Lilla päronets viktdagbok!!!!
HippieJo
Att din mage känns svullen kan vara pga att du dricker mkt cola light och äter läkerol, aspartamet gör många "bullriga" i magen..
Vid er längd och vikt är 700-1000kcal/dag alldeles för lite, ni förstör era kroppar och ämnesomsättningen. Visst ska man dra ner på kalorierna när man försöker gå ner i vikt men det finns gränser.. Ni borde äta minst 1500kcal om dagen, lilla päronet du verkar träna mkt och borde därför äta ännu mer för att du och din kropp ska må bra! Du skriver att du mår bra, och visst mår man bra när man går ner i vikt, i alla fall psykiskt, men jag tror din kropp skriker efter näring. Förstör inte era kroppar när ni är så unga!
Det är inte som jag är avundsjuk, jag är 160 lång och har det senaste året gått ner från ca 74kg till 52-54kg, beroende på var jag befinner mig i månaden (kvinnokroppen är komplicerad). Detta genom att äta ca 2000-2300kcal om dagen (nyttig och mättande mat), gå en 4km promenad innan frukost, det senaste halvåret har jag styrketränat 3ggr/vecka och sprungit 5-6km 2ggr/vecka. På helgerna har jag unnat mig godis eller annat jag varit sugen på samt ätit lite mer mat. MEN...att jag skriver detta är för att jag tycker att ni nästan har, eller i alla fall närmar er, ett sjukligt beteende. Ni kommer inte att orka om ni håller på som ni gör dessutom förstör ni era kroppar. Ingen av er verkar ha ngn särskilt stor övervikt heller.. Jag är kortare än er och åt mer än dubbelt så mycket och gick ändå ner, visst står man stilla ibland men inte alltid! Nu när jag tränar äter jag mer och håller ändå vikten.
Var försiktiga och ta hand om er, ni har bara ett liv!!
Jag läser här ganska ofta, kanske inte på helgerna men i veckorna så om ni har frågor eller liknande så finns jag här..
Kramar Hanny*