• Elin1

Pulverdieter och bantningsmetoder

Hej!

Här pratas det mycket om olika pulverdieter och bantningsmetoder. Jag förstår att många vill gå ned i vikt på kort tid (kanske för sitt bröllop) men det finns inga genvägar! Ni kan fasta i 2 veckor och leva på nutrilett men ni blir trötta, hängiga och får vitaminbrist.

Den enda metoden som leder till att man blir snygg, smal, muskulös och glad är rätt mat (ta bort sockret och ät lagom med fett) och motion regelbundet. Rör på er! Det är otroligt tillfredsställande att köra ut sig totalt på gymmmet!

Det handlar om att ändra livsstil, så det gäller att vara bestämd. Ät frukt istället för godis och chips, använd light varianter och strunta i att bre smör på mackan. Låt bli att lägga ned tid och pengar på bantningsmetoder som inte håller på lång sikt.

Bara ett tips från mig!

• Svar på tråden Pulverdieter och bantningsmetoder
  • K.C

ja, men det känns ju fortfarande inte som alla är arga hela tiden..! Känsligare trådar har man ju läst.

• tvillingsjäl

Jag menade inte heller att ALLA är arga men jag menar att det behöver ju inte bli så hätsk stämning..men det verkar bara som att vissa tar åt sig så mycket och som jennie med ie menar reagerar så starkt på vissa inlägg. För egen del försöker jag inte alls vara "snusförnuftig" som du kallar det men jag tycker att jag har rätt att säga vad som passar mig precis som du har rätt att säga att pulverdiet funkar för dig, vem här inne har för den delen rätt att säga vad som är rätt eller fel när det skiljer sig från person till person? Vi som inte förespråkar pulverdieter tycker jag inte alls försöker tala om vad ni andra ska göra utan delar med oss vår åsikt, många har ju erfarenhet av pulver...Men detta ämnet är verkligen en "het potatis"

• K.C

klart alla har rätt att säga vad dom vill, ingen har väl sagt nåt annat. men visst fins det - kanske inte från dig - en lite snusförnuftig attityd kring det här...
    och visst är det hett, det är ju det många går ju och tänker på sånt här hela tiden.

• Ellte

Om man hittat något som verkligen funkar och någon som inte vet vad h*n pratar om skriver att det är skit...klart man blir lite ledsen och upprörd...det är väl inte så konstigt?

Lite fakta:

* Ca 85% av dem som går ner med pulverdieter går upp igen. Detta beror på att man inte funderat över resten av livet utan bara den korta period man lever på diet. Dvs. man äter pulver i fyra veckor och dagen efter man slutat tar man en pizza och en glass som vanligt...

* Forskare och dietister säger att VLCdieter ÄR ett strålande sätt för att STARTA en viktminskning! Det ger en kick för själen (;)) att gå ner snabbt i början och det är oerhört viktigt för motivationen.

---

Jag har själv gått ner drygt 25 kilo med en mix av bra mat, träning samt kostersättningar. Dvs. jag har bl.a gått på en pulverdiet ;) Hade aldrig hoppat på en sådan diet om jag inte hade en plan för framtiden samt personer omkring mig som kan tala om för mig vad jag bör äta för tillskott etc.

Det pulver jag ätit är just det som Smultronet hävdar har sabbat hennes vikt...vilket jag måste säga är BS! Jag har sagt det förut men jag kan säga det igen *fniss* Går man upp 30 kilo på tre månader äter man INTE normalt... Då äter man FEL!

---

Såååå...vad vill jag komma fram till *fniss*

Jo! Oavsett vilken metod man väljer för att gå ner i vikt så är det efterarbetet som är det viktiga. Att under "dieten" bygga upp ett sätt man kan leva på resten av sitt liv. Ett liv som måste inkludera att man tänker på vad man äter samt att man rör på sig! Det finns genvägar till viktminskning men det finns INGA genvägar till att HÅLLA formen...

Sooo...nu ska jag vara tyst ;)

//Linda, från 98,6 till 72,6 kilo

• K.C

ELLTE: bra skrivet! håller förstås med... och grattis till nedgången..

• tvillingsjäl

Precis Ellte!

Jag tror säkert att det kan vara en jättebra kick att få igång viktnedgången men att det är viktigt att ha en fortsatt plan på ett hälsosamt liv! Grattis till dina framgångar!

• smultronet

suck!!

Som jag skrev tidigare, så åt jag bra mat, ibland godsaker, mer ibland, och ibland mindre, ingen pizza dagen efter pulverdieten, utan började med frukost en vecka sen mera lunch osv.

alla har vi olika erfarenheter, men från min sida så är nature own ren sk*t, och några kompisar/familj, har fått värre saker än att gå upp i vikt, fått problem med tänder, tarmar i magen. m.m.

Så jag håller mig helt fast till att bra kost och motion är det bästa, mår bra, är inte sur/hungrig, går ner (rätt) så mycket på kort tid.

visst är det kul med vissa som har gått ner med pulverdiet och det gått bra för, med cambrigde.
    men just det pulvret jag använde var sk*t.

• smultronet

MimmiMus & Gloriousgirl tycker jag är jätteduktiga som har klarat av att gå ner med cambridgekuren.

• K.C

SMULTRONET: i en annan tråd sa du ju att det var arbetsförmedlingens fel att du blivit tjock? man kanske vill minnas att man åt bra, men jag tror att om man fått igågn en förbränning, så ett sånt problem är löst är det svårt att gå upp 30 kilo på 3 månader..

• smultronet

just det pulvret jag drack blev det på nåt sätt att jag gick upp i vikt väldigt snabbt vad jag än åt till en början, sen åt jag mer godsaker, för jag satt hemma hela tiden och hade godiset som en vän. vet att det beror på det att jag är så överviktig nu, men innan pulvret, så gick jag inte upp någonting var arbetslös då med, åt godis då med ,men stog kvar på samma vikt ända till jag gick ner med nature own, och sedan gick upp vad jag en åt *nästan*
    det jag skrev om af att det var pga av dom jag mådde dåligt, och tröståt, men insett nu, att jag inte ska göra mig illa på det sättet.

nu mår jag rätt så bra, eftersom jag tar hand om mig mer på bättre sätt, är fortfarande arbetslös och har det jobbigt med det, men jag försöker att kämpa på....

• The Fairy

Sluta tracka smultronet, hon har en annan erfarenhet av pulver än vad du har.

• K.C

FAIRY: vem har trackat??? om du menade mig: jag skrev att det kan vara lätt att glömma bort hur saker verkligen var, man minns som om man åt bra men i själva verket kanske det inte var så! mår man dessutom dåligt kanske det är ännu mer lättbegripligt att det blir så..

• smultronet

The Fairy Tack

K.C

till en början åt jag fisk/kyckling, fullkornpasta/ris talriksmetoden massa grönsaker.

sen efter ett tag började jag äta godsaker men höll fortf, till bra mat. Sen senare efter dom där 2-3månaderna började jag äta rätt mycket godsaker, ibland fet mat.......

• K.C

SMULTRONET; jo, jag vet.. du berättade ju det ovanför.. jaa, kkroppar kan vara skumma ibland, det vet jag..

• Mrs. Robinson

Har foljt traden och det verkar som att summan av kardemumman ar motivation. Vissa har bra erfarenheter av pulvret, och inte gatt upp i vikt efterat, vissa inte.

Grejen ar ju det att det ar enkel matematik. Man gar upp i vikt om man konsumerar mer an man gor av med. Sen vad medlet ar kan vara ointressant. Men jag tror att man kan likna det vid att sluta roka, vissa bara slutar cold turkey, andra maste anvanda sig av plaster, terapi eller vad det nu kan vara. Aven manniskor som varit rokfria i 10 ar kan fortfarande vara lika sugna pa cigg. Det ar en kamp att ga ner i vikt for vissa. Andra resonerar som "jamen det ar val bara att banta da" gor det, och sen ar det bra med det. Inga konstigheter liksom.

Jag skulle vilja saga att det handlar om karaktar ocksa, men da far jag val pa huvudet. Kan anda inte lata bli att tycka det en aning...

Svar på tråden Pulverdieter och bantningsmetoder