Vart är sep-06:orna?!
jag hittar inte er som ska gifta er september -06. Vart är ni...?
jag hittar inte er som ska gifta er september -06. Vart är ni...?
Jaaa den! Den är ju otroligt vacker!
Tack, tack... Kul att du tycker den är fin...lite annorlunda eller hur? Men den passar väl som bröllopsklänning ändå?
Absolut, den är, som du säger, speciell och kommer passa perfekt som brudklänning.
Idag har vi varit hos sömmerskan igen, och valt tyg. Det blev det vi tänkte ta sist, men nu hade hon beställt hem vitt tyg, så det var lättare att sätta sig in i hur det kommer att se ut.
Antagligen kommer hon att sy till min m2b också...vi har i stort sett valt vad han ska ha nu. Det blir en lång kavaj "frackcoat" heter det på engelska, i blankt tyg. Antingen mörkgrön eller mörkblå. Vet inte om den ska vara enfärgad eller mönstrad. Och så kråsskjorta till det, och svarta brallor. Den ska vara så pass lång att den går ner till knäna...Coolt!
Till min sambos stora glädje såg han på nätet att det är det senaste i modeväg nu! Så nu känner han sig trendig för en gångs skull
Mina kläder blir medeltida / vikingatida, och hans blir mer 1800-tal. Om han inte ändrar sig, för nu sitter han och spanar på "Sagan om ringen" för att få inspiration
Panik!
Idag har vi fått offertförslag på buffén från skolan...349:- per kuvert! På maten, sen var det 25:-/kuvert på tårtan också!
Detta skulle landa på nästan 30.000:- bara i matkostnadet, vilket vi självklart inte hade tänkt oss. Så nu börjar en hetsjakt på att hitta cateringfirmor... Suck, det är nu problemen börjar dyka upp...redan
Nähä, ingen har varit här på ett tag, så jag tar väl och skriver lite då...har kommit en bit till i planeringen.
Nu har vi beställt Pelles (m2b) frackcoat av sömmerskan också! Hon ringde och sa att hon hade ett helt underbart tyg hemma som vi bara var tvugna att komma och titta på. Och mycket riktigt...det är med svart botten och guldblommor på...låter kanske konstigt, det är svårt att förklara. Men sktisnyggt i alla fall.
Bandet som jag ska ha runt höften (skärp, typ), matchar hans frackcoat. Det kommer bli SÅ läckert!
Idag har jag äntligen fått tag på frissan också! Vi ska ses framöver för att diskutera frisyr. Hon föreslog läderband i håret, kan ju vara en idé?
Hur går det för er?
Nonika
Jag nöjer mig med att läsa om din planering än så länge...
Vi kan inte planera så mycket på avstånd just nu.
Hade tänkt rassla runt lite på stan igår o kolla efter klänningsmönster men alla tygaffärer jag känner till sommarstänger redan kl 18 och det hinner inte jag...
Är fortfarande övertygad om att din klänning blir kanonsnygg, tyget låter häftigt!
Hur går det för er andra då?
Idag har jag och min m2b skickat ett mail till rektorn på Stensund. Vi protesterar mot att maten blir så dyr. Husmor vill ta 220:-/ kuvert, för kall buffé. Och allt kan tillagas dagen innan, så det behöver inte bli extrakostnader. En kompis till mig jobbar där, och hon förstår inte varför det ska behövas extra personal, eller att de ska jobba övertid för att hinna fixa med våran mat. De brukar hinna sånt ändå.
Vi har fått ett meny´förslag från en restaurang i S-holm, och de ska ha 175:-/ kuvert. Så det får väl bli dem, om vi inte hittar nåt annt. Det kostar ju att frakta maten också, 1500:-.
Eftersom vi ska vara ute på Stensund tidigt på dagen, hade vi tänkt att betsälla nån form av lunch, eller smörgås till oss i familjen. Men det vågar man väl inte nu....vi får väl ta med matsäck
Känns lite kymigt att vara "osams". Men å andra sidan blir hon kanske inte kvar så länge som husmor, för hon verkar inte så omtyckt. Hon har tydligen fått "en andra chans" av rektorn, för alla i köket har svårt för henne.
Vi vill ju ha vitlöksdressingen från Stensund...men vi får väl göra den själva.
Nu håller våra kläder på att sys, vi har varit och klämt på tygerna! Det blir så fint så!
Hur går det för er andra?!
Vi väntar på besked från Skånes hembygdsförbund på om vi får hålla vigseln på den plats vi hittat. Hon trodde inte det skulle bli några problem. Så det känns bra! Ska åka dit den 2 september så att vi får se hur där ser ut precis vid den tidpunkten vi ska gifta oss, med grönska o så. Även hur solen går så vi vet hur vi ska stå vända. Mycket att tänka på!
Har även pratat lite löst med min frisör o bestämt att jag ska spara till lite längd på håret.
Ska snart ringa fotografen oxå. Så det händer lite...
Hej!
Själva håller vi på att kolla upp ett nytt ställe för att ha själva middagen och festen på eftersom det inte blev La Cuvvé som det var tänkt. Det lutar åt Delsjö golfkrog, men vi är som sagt var inte säkra ännu.
Möjlighet för att boka vigseldatum har vi inte förrän den 1:e september så det är bara att vänta...och vänta....