Inlägg från: Nonika |Visa alla inlägg
  • Nonika

Vart är sep-06:orna?!

jag hittar inte er som ska gifta er september -06. Vart är ni...?

• Svar på tråden Vart är sep-06:orna?!
  • Nonika

Jaha, vilken tur
    Jag hade för mig att det fanns en tråd om sept -06 förut, som jag varit inne och skrivit på, men jag hittar inte den?! är ni på den och skriver, eller ska vi börja på en ny här?

Jag ska också gifta mig sept.-06, den andra september

Har fixat massor, å det är SÅ roligt!

Förlovningsringarna är hämtade och idag lämnade vi in dem på gravering!

Vi ska förlova oss när vi åker till kreta om ett par veckor

Fast egentligen är vi redan förlovade, eftersom han friat till mig och jag sagt "ja". Men när vi får ringar på oss känns det nog mer "på riktigt"...

Är ni förlovade, och när gjorde ni det?!

• Nonika

Åh, vad roligt att det inte bara är jag som ligger före i tiden

Vi har bokat; vigselplats, festlokal, de som ska sjunga och spela på vigseln, samt bestämt vilka låtar det ska vara. Maten, tårtan och bandet till kvällen är också bokade.....

Har skrivit allt detta förut, men som sagt, hittar inte den sidan längre...

Vad mysigt att förlova sig kvällen innan! Ska ni göra er i ordning där också? Ska ni sova där natten efter bröllopet också?

• Nonika

Vi bor i Strängnäs, och för er som inte vet ligger det i sörmland. Ungefär mellan Katrineholm/Eskilstuna och Sädertälje/ Stockholm. Jag är dock Trosa-bo från början!
    Vi ska gifta oss vid havet vid Stensunds folkhögskola, ni kan se hur slottet ser ut på www.stensund.se
    Vi ska stå på trappen till slottet och bli vigda. Det hade varit fint att ha festen där också, men eftersom det är en helt alkoholfri skola (ägs av Frisksportsförbundet), så ska vi ha festen på Vagnhärads hembygdsförening istället. Det är jättefint där också.

Vi vill att en vän till oss ska viga oss - så hon har ansökt om att få bli vigselförrättare. Hoppas, hoppas!! Hon har haft ett finger med i spelet från första början, eftersom hon la tarotkort på mig, och såg precis hur HAN skulle se ut / vara! Och allt stämmer

• Nonika

Det var ju jättefint!
    Trostorp (där vi ska vara vhd;s hemb.för.) är inte alls lyxig på nåt sätt, uatn mer sådär gammaldags fin...

Vi har beställt maten från Stensund, även tårtan. Vi har även planer på att ta allt därifrån, dvs; kaffe, te, mjölk, dricka socker, och sånt krafs som går åt

Vi väntar på en offert. Vi ska ha buffé, och det blir väl; kycklingklubbor, kalkon, fårfiol, pastasallader, potatissallader, ostar, oliver och lite sånt plock.

Jag har jobbat på den här skolan, i köket, en gång för länge sen, men jag känner i stort sett alla som jobbar där fortfarande De har erbjudit sig att köra ut maten, jättebra!

• Nonika

Vi ska ha stenar som placerings"kort", vi ska nämligen ha "Skärgård" som tema på bröllopet. Tänkte samla en del stenar nu när vi åker till Kreta, den 22;a juni

Blir tungt att släpa hem

• Nonika

Låter fint med sidentyg från Indien...får väl åka dit å handla

Åh, medeltid låter också skoj!

Det där med inbjudningskort har vi inte fått kläm alls på än. Vart kan man gå och titta på sånt..?

• Nonika

Evkasu:
    Vad är Remboinspirerat...? Du behöver inte känna dig stressad, antar jag...det är väl mest vi andra som är ute i god tid. I alla fall är det vad jag får höra av mina vänner. Och grattis till förlovningen! Vi ska hämta våra ringar på torsdag, de är jättefina. De är inne på gravering nu

Kul att vi är så många som sagt! Nu håller vi igång den här tråden.

• Nonika

Vi sparar 2000:-/ mån, och har gjort det sen i mars, tror jag. Vi har tänkt att bröllopet ska gå på ca 40.000, så då ska vi hinna få ihop det. Men antagligen går det på ungefär 10.000:- till. Men som sagt, skattepengarna kommer ju både i år och nästa år. Årets pengar har kommit för min m2b, och de ska vi använda oss av nu när vi åker utomlands, och så har vi satt in en del av det på hus-sparkontot.

Hur mycket kommer era bröllop kosta?

Evkasu; Jättefina klänningar! Tyvärr vill jag inte ha något ärmlöst, då jag har lite komplex för mina triceps (som inte finns ) Dvs, gäddhäng

Har lite svår kropp överhuvudtaget att klä på, för mina tuttar är för stora

Jag skulle vilja ha en sån där klänning som hon i "Sagan om de 2 tornen" har...tror jag ska höra efter om jag kan beställa en sån. Kände en tjej en gång i tiden som är sömmerska...tror jag ska försöka få tag på henne

Svar på tråden Vart är sep-06:orna?!