• Gloriousgirl

cambridge anhängare!

Lycka till mandarin!!

Själv provade jag designerklänningar på NK igår... började med en L som jag inte trodde jag skulle komma i...det slutade med att jag kom i en S (!!) och trodde knappt det var sant.... så man kan ju lugnt säga att Cambridge fungerar.

• Gloriousgirl

Ja, det var verkligen en omvändning, men en nödvändig sådan för att jag skulle förbli frisk. Det gick helt enkelt inte längre. Leva eller dö liksom...

• Gloriousgirl

Ehh....inte vad jag vet faktiskt. Ingen aning...behövs liksom inte skulle jag tro eftersom CK innehåller allt du behöver. Fråga konsulenten.

• Gloriousgirl

du köper påsar hos en konsulent och det kostar ca 440kr/vecka (frukost, lunch, middag). Gå in på www.cambridgekuren.se för att hitta din närmaste konsulent.

• Gloriousgirl

hehe, jag misstänker att du är inne i ketosen nu faktiskt... du verkar ha energi så det räcker och blir över iaf! :) Du kommer kunna somna, jag lovar ;)

• Gloriousgirl

Faktiskt så går det ungefär lika snabbt med kilona nu som innan...min kropp verkar gilla att tappa 1,5-2kg per vecka...har aldrig stannat upp utan gått ner stadigt hela tiden. Nu har jag bara 4,9kg kvar!!! Fatta...jag fattar knappt själv... så otroligt snabbt har det gått och jag kommer i small-tröjor nu. Tuttarna är ju borta iofs, men det kanske man kan överleva med..?;)

• Gloriousgirl

Idag står jag på 66,9 och ska alltså ner till 62 (mitt mål). Jag började den 27 januari på vikten 105kg, så det blir väl sammanlagt 38,1kg som jag gått ner på denna tiden.

Ja, man överlever nog tuttbortfallet, jag ser ju snyggare ut nu!

• Gloriousgirl

Mia Maria:
    "Lite fler frågor om du inte har något emot det. Hur lång är du? Känner du igen dig själv i spegeln? Vad säger dina vänner? Känner de igen dig?"

Jo, naturligtvis får du fråga! Jag är 165cm lång, så rätt normal sådär ;) Nja, jag känner ju igen mig det gör jag men samtidigt är jag ovan vid min nya kropp. Jag har ben som sticker ut och gör ont tex... nyckelben, höftben etc som jag INTE är vn vid sen innan :) Men jag tycker ärligt talat att jag är snygg nu. Mår bra av detta.

Mina vänner känner igen mig, vissa ser inte ens att jag gått ner i vikt...eller så säger de inget bara. Men jag har visat kort på mitt "feta" jag på jobbet (har bara jobbat där i 3 månader så de vet inte hur tjock jag var) och de känner inte igen mig säger de.

Mno: Nej, jag har enbart kört ren kur hela vägen utan att fuska en endaste gång. Jag mår jättebra och har faktiskt aldrig stött på problem på nåt sätt. Ingen hunger, orkeslöshet eller frusenhet. Allt har flytit på som vanligt och min hud och mitt hår är avsevärt mycket bättre än innan kan jag tillägga!

Första tiden var jag så uppe i att klara av det hela och jag gav mig fan på att klara av det! Så jag var rätt lugn och tänkte inte på mat alls. Det är först nu när jag "ser" målet som jag börjar tänka på mat igen... ska bli gott att smaka mat igen kan jag säga. Fast jag ska inte sluta med CK, kommer komplettera med det i veckorna tror jag.

Jag tror absolut att du kommer klara det, har jag klarat av ca 135 dagar så klarar du en tid med enbart CK :) Det är värt det i slutänden!!

• Gloriousgirl

Mno: Jättebra att du bytte konsulent måste jag säga, det är jätteviktigt att man har någon man trivs hos och som man känner förtroende för. Jobbigt att den andre inte kunde leverera under sommaren...då skulle inte jag överleva kan jag säga.

Jo, dålig andedräkt får man...verkligen... så man borstar tänderna så gott det går efter som du inte får ta tuggummi eller annat "lukta gott"-medel. Men numera skiter jag i om jag stinker i munnen, det är bara min sambo som kommer så nära ändå ;)

Alkohol får du absolut inte dricka under ren kur!! Dels för att det är jättemy6cket socker i alkhol och du faller då ur ketosen, sen ska man inte dricka alkhol med så lite energi i kroppen...du lär bli full bara du luktar på det!

Har du börjat med kuren än?? Förbered dig på att ALLA frågar dig om varför du äter CK och allt därtill... Man måste nästan försvara sig tyvärr, det är faktiskt det enda jag tycker är jobbigt med det hela...allas tyckanden hit och dit.

• Gloriousgirl

TärnanMalin: Nej, tydligen vill min kropp bränna fett fortfarande... har faktiskt en del kvar på tex låren... men de får vara kvar där om det vill, stör mig inte så mycket.

Mno: Strunta i att berätta för folk, säg att du inte vill dricka eller nåt annat, men avbryt inte kuren för att du är rädd för vad folk ska säga eller nåt, det är mitt råd. Kör ditt race och sen får folk bara finna sig i det. Gissa om folk glor när jag käkar min påse på restauranger....

Jag började med CK för att jag fick inget jobb faktiskt... en potentiell arbetsgivare sa till mig att jag var för fet för att jobba och jag ville verkligen ha ett jobb så... ja, jag började banta helt enkelt. Sen kände jag väl att det belv för jobbigt att alltid ha dåligt samvete för allt man åt och den här "pressen" man kände över att man borde banta osv. Jag blev så trött på allt så jag satsade allt på ett kort och jag har lyckats halvvägs iallafall. Snart kommer ju det svåra; att lära sig hantera och äta vanlig mat igen.

Svar på tråden cambridge anhängare!