• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • Lilla päronet

Sara den rara:
    Välkommen in hit :) Det är alltid roligt med flera :) Visst är det tråkigt att man går upp i vikt, men det gäller ju att tag i saken innan det går längre. eller hur??
    vi ska kämpa hårt. vi ska också klara det.
    Jag kan meddela att jag har gått ned 2kg denna vecka. Nu vill man verkligen forsätta kämpa! Jag ska klara det, hehehe.
    rapportera gärna hur det går det för dej är alltid roligt att höra.

Suslof: Har du haft en trevlig midsommar? Själv hade man jätte trevligt och jag åt gott hela dan. Jag märkte imorse att jag hade gått ned mera. Så sammalagt har jag gått ned 2kg i veckan. är sååå glad.
    Jag tränade inte idag. Känner att jag behöver en vilodag. Jag har varit duktig den här veckan med träningen. :)
    Skriv snart igen :) KRAM gumman!

• sara den rara

lilla päronet:

vad tränar du och hur ofta? jag går promenad varje dag och går emellanåt på gymmet eller ngt träningspass. grejen är egentligen att jag går ner när jag skärper mej, men har bara vart inne i en sån dålig period. men denna veckan har jag vart "duktig", ja förutom nu då igår och idag (midsommar + midsommardagen) men jag är iallafall på g och är på't igen imorgon! väger mej på måndag och meddelar då hur det går!!!

• HippieJo

Hej på er duktiga människor! Jag har faktiskt oxå tagit tag i mig och varit duktig hela veckan. Jag vägde 60 kg från början och vill ner till 54. Jag började med hälsovakten i tisdags och vägde i morse 58.7. Det konstiga är att jag igår vägde 58.4och jag har inte fuskat minsta lilla. Jaja.. det är ändåpå g och det ska bli jätteskoj att vara som man har tjatat om att man vill vara i flera år. Jag tycker att ni är jätteduktiga och jag är så stolt över mig själv att jag verkligen klarar detta. Jagvar djupt sockerberoende men har knappt haftnåt sug alls sen jag slutade, helt otroligt! Jag äter 1000kcal/dag, och om jag tränar så äter jag mer så att jag ständigt får in 1000 om dagen.

Never give up! Bevisa för dig själv att du är stark nog! För det är vi :).

KRAM

• sara den rara

hippiejo:

åh du har sån underbar inställning.. klar vi klarar det!!!

• suslof

Lilla päronet -
    Hej igen! Nu är jag hemma efter midsommarhelgen! Blev sjuk i Torsdagskväll, så helgen har varit lugn, inte rört på mig alls!! Och dessutom ätit på rätt bra, så nu blir det ingen vägning de närmsta dagarna..! Ska strikta till maten som attan i veckan och iaf försöka promenera, vågar inte träna riktigt förrän jag känner mig friskare! Härligt att du fortsätter att gå ner, visst blir man peppad?!!

Själv fuskade jag ju som sagt rätt bra i helgen *aja baja*, men känner mig super peppad att återgå till mina nyttiga vanor igen! =)

*MASSA KRAMAR*

• suslof

Sara den rara och HippieJo - Även jag hälsar er välkomna till tråden!! =)

• sara den rara

suslof: tackartackar.

det hade vart intressant å veta era vikter (nu och mål) så jag vet hur ni ligger till. själv har jag typ 5-6 kg å gå ner.

• suslof

Sara den rara - just nu vet jag inte vad jag väger, har ätit gott i helgen och vet med mig att jag därav dragit på mig vätska, ska därför inte väga mig på några dagar, utan väntar tills jag känner att det börjar släppa det jag dragit på mig, ska ju äta nyttigt igen nu under veckan! :)

Sist vägde jag dock strax över 62! /Startade på strax över 70!)

• sara den rara

suslof:

vad är din målvikt? och hur lång är du?

• Lilla päronet

Sara den rara:
    Jag försöker träna minst 5 gånger i veckan. och då cyklar jag med motionscykeln över 1 timme. Sedan så gör jag magövningar och benövningar. Sedan så går jag promenad varje dag. till och från jobbet :) Jag har lagt upp ett mål förra veckan att jag ska cykla varje dag med motionscykeln och bränna 1000kcal. och det har jag hållit än så länge, fast inte under midsommarhelgen. jag ska snart köra mitt cyklingpass. Ser faktiskt framemot det:)

suslof:
    Synd att du blev sjuk :( Hoppas att det är bättre snart. Jag känner mej verkligen peppad av min viktnedgång. Hoppas att det forsätter bra som det har gått än så länge.
    Nu är det ännu en ny vecka, och vi forsätter kämpa. Kom igen tjejen!!
    KRAM!

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!