kopparspiral igen..
Brud -september
det stämmer inte!!!!! jag och många kvinnor med mig blödde ingenting efter insättandet av spiral! Kom inte med skräckexempler om du inte har kollat fakta först!
Brud -september
det stämmer inte!!!!! jag och många kvinnor med mig blödde ingenting efter insättandet av spiral! Kom inte med skräckexempler om du inte har kollat fakta först!
Ingen har väl kommit med påhopp, jag sa du skulle kolla fakta innan du kom med skräckexempel. Det är ovanligt att blöda i 6 mnd, blöder man så länge kanske man skulle vurdera att ta ut den? Spiral passar inte för alla, precis som p-piller inte gör det hellre. Ska man uttala sig om saker borde man veta vad man pratar om, det är min åsikt.
Brud september, jag reagerade på dina ord "För man blöder mycket, inte bara nån vecka.Att blöda i 6 månader är inget ovanligt! " Hade du sagt att menstuationen kan bli rikligare är det något helt annat än säga att man blöder konstant i ett halvår!
Ge dig nu, spelar roll om man blöder mer eller ej. Några kvinnor får mer mens av spiral, andra får mindre. Du säger du känner folk som blöder 6 mnd efter insättandet, jag känner flera som inte blödde alls. Det beror väl på hur ens kropp reagerar på spiralen tidigare.
Och TS, jag råder dig att prata med barnmorska/gynekolog om du är orolig. De har tusen gånger mer erfarenhet av spiraler än oss amatörer på BT.