• SB_Helena

cambridge anhängare!

Nä det enda du får dricka är vatten och te när du går på ren kur, alkohol förbjudet=)
    Jag började med Cambridge pga att jag har redan gått ner 26 kilo och det börjar stanna av så då ville jag ta till Cambridge för att få bort de sista kilona. Kanske 10 kilo eller nåt sånt, vet inte hur mycket jag ska väga för att jag ska se snygg ut=)

• SB_Helena

TärnanMalin
    Jag började i lördags den 4 juni och har köpt påsar för 2 veckor. Min startvikt är 80 kilo och jag är 1.82 cm, vill gå ner ca 10 kilo. Rapporterar på lördag när min första vecka har gått...

• SB_Helena

De enda som vet att jag dricker CK är två vänner och min mamma. Vet precis hur det blir när man berättar för då kommer fördomarna och de tänker att hon kommer att misslyckas igen. Så därför säger jag inget än, inte förrän jag ser att jag klarar av CK.

• SB_Helena

Min konsulent har själv inte använt CK, är inte det lite konstig? Då kan hon själv inte berätta hur hon kom över vissa hinder eller hur det känns i kroppen.

• SB_Helena

Ja väldigt skumt och att hon berättade det för mig =)

• SB_Helena

Nej jag har ingen kontakt med henne så, känner inget förtroende för henne. Men det gör inget...Tror inte jag behöver det, får peppning här och så har jag klarat av de första fem dagarna själv =)

• SB_Helena

FRU Elli
    Andra dagen var värst för mig, kändes som man tänkte på mat varje sekund. Men ta dig bara igenom de första dagarna så känns det kanonn sen, lite för bra om du frågar mig=)Promenad är perfekt för att skildra tankarna lite. Det är så vackert ute nu.

• SB_Helena

Gloriousgirl
    En liten fråga till veteranen. Jag såg att du och jag ligger på samma BMI och jag har precis startat. Tror du jag kan gå ner mycket i alla fall? Jag skulle vilja gå ner 10 kg med Cambridge. Men jag såg att du hade bara 4,2 kg kvar, är det tills du ska börja på kombinerad kur eller din slutliga målvikt helt och hållet?

• SB_Helena

Mno
    Hur har det gått, klarade du den tredje dagen?

• SB_Helena

Mno

Härligt att höra att du klarade de första dagarna, resten kommer gå galant=) Många ger upp de första dagarna. Jo jag mår bättre nu, inte lika mycket frossa men sömnsvårigheterna består. Tänkte väga mig imorgon då det har gått en vecka. Men nu blir man nervös att man kanske inte har gått ner så mycket. En del går ner en massa första veckan, en vän till mig gick ner 6 kilo! Men jag är inte överviktig om man kollar till BMI så jag kanske inte går ner så mycket. Fast jag gick och shoppade idag och då kunde jag ha storlek medium utan några problem så det är roligt. Återkommer imorgon med mina resultat (positiva hoppas jag). Försök se det så att det är bara några veckor av hela ditt liv som du offrar för en snygg kropp, det är det väl värt? Om du lever tills du är 85 så är det 4420 veckor och beroende på hur många veckor du ska hålla på så är det ingenting. Lycka till i helgen, se till att stå på dig. Jag tror på dig!

• SB_Helena

AlmoustMrs

Jag totalt gått ner 26 kilo sedan förra året. Nu ska jag ta de sista 10 kilona med Cambridge och jag tänker hålla på tills jag är i mål, 5 veckor tror jag att det tar.

• SB_Helena

Mno
    -2.5 kilo blev det första veckan. Inte så jätte mycket men jag ligger nu på BMI 23.2 och det är normalvikt så. Har gått ner 1/4 del av mitt mål. Om jag räknar med att jag går ner 1.5 kg varje vecka så är jag i mål den 16 juli. Längtar=) Lycka till i helgen!!

• SB_Helena

Någon som vet om man får äta värktabletter på ren kur?

• SB_Helena

Bra, jobbigt att ha mens om man inte kan ta värktabletter. Ska genast gå och ta en=)

• SB_Helena

Ann-ie
    Då är jag den första som hälsar dig välkommen hit=)Det där med hälsoundersökning är ett papper man skriver under som innehåller punkter man ska kryssa i om man har vissa sjukdomar och så. Men jag beställer mina påsar på nätet och där behöver man inte göra det.

• SB_Helena

Mno
    Jag förstår att det är jobbigt. Känner också lukten av grillat överallt=( Men jag står på mig, har jag bestämt så har jag=) Jag är väl nöjd med min viktnedgång jag har mens och då har jag hört att man binder vatten så det kan vara det eller att träningen spelar in, har kört 5 pass den här veckan. Vardagstristessen kan vara olidlig, man försöker komma på saker att göra hela tiden för att inte tänka på mat och annat gott. Men det här klarar vi!!

• SB_Helena

Ann-ie
    Ja det är lätt att ha höga förvätningar första veckan på ren kur. Fast det tråkiga är att det mest är vätska man förlorar, önskar det vore fettvikt. En del går ner väldiga mängder första veckan, men jag som inte har en övervikt gick ner 2.5 kg så då borde du om du har övervikt gå ner mer. Håller tummarna=)

Svar på tråden cambridge anhängare!