Inlägg från: Poppinella |Visa alla inlägg
  • Poppinella

Vart är sep-06:orna?!

Jag är här!!! 2 september närmare bestämt!

• Poppinella

Vi ska som sagt också gifta oss den 2:a så då är vi väl tre i denna tråden redan som gör det! Populärt datum!

Jag tycker vi skriver i denna tråden istället nu när vi är några som hittat hit!

Vi har bokat lokal, frågat tärnor och bestman, bestämt färgtema, vem som ska göra bordsdekoreringen, vem som gör bröllopstårtan, vem som gör ringarna (tack för att vi har en del talanger i släkten!)... *tänker* tänkt ut hur placeringskorten skall se ut (det ock mycket annat gör vi själva), ordnat en liten ask som ringarna skall bäras i under vigseln... ja, vad är det mer. Trubadur vet vi vem vi vill ha och troligtvis kommer han tacka jag till att spela då vi känner honom. Hoppas det i alla fall...
    Mycket har vi som sagt redan "tänkt" ut och inte bokat, men det är just för att många saker ska göras av folk vi känner eller är släkt med så då behövs ju ingen bokning på det sättet. Tänkte försöka hinna ringa vigselförättare denna veckan med.

Var bor alla? Jensp vet jag, i Göteborg! Vi har ju talats vid förrut! Vi bor i Halmstad i alla fall!

• Poppinella

Fyra såg jag nu som gifter sig den andra!!! Tjohoo! Vilken bra dag flickor!

• Poppinella

Vår lokal (Heagårds Skafferi) ska vi både gifta oss i och ha fest + middag. Vi ska vara utomhus om det är fint väder (vilket man ju givetvis hoppas på) och inne om det regnar.
    Tänkte ta och åka dit och fota lite nästa då det bara finns ett par små bilder på nätet att hitta. Man vill ju kunna kolla på bilder av stället och planera lite eller bara längta!

• Poppinella

Åh, där var ju jättefint! Ska ni ha catering då om det ska vara på en bygdegård? Vad ska ni ha för mat?

Vårt ställe är ju delvis en restaurang och det är ju just den lokalen vi gillar! ( www.heagardsskafferi.com ). Vi ska ha trerätters där och vi har redan varit där och ätit en gång! De har supergod mat och servicen var underbar! Då ville man ju vara där ännu mer så vi bokade lokalen! Ångrar jag inte, men vi är tvugna att få ihop en bokningsavgift snabbt bara så vi inte går miste om den. Det är ju reserverat till oss, men inte förrän vi betalat är det HELT klart. Givetvis kan ingen annan komma och boka utan att de frågar oss, men ändå.

• Poppinella

Kul att vi blivit så många!

Vi är väl snarare också ute i god tid... precis som många andra också säger! Fast jag tycker det känns jätteskönt eftersom man ändå kommer ha så mycket att tänka på längre fram. Känns bra att ha mycket av det ordnat redan.
    Nu har jag tagit en massa extradagar på jobbet så man kan spara lite mer. Hoppas på att kunna spara så mycket som möjligt snabbt så man kan ta det lugnt sen. Tyvärr blir man ju ganska trött och jag måste se till att inte bli utarbetad eller så... denna veckan har jag/skall jag jobba alla dagar... dessutom är det långa dagar så det har inte blivit så mycket tid hemma... *pust* Men det blir mer pengar till bröllopet i alla fall!!! Min blivande (så roligt att säga så!) har fått ett extrajobb... ska börja imorgon med att jobba i Hallandsåsen, ni vet med det där omtalade tunnelbygget. Känns väl så där att ha honom där inne, men hoppas att det är bra betalt i alla fall.
    Man blir ju lite pengagalen av allt planerande... och snål! Ser chanser att spara hela tiden... är ni likadana?

• Poppinella

Jensp:

Hade önskat våra skattepengar kunde gå till det också, men vi ska till Prag då... killens pappa fyller 60 och vi blir bjudna dit. Vi måste ju dock ha lite fickpengar också, kan ju vara bra.

Är helt slut nu efter en lång dag! Var i stallet kl. 7.00 imorse då jag skulle hinna med hästen innan jag började jobba kl. 13, ville ju gärna ha lite tid emellan också så man slipepr stressa hur mycket som helst. Känns verkligen att det varit en lång arbetsvecka, men nu har jag ju bara imorgon kvar SEN får jag vara ledig... vad gör man inte för pengarna?

Nu sitter vi och lyssnar på låtar till bröllopstryckare (ingen vill dansa vals...). Är kul att höra på dessa fina låtar, förstår inte hur vi ska kunna välja!

• Poppinella

Jensp:

Vad är det förresten för morgongåva?

• Poppinella

Jensp:
    Misstänkte att det var något sådant. Har själv lurat på det, men tror jag är för feg, även om man inte är naken... Villg ärna göra ett album till honom, men det kommer nog bli ett om vårt liv tillsammans rent allmänt. Självklart med lite fina kärleksförklaringar här och var!

Katta&Lasse:
    Vi har berättat för de flesta! Kunde inte hålla det hemligt. Håller hemligt att jag tar körkort nu och det får räcka! Vill ju prata om så mycket så en sån sak till klarar jag nog inte!
    Sen försöker vi ändå att inte snacka för mycket! Det är ju ändå långt kvar och man vill ju inte att folk runt omkring ska tröttna så långt innan själva bröllopet!

• Poppinella

Så roligt för er! Kul med personlig text också!
    Vi pratade med han som skall göra våra vigselringar igår. Ska kolla runt nu på olika ringar och se hur vi vill ha dem. Sedan ska han även göra om min förlovningsring, vill att den ska matcha vigselringen mer och dessutom var den en budgetvariant, vilket inte känns så kul. Kan knappt vänta på att göra om även den, ska bli så kul med en ny, blank fin ring! Dock ska materialet användas till samma ring så det inte ska bli en helt ny.

• Poppinella

Hur går det för alla? Något mer som är planerat eller ev. klart för er?

• Poppinella

Oj vad ni har kommit långt! Är din syster florist eller bara duktig?
    Jag ska be min ena tärna göra den för hon är florist, men jag har inte fått tag på henne ännu. Man vill ju gärna veta redan nu när man har sina ideér om det är lönt att tänka på dem.

Jag vet vilken klänning jag vill ha... ska kolla begagnat och har precis mailat en tjej här på forumet som säljer en sådan som kan passa mig med lite justeringar. Hoppas så på det!

• Poppinella

evkasu:

Klänning skulle jag vilja ha en från KiK, tror den bara heter nr 19 ( www.kikstockholm.com/brudn19.htm ).

Vad gäller blommor vet jag bara att de ska gå i rött, gult och orange. Vet sedan bara att de gärna får hänga ner en bit. Svårt att förklara och jag vet inte om det heter något särskilt.

• Poppinella

Hej allihopa!
    Det är så varmt!!! Man orkar ju knappt göra nånting!
    Vi har inte gjort så mycket mer i planeringen nu, det behövs inte för tillfället. Vi har bokat lokalen definitivt och inte bara preliminärt och det är förvisso ett stort steg.
    Sedan skulle jag boka vigselförrättare, men hon skrattade mest och sa att det inte gick att boka så här långt innan... ojdå. Det räckte visst med att ringa nästa år!!! Snacka om att jag satt där i andra änden av telefonen och blev röd i ansiktet...

• Poppinella

Hej alla!
    Nu den senaste tiden har vi inte gjort så mycket annat än att lyssna på fina låtar att ha med på festen.
    Förvisso har vi ordnat med trubaduren vi känner och kollat om han ville spela. Det ville han och det är jättekul. Tydligen brukar han tacka nej till bröllop annars, men ville gärna spela på vårt! Tjoho!
    Det känns lugnt för vår del nu. Man har koll på planeringen. Det enda som känns jobbigt är pengarna... förvisso är det alltid jobbigt med saker som rör pengar så det är ju bra med den saken... Vi har i alla fall en plan b om vi inte skulle hinna spara ihop till allt. Eller rättare sagt 2 st plan b.

Svar på tråden Vart är sep-06:orna?!