• Elin1

Pulverdieter och bantningsmetoder

Hej!

Här pratas det mycket om olika pulverdieter och bantningsmetoder. Jag förstår att många vill gå ned i vikt på kort tid (kanske för sitt bröllop) men det finns inga genvägar! Ni kan fasta i 2 veckor och leva på nutrilett men ni blir trötta, hängiga och får vitaminbrist.

Den enda metoden som leder till att man blir snygg, smal, muskulös och glad är rätt mat (ta bort sockret och ät lagom med fett) och motion regelbundet. Rör på er! Det är otroligt tillfredsställande att köra ut sig totalt på gymmmet!

Det handlar om att ändra livsstil, så det gäller att vara bestämd. Ät frukt istället för godis och chips, använd light varianter och strunta i att bre smör på mackan. Låt bli att lägga ned tid och pengar på bantningsmetoder som inte håller på lång sikt.

Bara ett tips från mig!

• Svar på tråden Pulverdieter och bantningsmetoder
  • Jennie med ie

Oj, det var en stark reaktion på det lilla *s* Ja, brister i kosten visar sig ofta efteråt, och det kan handla om år eftersom kroppen i många fall har reserver att ta av.

Observera att jag ö h t inte skrivit ner pulverdieter i denna tråden.

• K.C

SMULTRONET: tror inte du kan skylla pulverdieten för att du gått upp 40 kilo. det vore orimligt att gå upp det man gått ner PLUS 30 kilo pga pulvret. Eget ansvar får man nog säga. kul att du hittat nåt som passar dig nu då.

Bra skrivet, MIMMI MUS. Jag fattar inte heller vad poängen är alls! jojo-bantning kan amn väl ägna sig åt oavsett metod. till och med äta rätt och motioner. Tycker det är skit att folk måste se allt i svart eller vitt, bara för att en sak inte är rätt för en så kan det ju vara toppen för en annan. Hajar inte var ni vill komma alls. Om ni inte gillar pulver så drick inte! enkelt. om folk LYCKAS gå ner och hålla vikten så bevisar ju det att det måste fungera. Så!

• smultronet

K.C
    tyvärr måste jag säga att just det pulvret jag drack (nature own) förstörde för mig rätt mycket efter pulverdieten, visst är det jag med på egen hand men måste säga att det var genom dieten som jag gick upp så fruktansvärt +30kg på 3 månader....

MimmiMus!
    tack för att du hejjar på mig

• Carma

Förstår inte varför människor blir så arga här. Får man inte längre skriva vad man vill?? Vi har ju yttrandefrihet i detta landet.

Elin 1, tack för dina råd. Jag föredrar också att äta rätt + motionera = mår bra! För de som funkar pulver - fine! Det är ju bara att gratulera att ni lyckats gå ned i vikt. Men snälla ni, va inte så arga! Jag kan tänka mig att humöret inte blir på toppen när man inte får i sig ordentlig man (är själv sån nämligen)... men men.

Elin1, återigen, bra råd!

Carma/ som har rätt att tycka.

• Carma

MimmMus: "Jag tror att alla ni som klankat ner på pulverdiet är tjockisar själva" - det var verkligen onödigt. Jag har varken för eller emot pulver iof. Men det känns så ointelligent.

Carma
    // 166 cm, 57 kg

• Carma

...när man inte får i sig ordentlig mat... skulle det stå!

Ok, flickor, be happy.

• K.C

CARMA: det är väl mer den där attityden att folk knäpper en på näsan som man retar sig på, inte ämnet. och definitivt inte hunger. kan bara tala för mig själv...

SMULTRONET: kan ju inte veta just om ditt pulver, men 30 kilo på 3 månader!! hur åt du då?

• Elin1

Carma

Håller med om att det var väldigt onödigt (irrelevant) av "MimmiMus" att hävda att de som inte tycker om pulverdieter är tjocka själva.

Jag tränar dock 4 ggr i veckan och äter nyttig mat. Så nu vet ni det, även om den informationen inte är så viktig i sammhanget.

K.C

Låt folk tycka vad de vill om pulver och dieter. Ingen "knäpper någon på näsan". Det är bara en diskussion som vi för där folk har olika åsikter.

Nu har jag annat att göra.

Svar på tråden Pulverdieter och bantningsmetoder