• MimmiMus

Pulverdieter och bantningsmetoder

Jag vet inte varför jag skriver överhuvudtaget, för just nu är jag såååå jä-kla trött på alla som tror att pulverdieter är ett dåligt sätt att gå ner i vikt på.

Jag har gått ner först 10 kg med pulver. Sen höll jag min nya vikt i ett år. Nu har jag gått ner ytterliggare 11 kg, genom att bara äta Cmabridge i 5 veckor och har precis börjat trappa upp med god, nýttig mat på kvällarna. Går i tufft tempo 5-10 km/dag och tränar styrka 3 ggr i veckan. Just nu har jag en snygg kropp och ett bmi på exakt 22.

Pulver är ingen genväg. Det är en metod!!!!!

¨Sluta moralisera och stötta dem som ialla fall försöker, oavsett om du gillar deras medot eller inte!

• MimmiMus

Dessutom får man inte alls vitaminbrist! Jag har under dessa veckor dels givit blod (är blodgivare) och passade då på att kolla mina värden och de var på topp!

• MimmiMus

Stort tack till KC och vårblomma!

Elin1 och smultronet!

Jag förstår faktiskt inte vitsen med den här tråden? Vad vill Elin1 åstadkomma? Hade Elin1 velat hjälpa dem som vill gå ner i vikt hade hon inte dragit in en diskution om hur illa det är att använda pulver. Om hon hade velat hjälpa till hade hon satt en annan rubrik och sedan förmedlat sina erfarenheter beträffande effektiviteten i att äta och träna rätt.

Den här tråden är alltså ren smutskastning!

För den som lider av övervikt, och som har ambitionen att göra någonting åt det, är den här tråden jättetråkigt.

Har någon pulverbantare någonsin startat en tråd som direkt kritiserar "tallriksmodellen & träningsmedoden (Elin1)", "atkinsmetoden", "south beach-metoden" osv?

Svar: NEJ

Jag har lyckats med pulver! En person med alias Tesan har lyckats, två av mina kolleger har lyckats, tre av mina fd kursare på juridikfakulteten har lyckats. Listan kan göras lång.

Pulver är bra därför att näringssammansättningen har komplett och efter någon vecka förvinner suget och sockerbegäret. När detta händer kan människor börja se på mat med ett annat perspektiv! Ett nyttigare perspektiv.

Att kritisera pulverbantare är direkt obildat och fördomsfullt!

Smultronet skrev: "Rör på er!"

Tror du/ni på fullaste allvar att pulverbantar bara sitter hemma på kammaren och gör ingenting!?

Den här tråden har utvecklats till ett "ni och vi-resonemang" (även jag tar mitt ansvar i detta). Detta känns så fruktansvärt onödigt. Inget är rätt och ingenting är fel. Vi strävar alla efter platta magar och lyckliga sinnen. Varför kan ni då inte repektera vårt sätt att banta så som vi repekterar ert val av bantingsmetod/livsstil!

Funta på detta!

/smal och smart

• MimmiMus

Smultronet!

Jag är, uppriktigt, ledsen för dina erfarenheter! Jag är samtidigt mycket glad över att du äntligen hittat en metod som fungerar för just dig. Det är dessutom beundransvärt att du fortsätter kämpa. Jag är övertygad om att båda metoderna som vi förespråkar på varsitt håll är vinnande koncept.

Nu har vi börjat på aningen fel kula men du får hemskt gärna gå in på någon av ck-trådarna och berätta hur det går för dig. Jag kollar dem alliop :) Det är alltid lika kul att läsa om dem som det går bra för!

Jag hejjar på dig!

Kram

• MimmiMus

Självklart får man tycka vad man vill men man kan juh välja om man skall uttrycka det högt eller inte!

• MimmiMus

Jasså, Jennie med ie! Det visar sig efteråt!

Får jag fråga hur lång tid efteråt, jag råkar nämligen må hur bra som helst och jag är mer än övertygad om att allt är jättebra med min kropp.

För övrigt blir jag bara mer och mer arg på den här tråden.

Har en liten fundering.

Jag tror att alla ni som klankat ner på pulverdiet är tjockisar själva.

Varför skulle man engagera sig med att skriva och diskutera om man själv var smal och smärt?

På mitt jobb finns det en hel del åsikter om pulver och de som ropar högst är dem som är tjocka själva. De som säger att "det ända sättet" är bra kost o motion. De som är avundsjuka!

Har jag rätt?

Svar på tråden Pulverdieter och bantningsmetoder