• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • Carma

Hur lång är du??

Håller tummarna!!
    Carma

• NokGroda

ojojoj! hoppas du klarar det men är osäker på om 9 veckor faktiskt räcker.. kroppen är ganska stark..

nåja.. lycka till iaf!

• SYL

hmm.. jag har lyckats ga ner 6-7 kg pa en vecka, men da var jag inte frisk..
    satsa pa morgonpromenader och att ata sma portioner av "vanlig" mat. Tranar du samtidigt (rekommenderar jogging!!!) sa forsok ata lite pasta till lunch, da orkar man springa langre.

Jag antar att du vill komma i klanningen eller se bra ut till en viss dag?! Tank pa att det sliter pa lilla kroppen att stressas ner till en vikt sahar, var snall mot dig sjalv med berom, massage, aromatiska bad etc. Belona dig sjalv med jordgubbar, ananas el melon (innehaller mest vatten o lite vitaminer, men smakar gott!)

Rakna med att ga upp ca halften, om inte mer efter dina nio veckor..

• Lilla päronet

Idag var jag på en promenad. Och gick i en timme. Nu ska jag iväg snart och träna. Ska cykla med motionscykeln i 1 timme. Och göra magövningar och sånt.
    Känner mej pigg idag :)

SB_Helena: tackar, det behöver jag :)

Carma: Jag är 1.67cm lång. Hur så?? Bra håll tummarna för mej :)

SYL: Tack för all tips. ;)

• Carma

Jag undrade eftersom 57-55 kg låter lite. Men om du är 167 cm så skulle det vara perfekt.
    Jag är nämligen själv 166 cm & väger 57 kg.
    9 veckor- 2 månader är väldigt lite. Men satsa helst på en långsiktig metod. Träna + äta nyttigt. Avråder dig från snabba dieter eftersom det finns stor risk att vikten kommer tillbaka.

Lycka till!
    Carma

• TärnanMalin

Hej lilla päronet!
    Vad roligt när jag läste ditt inlägg, jag är i exakt samma situation som du! Ska resa med min kompis till grekland i början på augusti, och tills dess ska (SKA!) jag gå ner ca 13 kg - gärna väga runt 55-57 som du, men under 60 så blir jag jätteglad ändå. Jag är har exakt samma längd och vikt som du.

Många tycker säkert att det är för kort tid att gå ner så många kilo på, men det tycker inte jag. Att gå ner 1,5-2 kg i veckan ser jag inte som ett problem!

Jag tänker köra hårt nu under sommaren. Blir en lågkaloridiet, har hållt mig under 1000 kcal i denna veckan. Kommer antagligen gå på cambridgekuren om några veckor.

Vi får peppa varandra, skriv gärna hur det går :)

Lycka till!

• Lilla päronet

TärnanMalin:
    Va glad jag blir att det finns någon med samma situation som jag :) Självklart ska vi peppa varann. Vi SKA klara det. Nu känns det lättare på något sätt, när man har någon med samma situation.
    Hoppas att det går bra för dej. Idag ska jag iväg på en studentfest, så då lär det bli lite alkohol. Men jag köra ett hårt träningpass snart, så man bränner lite kcal ;) Hoppas att det går fint än så länge. Lycka till och så hörs vi snart!!

• Lilla päronet

Carma: Förstår exakt va du menar, men just nu så känner jag att jag jätte gärna vill ner i vikt till resan, så jag hinner inte med en långsiktig metod. Jag kommer att äta så nyttigt som möjligt och träna, + promenera!!!

• Lilla päronet

Idag har man tagit en promenad! Gick i en timme!! Ska träna ikväll :) I helgen va jag på student fest. så Jag mådde inte så bra i går. hahaha. Men jag hade roligt. Ska inte dricka alkohol nu på ett tag. Vill ju ner i vikt. Hoppas att vågen visar på 69kg till söndag. Håller tummarna!!

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!