• Nonika

Vart är sep-06:orna?!

jag hittar inte er som ska gifta er september -06. Vart är ni...?

• Svar på tråden Vart är sep-06:orna?!
  • Nonika

Nu rullat planeringen på igen efter en tids inaktivitet
    I dag när jag kom hem från jobbet låg en lapp i brevlådan om en syateljé här i stan! Så jag ringde direkt! Jag sa att jag vill ha en sån klänning som i Sagan om de 2 tornen, och hon hade filmen men hade inte sett den. Det lät som hon skulle titta på den... Hur som helst ska jag dit på torsdag för att prata. Det kostar från 4000:- och uppåt att sy klänningen (själva jobbet), sen kostar marerialet också.

Sen har jag ringt och prel.bokat en sminkös, samma som sminkade min kompis förra sommaren. Hon ska kanske åka till USA nästa år, och vet inte när men hon skulle höra av sig när hon vet.
    Hon fixar tydligen inte naglar, utan fixar bara manikyrek...men hon hade en olja hemma som hon tyckte att jag skulle prova som var bra. Man ska smörja in naglarna varje kväll så ska de bli hållbara. Så den ska jag köpa och testa...

Nu ska jag bara få tag på frissan och boka henne!

Välkommen Judit! Det är inte för tidigt, sätt igång bara !

• Judit

WOW! Blir bara mer och mer imponerade! Menar ni alltså på allvar att ni redan nu bokat tid för hår och make?? Trodde man typ behövde göra det några månader innan. Vad säger de när ni vill boka tid längre än ett år fram i tiden?

Klänningen kan jag förstå, jag har börjat kolla mönster till min så jag kan börja planera. Men syr ni upp den nu? Tänk om ni går ner, eller ännu värre, upp i vikt? Var ska ni ha klänningen hänga i över ett år? Jag är nog för feg...

• Jensp

Judit:

Alltid bra att var ute i god tid...*s* Har också bokat make up och hår. Fotografen är fixad.

Det lutar åt att vi kommer ha festen på Delsjö golfkrog. Vi fick ett bra pris och jag har precis pratat med en tjej som hade sin bröllopsfest där. Hoppas verkligen att det går lika bra för oss!

• Nonika

Jensp: Det är klart att det går bra, varför skulle det inte göra det? Är ni fler pers?

Judit: Jo, visst är vi ute i god tid. Men om det inte finns så många frissor/sminköser odl att väja mellan, så är det ju lika bra att ta det säkra före det osäkra. Ju mer man har planerat "nu" desto mindre blir det ju längre fram. Det kommer nog att bli miljarder saker att fixa med på slutet i alla fall...

Make-up-tjejen sa att det bara var bra att jag var ute i god tid, för bokningarna för nästa år hade redan börjat....

Klänningen kommer säkert ta tid att sy, och dessutom behöver hon ju inte börja sy på den förrän senare - men då har vi i alla fall bestämt VAD för klänning det ska vara. Och dessutom kanske jag kan betalat tyget till den snart, och då är ju den kostnaden ur världen.

Frissan måste jag konferera med, för jag har klippt av mig håret, så jag vet inte vad för uppsättning jag kan ha Kanske måste jag spara ut hårt för att få till en fin svinrygg tex, och då är det ju dags att sluta klippa av håret nu

Mitt dilemma är: SKA jag verkligen låta sy en klänning? TÄNK om den inte blir bra, inte känns rätt, inte passar mig...??
    Fördelen med färdiga brudklänningar är ju att man kan prova den om och om igen, och känna sig för.
    Samtidigt vill jag ju ha nåt speciellt Som vanligt Är lite udda av mig, fast ändå helt normal-svensson

• Nonika

I morgon ska jag till sömmerskan! Har nyss pratat med henne, hon skulle titta på filmen (Sagan om de 2 tornen). Och så har vi hittat fina blider på klänningen på nätet, som vi mailat till henne.

• Nonika

Nu är jag här och tjatar om klänningen igen
    Igår var jag alltså hos sömmerskan. Det kommer nog att bli bra, klänningen kommer att bli nästan exakt som i filmen. Nu ska det "bara" bestämmas vilket tyg det ska vara i den. Hon ville börja så fort som möjligt...om jag går ner i vikt är det lätt att minska den, sa hon. Men det får ju inte bli tvärtom, men det tror jag inte.

Så nu är det dags för m2b att betsämma sig för färg på kavaj (eller vad det nu blir), så jag vet vad jag ska ha för färg på borderna, eller vad det heter...

• evkasu

Nonika

Har du någon bild på klänningen? Har ju sett filmen men för typ hundra år sedan?. Jag förstår vilken stil den ska vara i men inte exakt hur, får leta fram filmen, nu är jag nyfiken?
    Vad kul att det börjar ta sig, himla tur att du hittade sömmerskan!

Min mamma ska sy min klänning men jag har än så länge bara kollat mönster på nätet och har inte hittat något liknande det jag vill ha. Ska leta runt i tygaffärerna i helgen tror jag?. Annars ska vi gå på tygmässa i höst men den är inte förrän runt allhelgonahelgen, långt kvar och jag vill fixa nuuuu! De brukar tydligen ha speciella avdelningar med brudklänningstyger & mönster.

Tjata på du, det är bara kul att höra!

• Nonika

evkasu, om jag får din mailadress kan jag maila över en bild!

• Nonika

evkasu: Nu har jag mailat till dig!!

Svar på tråden Vart är sep-06:orna?!