Inlägg från: lilltrollet |Visa alla inlägg
  • lilltrollet

Jag är ledsen och arg (långt)

Till saken hör att jag inte är en ledsam typ av mig utan mer den glada tillsammans med de jag tycker om. Men med åren har jag blivit stukad av mitt förhållande till den jag bor tillsammans med. Att inte kunna prata och reda ut saker och ting på ett ärligt sätt är bland det värsta som finns.Min karl kan vissa gånger vara så förstående och deltagande(men det är bara tillfälligt för att det är något evenemang eller något som han tänker göra) och jag har trott att han har ändrat sig och kommit på Att det här måste vi göra något åt. Men går hans ideer inte i lås. Då är vi där igen. Tystnad eller bråk. Jag vet inte hur jag egentligen orkar. Men jag märker att jag förändrats från att vara trygg till att vara vilsen i livet. Det låter som en enda klagolåt men det känns skönt att få ur sig det. Sedan jag hittat den här sajten så har jag upptäckt att det finns fler som inte mår så bra i sina förhållanden och det är en "tröst" i sig att man inte är den enda personen som har det tråkigt i sitt förhållande. Men man krymper som människa och värderingar. Och skäms att man inte kan klara upp det och lastar sig själv och får god hjälp med det också att man inte inte fixar det (och det känns hemskt tycker jag). Det är som om man inte förthjänar att vara lycklig. Tack för att jag fick lätta mitt hjärta.

• lilltrollet

Tack brud2006 och loisa för att ni orkade ta er igenom min klagolåt. Tack för att ni bryr er. Vad handlar boken om, loisa?

• lilltrollet

Tack snälla Juni-flickan och loisa för ert deltagande. Jag ska tänka på era inlägg.
    loisa: jag ska läsa boken som du berättade om.
    Man blir förminskad och tappar så mycket av sin kraft. Jag är sambo med den här karl. Men att slita upp en familj för att allt blir snett det är också väldigt svårt. Jag har alltid varit en kämpe. Det är kanske därför jag är kvar här. Jag vill ha det på ett annat vis men kan inte göra det själv. Vi är ju trots allt två vuxna i relationen. Jag har tappat tilliten för honom. Den enda han bryr sig om är ju honom själv. Om jag inte följer med på fest eller till någon släkting för att hälsa på så då kan han fälla dräpande kommentarer och det sårar mig. Utåt sett anses han nog som hjälpsam och trevlig men han är tvärt emot hemma.Skulle jag be honom om något så är jag skyldig honom den tjänsten. Det ser han till att tala om för mig. Därför vill jag ite be honom om något.Ja man kan nog säga att det är en lång mardröm alltihop. Det vore skönt att vakna och upptäcka att det var en ond dröm. Jag känner ju att det är FEL alltihop. Men jag vet inte hur jag ska få det riktigt igen. Jag har försökt med allt tycker jag . Mina idéer sinar.......

• lilltrollet

Tack alla som svarat. Jag ska tänka på era råd. Sommarkramar till er alla.

Svar på tråden Jag är ledsen och arg (långt)