• vilma

snusar ni tjejer?

Undrar hur vanligt det är med tjejer som snusar. Kanske de som röker går över till snus nu när det blir förbud på krogen?

jag snusar ibland, när det "bjuds" så att säga.. tycker om känslan, men tycker att det ser lite äckligt ut samtidigt!

• Svar på tråden snusar ni tjejer?
  • NokGroda

om jag upptäcker att jag är så beroende att jag måste snusa när jag är inomhus så har det gått för långt.

jag röker för rökandet och inte för innehållet.. i och för sig har det hänt att jag snusat en miniprilla med lakritssmak eller så.. men det är ju som godis. väldigt fånigt och väldigt sällsynt =)

• Forsfors

Jag festsnusar ibland, men har inte gjort det på ett bra tag nu, minns inte ens när sista gången var. har hänt några gånger att jag varit på väg att bli beroende och då har jag hållt upp i flera månader för att slippa. Jag började för att min dåvarande pojkvän gjorde det och jag var nyfiken på hur det var. jag gillade nickokickarna. jag har däremot aldrig rökt. jag gillar pirret under läppen och känslan när man blir avslappnad och lugn, men jag skulle inte vilja snusa på heltid.

• fjortonårsenare

ja, jag snusar.
    har aldrig rökt.
    skulle inte råda någon att börja.

motivationen att sluta snusa är svårare än att sluta röka, tror jag. ingen ser att jag snusar.

enda praktiska användningsområdet utnyttjade jag när jag var singel i stockholm. det är tydligen ruskigt skrämmande när en tjej slänger upp snusdosan på daten.
    oerhört praktiskt när man hamnat på en tråkig blinddate.

• vilma

haha vad komiskt med daten..

jag tycker att alla snusdosor är så maskulina (om man kan säga så). Väldigt mkt lastbilschaffis över dem, så att säga. Varför finns det inga tjejdosor?

• ztar

vilma
    Nu finns det gott om tjedosor! Kolla i snus-kylen nästa gång du är på affären, de är lila, ljusgröna och ljusblå. Finns med minstsmak, euakalyptus (hur det nu stavas) och lite andra smaker.

• vilma

menar du metropol cactus? (grön) den är rätt god också.. men fortfarande inte riktigt tjejig, även om det är ett steg i rätt riktning från grov!

• ztar

Det finns någon annan sort med som typ heter Mocca eller nått, har inte provat än, jag har hittat mina Catch å dem släpper jag inte :) *älskar lakrits*

• EhjärtaK = sant

Kan man inte styla om dosorna lite. Sätta på något fint papper och sedan klistra på glitter och paljetter .

• vilma

exakt! så att man inte behöver smussla med dosan för att den är så ful.. en liten en med spegel i locket.. :)

• Nightingale

Jag snusar Mocca Mint, lila plåtdosor, jätteläckra, använder en gammal dosa som pillerburk att ha mediciner i i handväskan!

De burkarna behöver man inte skämmas för!

Svar på tråden snusar ni tjejer?