• Elin1

Pulverdieter och bantningsmetoder

Hej!

Här pratas det mycket om olika pulverdieter och bantningsmetoder. Jag förstår att många vill gå ned i vikt på kort tid (kanske för sitt bröllop) men det finns inga genvägar! Ni kan fasta i 2 veckor och leva på nutrilett men ni blir trötta, hängiga och får vitaminbrist.

Den enda metoden som leder till att man blir snygg, smal, muskulös och glad är rätt mat (ta bort sockret och ät lagom med fett) och motion regelbundet. Rör på er! Det är otroligt tillfredsställande att köra ut sig totalt på gymmmet!

Det handlar om att ändra livsstil, så det gäller att vara bestämd. Ät frukt istället för godis och chips, använd light varianter och strunta i att bre smör på mackan. Låt bli att lägga ned tid och pengar på bantningsmetoder som inte håller på lång sikt.

Bara ett tips från mig!

• Svar på tråden Pulverdieter och bantningsmetoder
  • Carma

Ok, jag kan tänka mig att det blir ett känsligt ämne liksom när man ska 10ggr/dagen förklara hur pulver fungerar.
    Men det är som politiken: vissa hejjar på röda & andra på blåa. Och alla har rätt att tycka vad de vill.

That's it.

Ush, gör stavfel & känner mig trött... Klockan är mkt...

• Carma

Elin1,

Vill du "bekänna" din längd & vikt? Är irrelevant iofs. Är bara imponerad av att du tränar 4ggr/v. Jag lyckas själv hamna på gymmet 3ggr/v. Nu har det varit lungt på den fronten i 2 veckor. Fullt upp med annat.

Kram
    Carma

• Elin1

Oj! Jag har faktiskt inte vägt mej på flera månader. Tänker på hur kläderna sitter istället. De passar....

• Carma

låter bra. go'natt allihopa!

• K.C

ELIN1: håller inte riktigt med dig där heller. jag har väl inget emot att folk har olika erfarenheter, men det HAR ju varit en del näsknäpp..! men en diskussion om diskussionen känns som man har haft någon gång för mycket så jag slipper gärna.

• smultronet

ja..jag åt bra mat och i bland onyttigheter, ibland mer ibland mindre..

nu mår jag mycket mycket bättre med bra kost och motion, och ingen skrikande mage

• tvillingsjäl

Jag tycker inte heller att man behöver vara så arg...för har man rätt att skriva att pulverdieter är bra så har ju andra rätt att skriva att dom tycker att den är mindre bra!? Allt handlar ju om vad man själv har upplevt, jag personligen har provat pulver och tycker inte att det är bra, man blir trött och grinig, saknar att äta vanlig mat osv...så för mig funkar vanlig nyttig mat och bra med motion. Då inte sagt att jag vill klanka ner på någon annan men är det inte så att även om man äter pulver nu och mår bra av det så måste man ju tillslut lägga av med det och börja med vanlig mat...hur kan man få en bra syn på mat och lära sig ett hälsosamt sätt om man bara dricker pulver? Bara nyfiken hur ni som dricker det har planerat allt...

Slutligen...alla har rätt att försöka gå ner på sitt sätt men alla har oxå rätt att säga vad man tycker, blir man arg på andras åsikter så kanske man inte ska skriva alls? Lycka till alla men sköt om er!

• K.C

jag fattar inte varför alla tror att folk här inne är arga? jag har inte uppfattat att nån är arg, däremot ogillar jag verkligen det här hur folk ska vara snusförnuftiga och säga åt andra hur de borde leva. det räcker liksom inte alltid med sund mat och motion och det är väl nog med alla fördomar kring fetma som finns... ibland krävs lite andra metoder. det blir liksom så präktigt.

• Jennie med ie

Tja KC, vissa har t o m skrivit rakt ut att man är arg... Och nog har det varit många starka rekationer, även på "ingenting".

Svar på tråden Pulverdieter och bantningsmetoder