• suslof

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Jag hade samma utgångsläge som du! 1.67 lång och 70 pannor! Har gått ner till 63 nu och det har tagit 9 veckor, men jag har skyndat ganska långsamt! ;) Vill ner till 60 iaf och det helst innan min födelsedag den 22 Juli, får se om jag fixar det! ;)

Lycka till iaf!!!

• suslof

Hej!

Det kommer att gå super för dig också! ;) Du verkar ju peppad och igång! :) Jag styrketränar 2 ggr/vecka och då tar jag i ordentligt! Utöver det går jag med hunden allraminst en timme om dagen, men oftast mycket mer!

Jag äter små mål med kolhydrater, protein och lite lite fett av bra sort! Tar fiskolja som kosttillskott och ibland "Pharma diet" som måltidsersättning. Ibland en kopp svart kaffe mellan måltiderna för att sätta extra snurr på förbränningen (dämpar även hungern lite, för mig iaf) och om jag promenerar på morgonen tar jag svart kaffe på fastande mage för att bränna lite extra och käkar frukost när jag kommer hem! :)

Kör hårt tjejen! Det här fixar du!! :D

• suslof

Lilla päronet:

Det är det som är toppen med att ha hund, man måste ju ut på dagarna, oavsett väder och när man väl kommer ut så är det så skönt, så då blir det att man knatar på! :)

Pharma diet är en måltidsersättare med lågt GI. Du kan köpa den bl a på fitnessbutiken www.fitnessbutiken.se/varor3.asp

Om du scrollar nedåt på sidan så hittar du den! Jag köper den där eftersom jag handlar proteinpulver och andra kosttillskott där! :)

Ha en bra helg du också!! :)

• suslof

Tjohoo! Imorse stod vågen på 62,2! Känns som att målet är nära nu!!! =D

• suslof

Lilla päronet:

Misströsta inte! Jag har långt ifrån skött mig till hundra procent hela tiden..! Har försökt att hålla mig till att äta vad jag vill en dag i veckan, men vissa veckor har det ballat ur och blivit flera dagar.. Väg dig inte på ett par-tre dagar efter en "goffardag/helg" utan vänta lite efter att du striktat till mat och träning igen, man drar lätt på sig en massa vätska när man svullat går då upp i vikt men bara tillfälligt! :) Så du behöver nog inte oroa dig så värst mycket! :)

Nästa helg blir en prövning, då vi ska till sambons släkt och fira midsommar.. kommer att bli äta och fika hela helgen lång, men jag ska försöka att hålla igen ..

Kram på dig så hörs vi snart här i tråden igen! Kör hårt tjejen!! ;)

• suslof

Lilla päronet:

Hej igen! :) Vad skönt att ha en motionscykel! Själv kör jag på med mina hundprommisar! Tog en vilovecka från övrig träning förra veckan, men denna vecka skall jag köra ett par styrkepass har jag tänkt! :)

Midsommar ja.. är nästan glad att vi skall till sambons familj ändå, om jag firar med släkten och de äldre generationerna är med så skall det trugas kakor och bullar på en heela tiden lång! Och så tycker de att man är oartig om man inte vill ha, typiskt äldre känns det som.. Mamma å pappa är inte så iaf, det är bra!

Vad kul att du ska åka på kryssning!! Hoppas att du får superskoj!!

Kramar från mig!! =)

• suslof

Lilla päronet:

Hi again! Nja, nog kan man tacka nej, man behöver ju inte ta av allt som bjuds, men att de tycker att man ska ta tio kakor istället för en..! :p Haha..

Jag har 60 som målvikt. Har tidigare vägt mellan 54-57 kg, men sen hamnade jag i den där "sambofällan" och gottade mig varje dag med mys i TV-soffan, god mat (läs fet mat), godis, chips, glass.. u name it! :p Och vips så satt det en massa extrakilon där! Nu ska der bort, vet inte om jag kommer tillbaka till min "gamla" vikt, men 60 känns helt ok, styrketränar ju nu också, vilket jag inte gjorde då, så något kilo muskler har man förhoppningsvis fått! ;)

Har du vägt mindre förut eller har du bara bestämt dig för att väga mindre nu? (Konstig formulering, men du kanske fattar?)

Nu ska jag ut med hunden på brukshundsklubben! ;) Tjing tjing! Kramar!!!

• suslof

Lilla päronet:

Verkar väldigt vanligt att man hamnar i det där sambo-gottandet....! Kanske för att man är ju såå nykär och vill sitta hemma och mysa hela tiden, och så har man ju "sitt på det torra"..! :p Men som sagt, till slut tröttnar man på att dra runt på de där extrakilona..

Har inte vägt mig något mer, ska försöka hålla mig till Fredagmorgon. Har tänkt att väga mig endast Fredagar, inte bra att hålla på att ställa sig på vågen hela tiden ,men ibland kan man inte låta bli ändå! :p

Vad "liten" du måste ha varit om du vägde 52! Jag tyckte att jag var rätt smal när jag vägde 54! Tror dock inte att jag kommer så lågt ner i vikt nu när jag har mer muskler än förut, men jag är nöjd om jag kommer ner till 60 och mer än nöjd om det skulle släppa något fler kilo än det! ;)

Nu är det snart midsommar! Ska försöka att äta långsamt och njuta av maten i helgen istället för att på kortast möjliga tid stoppa i mig allt gott och sen sitta och jäsa som en ballong! Om man inte dricker så mycket alkohol brukar det gå bra, man blir så himla hungrig av det, iaf jag!

Kikar förmodligen in här något mer innan vi åker iväg för att fira midsommar, men annars får du ha en underbar midsommar gumman!!! =)

Har du gått ner nåt mer förresten? *KRAM*

• suslof

Lilla päronet -
    Hej igen! Nu är jag hemma efter midsommarhelgen! Blev sjuk i Torsdagskväll, så helgen har varit lugn, inte rört på mig alls!! Och dessutom ätit på rätt bra, så nu blir det ingen vägning de närmsta dagarna..! Ska strikta till maten som attan i veckan och iaf försöka promenera, vågar inte träna riktigt förrän jag känner mig friskare! Härligt att du fortsätter att gå ner, visst blir man peppad?!!

Själv fuskade jag ju som sagt rätt bra i helgen *aja baja*, men känner mig super peppad att återgå till mina nyttiga vanor igen! =)

*MASSA KRAMAR*

• suslof

Sara den rara och HippieJo - Även jag hälsar er välkomna till tråden!! =)

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!