• ztar

snusar ni tjejer?

vilma
    Nu finns det gott om tjedosor! Kolla i snus-kylen nästa gång du är på affären, de är lila, ljusgröna och ljusblå. Finns med minstsmak, euakalyptus (hur det nu stavas) och lite andra smaker.

• ztar

Det finns någon annan sort med som typ heter Mocca eller nått, har inte provat än, jag har hittat mina Catch å dem släpper jag inte :) *älskar lakrits*

• ztar

Miracle

Vill bara påpeka att det finns ingen forskning som visar på att snus framkallar cancer, de fick ta bort lappen som satt under förut, där det stod att snus gör det. Tandlossning på sin höjd är bevisat att det framkallar. *ville bara påpeka*

• ztar

pärlsocka

Då måse det vara läkarens egna personliga uppfattning att han fick cancer av snus eftersom det inte finns någon forskning som tyder på detta (och ja, det har forskats mycket om snus) och är således inte, så att säga, vetenskapligt korrekt att säga att snus orsakar cancer.

Snus orsakar däremot förhöjd hjärtrymt, vilket sliter mer på hjärtat än naturligt, och att blodkärlen inte kan utvidga sig på samma sätt som på en person som inte snusar. Nikotinet i sig är inte skadligt för kroppen, men det är beroendeframkallande och ger abstinesbesvär när man slutar som kan vara obehagligt. Men det är inte skadligt.

• ztar

Jag måste säga att jag vill inte direkt förespråka snus, men jag tycker att måste man välja på att snusa eller röka är ju snus 1000 ggr bättre än rökning. Det finns skadliga effekter av snus, som tandlossning och det jag skrev innan, men till skillnad från rökning finns det inte dokumenterade, dödliga, effekter. Däri ligger skillnaden. :)

• ztar

rosen_
    Det roliga är att jag, som snusar själv, ocks tycker att det ser äckligt ut, men tyvärr hjälper det inte mot mitt beroende :(

Svar på tråden snusar ni tjejer?