• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • Lilla päronet

Hallå! Jag har funderat på att börja äta nån slags pulver, typ naturdiet eller nåt sånt. fast jag har tänkt att byta ut 1 måltid varje dag. så kanske det går lite fortare!! va tycker ni om det???
    Idag har man inte hunnit med nån slags motion. har jobbat hela dan och jag är såå trött nu. Jobbade 10tim. så imorrn ska jag träna lite extra. Kram!!

• suslof

Jag hade samma utgångsläge som du! 1.67 lång och 70 pannor! Har gått ner till 63 nu och det har tagit 9 veckor, men jag har skyndat ganska långsamt! ;) Vill ner till 60 iaf och det helst innan min födelsedag den 22 Juli, får se om jag fixar det! ;)

Lycka till iaf!!!

• Lilla päronet

Suslof: Va härligt att du har gått ned i vikt. Det va roligt och komma in och få läsa va du skrivit. Man blir peppad. :)
    Så va har du gjort för att gå ned i vikt??
    Har du tränat och så lr? Bra jobbat :)

Snart ska jag iväg och träna. Tänkte jogga!
    Jag ska börja äta naturdiet imorgon, ska byta ut middan till det!! Så får vi se om det rör sej mera. Jag har inte vägt mej än, men jag känner på mej att det har rört sig!!! :)

• suslof

Hej!

Det kommer att gå super för dig också! ;) Du verkar ju peppad och igång! :) Jag styrketränar 2 ggr/vecka och då tar jag i ordentligt! Utöver det går jag med hunden allraminst en timme om dagen, men oftast mycket mer!

Jag äter små mål med kolhydrater, protein och lite lite fett av bra sort! Tar fiskolja som kosttillskott och ibland "Pharma diet" som måltidsersättning. Ibland en kopp svart kaffe mellan måltiderna för att sätta extra snurr på förbränningen (dämpar även hungern lite, för mig iaf) och om jag promenerar på morgonen tar jag svart kaffe på fastande mage för att bränna lite extra och käkar frukost när jag kommer hem! :)

Kör hårt tjejen! Det här fixar du!! :D

• Lilla päronet

Jaha då va det fredag igen :) Och det är såå fint väder här ute. Solen skiner så fint, hehe ;) Jag känner mej lite hängig idag. Ska nog tare lungt med träningen idag. Och bara ta en promenad.

suslof: Låter bra, duktigt av de att promenera varje dag. Det försöker jag också göra. vad är "Pharma diet" för nåt då?? vart kan man köpa sånt??
    Ha en trevlig helg på dej tjejen! =)

• Pyssetroll

Att gå ner i vikt är jättekul och om man bär på några extra kilo så är det också oftast väldigt hälsosamt. Men när jag läser att ni vill gå ner 13 kg på 9 veckor blir jag lite mörk rädd. Jag håller på att utbilda mig till dietist och lär mig därmed en hel del om vad snabbantning orsakar i kroppen. En hälsosam viktminskning för en kvinna är ca 0.5 kg/vecka. De flesta pulverdieter är dessutom oftast både dyra och med ett lågt näringsinnehåll. När man tappar så mycket vikt hinner inte kroppen riktigt med och man kan inte hålla sin vikt och går upp igen. Snabba ändringar av vikten på det sätte kan orsaka mycket skada och man skall abolut försöka undvika det. Skynda långsamt och lycka till!

• FRU Elli

Pyssetroll:

ajg förstår att du som dietist inte tycker om pulverdieter. Men faktum är att det finns forskning som visar att man det är lika lätt att gå upp i vikt efter VIktväktarna som tex Cambridge som jag går på nu.
    Om man har mkt övervikt duger det inte att bara gå ner 0.5 kg i veckan, då tar det en evighet.
    Huvudsaken är hur fort man går ner i vikt, det som är av betydelse är hur man fortsätter att leva sitt liv.
    För övrig så är det Stefan RÖssner som har varit med och utvecklat CambridgeKuren.

• Gloriousgirl

Jag håller helt med FRU Elli, men jag förstår även pysseltroll. Men faktum kvarstår ändå att viktminskning inte handlar om maten, det handlar om ett beteende som är ohälsosamt som man måste lära sig bryta. Metoderna i sig skiljer sig och alla passar inte för allt. Men alla måste dock lära sig hantera mat och inse vad som är bra mat osv.

Pulverdieter är likabra som Viktväktarna, men ingen metod fungerar om man inte lär sig äta bra och hälsosamt sedan. Men dietister behövs för att lära människor detta, men ur viktminskningssynpunkt behövs det snarare terapi för att verkligen komma åt problemet med det beteende man har.

• suslof

Lilla päronet:

Det är det som är toppen med att ha hund, man måste ju ut på dagarna, oavsett väder och när man väl kommer ut så är det så skönt, så då blir det att man knatar på! :)

Pharma diet är en måltidsersättare med lågt GI. Du kan köpa den bl a på fitnessbutiken www.fitnessbutiken.se/varor3.asp

Om du scrollar nedåt på sidan så hittar du den! Jag köper den där eftersom jag handlar proteinpulver och andra kosttillskott där! :)

Ha en bra helg du också!! :)

• suslof

Tjohoo! Imorse stod vågen på 62,2! Känns som att målet är nära nu!!! =D

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!