• Silje21

kopparspiral igen..

Brud -september
    det stämmer inte!!!!! jag och många kvinnor med mig blödde ingenting efter insättandet av spiral! Kom inte med skräckexempler om du inte har kollat fakta först!

• Silje21

Ingen har väl kommit med påhopp, jag sa du skulle kolla fakta innan du kom med skräckexempel. Det är ovanligt att blöda i 6 mnd, blöder man så länge kanske man skulle vurdera att ta ut den? Spiral passar inte för alla, precis som p-piller inte gör det hellre. Ska man uttala sig om saker borde man veta vad man pratar om, det är min åsikt.

• Silje21

Brud september, jag reagerade på dina ord "För man blöder mycket, inte bara nån vecka.Att blöda i 6 månader är inget ovanligt! " Hade du sagt att menstuationen kan bli rikligare är det något helt annat än säga att man blöder konstant i ett halvår!

Ge dig nu, spelar roll om man blöder mer eller ej. Några kvinnor får mer mens av spiral, andra får mindre. Du säger du känner folk som blöder 6 mnd efter insättandet, jag känner flera som inte blödde alls. Det beror väl på hur ens kropp reagerar på spiralen tidigare.

Och TS, jag råder dig att prata med barnmorska/gynekolog om du är orolig. De har tusen gånger mer erfarenhet av spiraler än oss amatörer på BT.

Svar på tråden kopparspiral igen..