Stort tack till KC och vårblomma!
Elin1 och smultronet!
Jag förstår faktiskt inte vitsen med den här tråden? Vad vill Elin1 åstadkomma? Hade Elin1 velat hjälpa dem som vill gå ner i vikt hade hon inte dragit in en diskution om hur illa det är att använda pulver. Om hon hade velat hjälpa till hade hon satt en annan rubrik och sedan förmedlat sina erfarenheter beträffande effektiviteten i att äta och träna rätt.
Den här tråden är alltså ren smutskastning!
För den som lider av övervikt, och som har ambitionen att göra någonting åt det, är den här tråden jättetråkigt.
Har någon pulverbantare någonsin startat en tråd som direkt kritiserar "tallriksmodellen & träningsmedoden (Elin1)", "atkinsmetoden", "south beach-metoden" osv?
Svar: NEJ
Jag har lyckats med pulver! En person med alias Tesan har lyckats, två av mina kolleger har lyckats, tre av mina fd kursare på juridikfakulteten har lyckats. Listan kan göras lång.
Pulver är bra därför att näringssammansättningen har komplett och efter någon vecka förvinner suget och sockerbegäret. När detta händer kan människor börja se på mat med ett annat perspektiv! Ett nyttigare perspektiv.
Att kritisera pulverbantare är direkt obildat och fördomsfullt!
Smultronet skrev: "Rör på er!"
Tror du/ni på fullaste allvar att pulverbantar bara sitter hemma på kammaren och gör ingenting!?
Den här tråden har utvecklats till ett "ni och vi-resonemang" (även jag tar mitt ansvar i detta). Detta känns så fruktansvärt onödigt. Inget är rätt och ingenting är fel. Vi strävar alla efter platta magar och lyckliga sinnen. Varför kan ni då inte repektera vårt sätt att banta så som vi repekterar ert val av bantingsmetod/livsstil!
Funta på detta!
/smal och smart