Vart är sep-06:orna?!
Nu har vi hämtat förlovningsringarna! Med texterna; Din Panter och Din Tiger i....
De är jättefina! I silver!
Ska förlova oss på Kreta snart...
Nu har vi hämtat förlovningsringarna! Med texterna; Din Panter och Din Tiger i....
De är jättefina! I silver!
Ska förlova oss på Kreta snart...
Hej, nu är jag tillbaka! Vi har varit på Kreta i en vecka, det var helt otroligt skönt och underbart på alla sätt och vis....
Vi förlovade oss på midsommarafton på en jättefin restaurang (på kvällen), och skålade i Rose´vin och trädde på varandra ringarna Min m2b fick tårar i ögonen
Sen åt vi lammpaj, det var supergott. Till efterrätt kom de in med en stor fruktkorg, där en halv citron låg och brann överst. Så fint!
Ringarna är i hamrat silver, de är jättefina. Vigselringarna ska vara likadana, men i guld
Jag väntar på budgetförslag från skolan vi ska beställa maten ifrån.
Ska faktiskt gå in på eniro på nätet och kolla vad sminktjejen har för tel.nr, och så ska jag ringa och boka henne också.
Problemet är klänningen...jag vill ju ha en sån som hon har i "sagan om de 2 tornen"...blir kanske svårt att få till. Annars hittar jag kanske en annan som passar nånstans. Pelle tycker det är dags att vi börjar kolla på kläder till hösten..kul med en engagerad blivande man!
Vi väntar på offerten från skolan vi ska beställa maten ifrån. Fick ett mail idag från hon som jobbar i receptionen, känner henne lite sen förut eftersom jag själv jobbat där, det är ju bra
Idag skulle de ha ett "möte", om vår offert, hon och husmor. Det ska bli spännande att se vad de vill ha i betalt. Har ingen aning om vad som är rimligt heller, men jag hade tänkt en summa om ca 5000:-. Då har jag räknat på ca 80 gäster. Vi ska ju ha buffé, och hade tänkt lite blandad mat såsom pastasallad, potatissallad, kycklingklubbor, kalkon eller annat kött, lax, ost, kex, och lite plock. Och så tårtan förstås!
Ev. beställer vi kaffe, te, socker, mjölk och sånt därifrån också.
Vad tror ni att det kan tänkas kosta?
Hallå, det var värst vad inaktiva ni är....vad gör ni, har ni semester hela bunten? Det har jag med iof....varmt är det. Trots att klockan är över 12 på natten.
Hur går det med era planer? Själv väntar jag fortfarande på den där offerten...ska ta tag i att leta efter tel.nr till tjejen som (förhoppningsvis) ska sminka mig. Får inte ändan ur vagnen bara...det har blivit lite stillestånd i planeringen känns det som.
Hej, trevligt att ni är kvar
Idag har vår sångerska varit här! En fd klasskompis till mig, hon ska sjunga på bröllopet. Och hennes sambo ska antagligen spela.
Annars händer inte mycket...måste packa lite nu, för i morgon åker vi till stugan en sväng.
I kväll har jag och min m2b varit ute på folkhögskolan där vi ska ha vigseln, och "rekat". Det var lite pirrigt och spännande, och så otroligt vackert. Vi kunde inte riktigt vara allvarliga, uatn gick och nynnade "Dum-dum-da-dum" när vi provgick, och tog tid på hur lång tid det tog att gå från dörren till slottstrappen...
Nu har vi koll på hur vi ska stå, och hur vi ska gå, så nu är vi ännu ett steg närmare den stora dagen!
Nu rullat planeringen på igen efter en tids inaktivitet
I dag när jag kom hem från jobbet låg en lapp i brevlådan om en syateljé här i stan! Så jag ringde direkt! Jag sa att jag vill ha en sån klänning som i Sagan om de 2 tornen, och hon hade filmen men hade inte sett den. Det lät som hon skulle titta på den... Hur som helst ska jag dit på torsdag för att prata. Det kostar från 4000:- och uppåt att sy klänningen (själva jobbet), sen kostar marerialet också.
Sen har jag ringt och prel.bokat en sminkös, samma som sminkade min kompis förra sommaren. Hon ska kanske åka till USA nästa år, och vet inte när men hon skulle höra av sig när hon vet.
Hon fixar tydligen inte naglar, utan fixar bara manikyrek...men hon hade en olja hemma som hon tyckte att jag skulle prova som var bra. Man ska smörja in naglarna varje kväll så ska de bli hållbara. Så den ska jag köpa och testa...
Nu ska jag bara få tag på frissan och boka henne!
Välkommen Judit! Det är inte för tidigt, sätt igång bara !
Jensp: Det är klart att det går bra, varför skulle det inte göra det? Är ni fler pers?
Judit: Jo, visst är vi ute i god tid. Men om det inte finns så många frissor/sminköser odl att väja mellan, så är det ju lika bra att ta det säkra före det osäkra. Ju mer man har planerat "nu" desto mindre blir det ju längre fram. Det kommer nog att bli miljarder saker att fixa med på slutet i alla fall...
Make-up-tjejen sa att det bara var bra att jag var ute i god tid, för bokningarna för nästa år hade redan börjat....
Klänningen kommer säkert ta tid att sy, och dessutom behöver hon ju inte börja sy på den förrän senare - men då har vi i alla fall bestämt VAD för klänning det ska vara. Och dessutom kanske jag kan betalat tyget till den snart, och då är ju den kostnaden ur världen.
Frissan måste jag konferera med, för jag har klippt av mig håret, så jag vet inte vad för uppsättning jag kan ha Kanske måste jag spara ut hårt för att få till en fin svinrygg tex, och då är det ju dags att sluta klippa av håret nu
Mitt dilemma är: SKA jag verkligen låta sy en klänning? TÄNK om den inte blir bra, inte känns rätt, inte passar mig...??
Fördelen med färdiga brudklänningar är ju att man kan prova den om och om igen, och känna sig för.
Samtidigt vill jag ju ha nåt speciellt Som vanligt
Är lite udda av mig, fast ändå helt normal-svensson
I morgon ska jag till sömmerskan! Har nyss pratat med henne, hon skulle titta på filmen (Sagan om de 2 tornen). Och så har vi hittat fina blider på klänningen på nätet, som vi mailat till henne.
Nu är jag här och tjatar om klänningen igen
Igår var jag alltså hos sömmerskan. Det kommer nog att bli bra, klänningen kommer att bli nästan exakt som i filmen. Nu ska det "bara" bestämmas vilket tyg det ska vara i den. Hon ville börja så fort som möjligt...om jag går ner i vikt är det lätt att minska den, sa hon. Men det får ju inte bli tvärtom, men det tror jag inte.
Så nu är det dags för m2b att betsämma sig för färg på kavaj (eller vad det nu blir), så jag vet vad jag ska ha för färg på borderna, eller vad det heter...