt bara 4kg kvar...tills jag är helt nöjd alltså. Började på över 100kg och har kämpat mig fram till 67 nu.... sen 27 januari alltså. Så fort har det ju gått!! Men 14 kg borde du klara på ca 7 veckor om man tar i lite...låter kanske mycket, men det är egentligen inte en så lång tid av ens liv om man tänker på vad man får.

• Gloriousgirl

Ja, men det är vi alla, bara man vill nåt tillräckligt mycket kan man klara det! 14 kg är för min del en piss i Nilen (ursäkta uttrycket) och jag trodde ALDRIG jag skulle ha styrkan att bli smal. Men nu är jag det. Min hjärna har inte riktigt hängt med där tror jag...

Men vill du så kan du, DU BESTÄMMER :)

• Gloriousgirl

kotten79: ja, jag har kört enbart på ren kur.

SB_Helena: Ja, konsulterna vill alltid ha pengar eftersom Canbridge är en sådan produkt som det behövs beteendeterapi till för att man ska klara hela vägen (gå ner i vikt och sedan inte gå upp igen). Jag kan säga att det är väl investerade pengar och man behöver det, iallafall i början. Jag går varannan vecka till min konsult och betalar 150kr/gång. Tycker det är en investering för jag vet att hjälpen och stödet finns där när jag behöver det.

Produkterna säljs inte till personer innan en hälsoundersökning gjort, vilket varje konsult gör.

• Gloriousgirl

För att klara av en längre tid med Cambridge måste man acceptera att vardagen är full av överraskningar och att det kommer fester och andra saker som stör ens vardag. Jag låter livet gå vidare som vanligt, men jag bryter aldrig min kur (innan jag är klar alltså). Inte för en fest, ingen middag, inga resturangbesök... då tar jag med mig min påse och äter där istället. Man måste göra CK till en del av vardagen, först då acceperar man det hela och kvällarna löper på utan problem.

Det man dock aldrig kommer ifrån är folks konstanta frågor och "tyckanden"

Svar på tråden cambridge anhängare!