• Elin1

Pulverdieter och bantningsmetoder

Hej!

Här pratas det mycket om olika pulverdieter och bantningsmetoder. Jag förstår att många vill gå ned i vikt på kort tid (kanske för sitt bröllop) men det finns inga genvägar! Ni kan fasta i 2 veckor och leva på nutrilett men ni blir trötta, hängiga och får vitaminbrist.

Den enda metoden som leder till att man blir snygg, smal, muskulös och glad är rätt mat (ta bort sockret och ät lagom med fett) och motion regelbundet. Rör på er! Det är otroligt tillfredsställande att köra ut sig totalt på gymmmet!

Det handlar om att ändra livsstil, så det gäller att vara bestämd. Ät frukt istället för godis och chips, använd light varianter och strunta i att bre smör på mackan. Låt bli att lägga ned tid och pengar på bantningsmetoder som inte håller på lång sikt.

Bara ett tips från mig!

• Svar på tråden Pulverdieter och bantningsmetoder
  • K.C

jag håller inte med. problemen är inte alltid så enkla. för mig har det till exempel handlat om att jag inte ätit allt och blivit tjock av minst lilla när jag väl ätit. förbränningen nere på noll och hur nyttigt jag än ätit har det inte spelat nån roll för jag har inte velat äta regelbundet. har kört med nutrilett och gått ner 10 kilo, meningen var att jag skulle fortsätta efter min semester för 2 veckor sen, men har inte kommit igång, har inte gått upp ett enda kilo. jag tror absolut på pulverdieter för att få igång kroppen med gott samvete, jag tror på pulverdieter om man överkonsumerar fett och socker för att få en skjuts och sen lägga om kosten, jag tror på pulver för att hålla vikten - äta något mål om dagen eller så. fattar inte att alla är så anti, man får i sig allt man behöver och kan sluta tänka på mat ett tag. om man kör en kur och sen börjar äta chips varje dag så är det kaske inte lustigt att man går upp igen, men så behöver man ju inte använda det heller.
    så visst finns det andra vägar att ta och väl är väl det!

• Elin1

Hej K.C:

Om din förbränning är nere på noll kanske du borde kontakta en läkare (inte illa menat)? Du skriver att du inte har velat äta regelbundet.

Varför inte?? Det är ju det som kroppen behöver! (Om du tex äter en gång om dagen är det inte konstigt att förbränningen sjunker). Jag har inte använt pulverdieter själv, men jag har vänner som har gjort det. Å dessa har gått upp i vikt efteråt!

Jag står fortfarande fast vid att en sund kost (utan onödigheter) och regelbunden motion ger en snygg och stark kropp LÄNGE!

Å det är väl det man vill ha eller hur?

• K.C

ELIN1: har man haft ätstörningar ett helt liv är det inte så enkelt som du vill få det till. Och jag tror att de flesta överviktiga har någon slags lustig relation till mat. Men VET ju vad som är nyttigt och man vet att man ska äta regelbundet, men känslorna kring mat är mycket mer komplexa och svåra att ta hand om. Läkare, visst, men det tar ganska lång tid att inse att man gör nåt fel och veta vad man ska göra åt det. Jag testade att träna, äta regelbundet och bra och gick ändå inte ner. Hade kontakt med en kostrådgivare som inte heller fattade varför jag inte kudne gå ner. När jag började med Nutrilett kunde jag äta flera gånger om dagen och det var enkelt för mig att kunna tillåta mig att äta och inte behöva tänka en massa på maten.

alla har sina vägar till välmående och för mig har det varit att komma ner de här kilona, har några till att bli av med, men nu känns det inte så bråttom. att jag gått ner och fått igång en förbränning, käna hunger etc, gör att jag törs äta vanlig mat också. och kroppen verkar må bra av att komma igång igen.

men även om problemet varit att jag käkat inyttigt så tror jag att det är bra med en diet som ger en en kick att komma igång med bra mat. psykologin är nog viktigare än det konkreta många gånger. har tilloch med hört att om man mår dåligt kan kroppen vägra gå ner även fast an gör allt annat rätt.

• Elin1

K.C

Ätstörningar har nog nästan alla haft.. Och det finns olika sätt att komma ur det. Jag kan inte rekommendera Nutriellt men det kan tydligen du. Jag hoppas att du får en sund inställning till mat som håller i längden.

Lycka till.

• K.C

ELIN1:

ja, det kan jag absolut. det handlar ju om att hitta en harmoni i kropp OCH själ.

mitt liv förut så jag knappt vågade äta och när jag gjorde det hände ändå inget är ju mycket värre än att se till att få i sig regelbundet och det man behöver. det är ju precis det jag får nu. sen är ju pulvermat inget man ska äta varje dag resten av livet, självklart, det är ju under en övergående period. att få en skjuts med viktminskningen eller få igång kroppen om amn nu har det problemet. kan även tänka mig att låta det bli en del av vardagen istället för att hoppa över mat pga tidsbrist eller liknande.

• MimmiMus

Jag vet inte varför jag skriver överhuvudtaget, för just nu är jag såååå jä-kla trött på alla som tror att pulverdieter är ett dåligt sätt att gå ner i vikt på.

Jag har gått ner först 10 kg med pulver. Sen höll jag min nya vikt i ett år. Nu har jag gått ner ytterliggare 11 kg, genom att bara äta Cmabridge i 5 veckor och har precis börjat trappa upp med god, nýttig mat på kvällarna. Går i tufft tempo 5-10 km/dag och tränar styrka 3 ggr i veckan. Just nu har jag en snygg kropp och ett bmi på exakt 22.

Pulver är ingen genväg. Det är en metod!!!!!

¨Sluta moralisera och stötta dem som ialla fall försöker, oavsett om du gillar deras medot eller inte!

• MimmiMus

Dessutom får man inte alls vitaminbrist! Jag har under dessa veckor dels givit blod (är blodgivare) och passade då på att kolla mina värden och de var på topp!

• *Vårblomma*

Heja MimmiMus!!!!

Läs på fakta Ts innan du skriver sådana saker igen...

Svar på tråden Pulverdieter och bantningsmetoder