Vart är sep-06:orna?!
evkasu, om jag får din mailadress kan jag maila över en bild!
evkasu, om jag får din mailadress kan jag maila över en bild!
evkasu: Nu har jag mailat till dig!!
Tack, tack... Kul att du tycker den är fin...lite annorlunda eller hur? Men den passar väl som bröllopsklänning ändå?
Idag har vi varit hos sömmerskan igen, och valt tyg. Det blev det vi tänkte ta sist, men nu hade hon beställt hem vitt tyg, så det var lättare att sätta sig in i hur det kommer att se ut.
Antagligen kommer hon att sy till min m2b också...vi har i stort sett valt vad han ska ha nu. Det blir en lång kavaj "frackcoat" heter det på engelska, i blankt tyg. Antingen mörkgrön eller mörkblå. Vet inte om den ska vara enfärgad eller mönstrad. Och så kråsskjorta till det, och svarta brallor. Den ska vara så pass lång att den går ner till knäna...Coolt!
Till min sambos stora glädje såg han på nätet att det är det senaste i modeväg nu! Så nu känner han sig trendig för en gångs skull
Mina kläder blir medeltida / vikingatida, och hans blir mer 1800-tal. Om han inte ändrar sig, för nu sitter han och spanar på "Sagan om ringen" för att få inspiration
Panik!
Idag har vi fått offertförslag på buffén från skolan...349:- per kuvert! På maten, sen var det 25:-/kuvert på tårtan också!
Detta skulle landa på nästan 30.000:- bara i matkostnadet, vilket vi självklart inte hade tänkt oss. Så nu börjar en hetsjakt på att hitta cateringfirmor... Suck, det är nu problemen börjar dyka upp...redan
Nähä, ingen har varit här på ett tag, så jag tar väl och skriver lite då...har kommit en bit till i planeringen.
Nu har vi beställt Pelles (m2b) frackcoat av sömmerskan också! Hon ringde och sa att hon hade ett helt underbart tyg hemma som vi bara var tvugna att komma och titta på. Och mycket riktigt...det är med svart botten och guldblommor på...låter kanske konstigt, det är svårt att förklara. Men sktisnyggt i alla fall.
Bandet som jag ska ha runt höften (skärp, typ), matchar hans frackcoat. Det kommer bli SÅ läckert!
Idag har jag äntligen fått tag på frissan också! Vi ska ses framöver för att diskutera frisyr. Hon föreslog läderband i håret, kan ju vara en idé?
Hur går det för er?
Idag har jag och min m2b skickat ett mail till rektorn på Stensund. Vi protesterar mot att maten blir så dyr. Husmor vill ta 220:-/ kuvert, för kall buffé. Och allt kan tillagas dagen innan, så det behöver inte bli extrakostnader. En kompis till mig jobbar där, och hon förstår inte varför det ska behövas extra personal, eller att de ska jobba övertid för att hinna fixa med våran mat. De brukar hinna sånt ändå.
Vi har fått ett meny´förslag från en restaurang i S-holm, och de ska ha 175:-/ kuvert. Så det får väl bli dem, om vi inte hittar nåt annt. Det kostar ju att frakta maten också, 1500:-.
Eftersom vi ska vara ute på Stensund tidigt på dagen, hade vi tänkt att betsälla nån form av lunch, eller smörgås till oss i familjen. Men det vågar man väl inte nu....vi får väl ta med matsäck
Känns lite kymigt att vara "osams". Men å andra sidan blir hon kanske inte kvar så länge som husmor, för hon verkar inte så omtyckt. Hon har tydligen fått "en andra chans" av rektorn, för alla i köket har svårt för henne.
Vi vill ju ha vitlöksdressingen från Stensund...men vi får väl göra den själva.
Nu håller våra kläder på att sys, vi har varit och klämt på tygerna! Det blir så fint så!
Hur går det för er andra?!
Just det - fotograf!! Det hade jag glömt, det ska man kanske boka redan nu. Tack för påminnelsen!
EHHE; välkommen i gänget!
Hur tror ni alla att det blir med vädret...alltså, jag menar inte om ni tror att det kommer att regna eller inte, utan om det blir några höstlöv? Det vore ju fint med lite gula/röda löv, men det är väl för tidigt för det?
Är det kallt ute på kvällarna så dags på året? Får väl kolla i år hur det är.
Det är ju en fördel om det inte är för varmt, för man blir ju varm ändå av allt dansande
Hallå alla!
Förutom att jag är arg på mitt jobb, som behandlar oss personal som skithögar (uräkta), så är det bra
Evkasu: Vad kul med en annorlunda brudbukett! Själv tänkte jag ha kärleksört i min, för det passar ju till skärgårdstema. Och så är de lättillgängliga så dags på året. Ska ha nåt mer förstås, vass kanske?
En kompis till mig har köpt värmeljusstakar, eller vad man ska kalla sånt man brukar ha värmeljus i...? med fiskar och sjöhästar på. Och fat med liknande motiv. Jag har inte sett det ännu, men det ska bli spännande att se
Annars funderar jag på det här med efternamn, eftersom vi tänkt skapa ett eget av våra två. Halva hans och halva mitt, typ. Men det går kanske inte, för det finns redan. Men det kanske går om man tar en annorlunda stavning? Eller får det inte vara för likt heller?
E+P; Ja, jag tror det kan bli jättebra med rosa även när det är höst.
I natt drömde jag att vi gifte oss. Och jag var så besviken på ringen! Den var i järn...alldeles grå-brun och klumpig.
Måste vara för att jag hörde att min svägerskas kompis precis förlovat sig med järnringar.
elora:
Hej och välkommen! Jaha, det blir inte i september då, utan i slutet på augusti ni hade tänkt er?
Kul med en annorlunda klänning, det ska jag också ha.
Låter fint med rönnbär, kastanjer odl. Jag tänkte faktiskt också på rönnbär häromdagen, tror vi ska ha det med. Men vi ska ha skärgårdstema, men det går väl ändå?
I lördags var vi på fest hos ett par av våra vänner, och när mannen i fråga ställde sig och pratade fick jag en idé...så jag buffade till min sambo, nickade åt "talaren" till, och sa: Toastmaster? Min sambo sken upp som en sol, och sa JA! Vilken bra idé. Vi har ju hört den här karl´n prata förr, och han är väldigt bra och rolig.
Så vi tog honom åt sidan och frågade om han ville. Han blev väldigt hedrad och sa att han vill tänka på det.
Hoppas han vill, annars har vi ingen. För killen vi först hade tänkt bor i Kanada och kan antagligen inte komma på bröllopet.
Hej allihop!
Har varit på en kryssning med 7 tjejer till, det var mysigt!
Nu börjar vi lösa matfrågan till bröllopet. Mamma har sagt att hon kan fixa tårtorna. Svärmor fixar en del av maten, dvs; ostar, lax, skinka.
Min kompis sa idag att hon kan fixa; klar potatissallad och bröd.
Vilket innebär att det enda vi har kvar att fixa till maten är: "Vit" potatissallad (kan va gott med en sån också), och vanlig sallad, med fetaost och oliver. Det borde vi ju kunna få nogon som fixar?! Annars får vi väl fixa det själva! Frågan är ju bara vart i hela friden man ska förvara det....
Ja, sen ska det ju inhandlas kaffe, te, mjölk, socker, alkoholfri dryck, osv, men det får bli ett senare problem/ nöje
Ni andra då? Måste hålla igång tråden...
Ja, det kallas väl fransk potatissallad. Finns säkert en hel uppsjö med vad det kan kallas
Hej alla! Kul att ni varit här och skrivit!
evkasu: Vad bra det verkar bli allting!!
(Vart har du fått ditt nick ifrån, förresten... )
A+A; välkommen! Vadå, har du inte all tid i världen när du har barn är lite upprörd över diskussionerna på en annan tråd "Budord för gravida och nyblivna mammor", tror jag den heter..har varit där och hackat...Detta var OT!
Prova champange.., det var en bra idé! Vi har iof sagt att vi inte ska ha äkta champange, men vi kan ju prova det vi ska ha ändå! Låter som en kul uppgift
Nä, nu måste jag sova..
Hej alla!
Ja, igår var det 1 år kvar till den stora dagen D. Vi firade med att provdricka "champange". Vi provade Freixenet (cordon negro), och Henkell trocken. Båda var ok, men inte nån större upplevelse. Så det blir nog den hederliga gamla Chapel hill, tror vi.
Freixenet var ganska torr och sträv medan Trocken var mer söt.
Frågan är ju vad man ska ha till? Ska vi ha jordgubbar? Eller är det för somrigt? Är det bättre med nån smörgås-snitt, typ med en oliv på? Då ska det ju inte vara för sött.
Ja, det är mycket att tänka på
Det är nu det börjar ordentligt, och det är ju SÅ roligt!!
something to be; välkommen!
När ska du gifta dig?