• suslof

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Sara den rara - just nu vet jag inte vad jag väger, har ätit gott i helgen och vet med mig att jag därav dragit på mig vätska, ska därför inte väga mig på några dagar, utan väntar tills jag känner att det börjar släppa det jag dragit på mig, ska ju äta nyttigt igen nu under veckan! :)

Sist vägde jag dock strax över 62! /Startade på strax över 70!)

• suslof

Lilla päronet -

Idag har det varit nya friska tag! ;) Känner mig redan bättre i kroppen, men har inte rört mig nämnvärt, längtar efter att bli frisk så att jag kan träna och ta långpromenader igen!

Var förresten och shoppade nya kläder förra Torsdagen, det var jättekul!! Allt börjar sitta bättre och jag kände mig så glad och nöjd! Shoppade loss som en tok!! =)

Vad duktig du är som tränar och kämpar på!! Detta fixar vi!!!!! *kramar*

• suslof

sara den rara - tror att jag skrivit längd och startvikt/målvikt tidigare i tråden? Är iaf 167 lång och väger 62 nu, startade på 70 kg! Målvikten är 60 kg, men jag klagar inte om jag kommer under 60 kg heller! ;)

• suslof

HippieJo -

Jag kan inte heller hålla mig från att väga mig ibland, men oftast går det att hålla sig till en dag i veckan. Det är inte bra att hålla på hela tiden, då vätskemängden i kroppen varierar mycket, särskilt på oss tjejer. Det bästa är att bestämma en dag i veckan och en viss tidpunkt (roligast på morgonen, då kroppen är "tömd" och man väger som minst, såvida man inte svullat kvällen innan då..). Alla andra dagar kan man ju gömma undan vågen i garderoben eller nåt!

Härligt att du är på väg! Jag är ju några kilon större än dig, trots att jag är kortare, men på väg iaf! ;) Jag har också en liten bilring att få bort! :p

• suslof

Hej tjejer!

Kikar in här en snabbis, har blivit sämre i min förkylning och varit sängliggandes nu i två dagar, igår sov jag hela dagen och natten lång, kan inte minnas senast jag varit så förkyld..! Men nu börjar det lätta lite! Återkommer med mera när jag känner mig lite mer som människa igen!

Lilla päronet och ni andra - fortsätt kämpa på!!!!

*KRAMAR*

• suslof

Hej flickor!!

Ställde mig på vågen imorse, 60,6 kg!!!!! I can´t believe it!! Det har gått så trögt nu ett tag och vips detta! Hoppas att det inte är fel på vågen nu eller så..! :p Får väl se om det håller i sig eller bara var en tillfällig viktnedgång, men det verkar ju som att jag har tappat lite till på kläder och så också! ;)

Lilla päronet - KUL att du redan tappat 4 kg!! Starkt jobbat tjejen!!!

Kämpa på nu alla!!

*VARMA KRAMAR*

• suslof

Hej igen!

Lite offtopic men.. måste bara dela med mig av en sån god omelett jag gjorde nyss! Vispade ihop 3 äggvitor + 1 helt ägg, och en pytteskvätt minimjölk, vispade i lite salt och peppar. När omeletten börjat stelna litegrann bara slängde jag på lite strimlad mager skinka och kryddade med oreganokrydda.

Blev så underbart gott!! Nu är jag visserligen van vid att äta omelett gjord på äggvitor (mindre fett och bra med protein) så är man ovan vid det kanske det smakar skumt..? Vad vet jag, värt att testa iaf! ;)

• suslof

Lilla päronet -

Hej! Japp, min målvikt är 60 kg och slutmålet för den är min födelsedag den 22 Juli, så jag borde ju hinna! ;) Känns skönt att det verkar lyckas!

Jag är mycket bättre i förkylningen, men den är segdragen, har fortfarande ont i halsen och hosta så jag vågar inte hårdträna.. promenader funkar dock! :) Idag flyttar det hem ännu en hund till oss, så nu blir det hundpromenader för hela slanten! Ska bli så spännande med en till vovve! ;)

*kramar*

• suslof

Lilla päronet -

Vad ung du är!! :) Själv går man mot 30 med raketfart ;) brukar säga till min sambo att jag är som ett fint årgångsvin som bara blir bättre med åren! *S*

Känner igen det där med värmen.. man blir alldeles matt!! Men det är skönt när man är ledig och kan vara ute i solen! Igår var vi och badade med hundarna! Helt underbart!! Känns inte lika hemskt att visa sig i bikini som förra sommaren nu! :) Även om jag nog alltid kommer att känna mig lite obekväm och naken i det..

*KRAMAR*

kär/lycklig - VÄLKOMMEN HIT!!

• suslof

Lilla päronet -

f´låt att jag inkräktar i din tråd.. ville oxå säga välkommen till de nya som kikar in, hoppas d är ok! *KRAM*

• suslof

Hej tjejer!!

Jag står stadigt på 60.2 nu..... BARA 2 HG KVAR!!!! Kan de inte släppa snart nudå?? Målet är ju att jag skall vara där tills den 22 Juli, det ska jag väl fixa??!!

Kämpa på tjejer!! Jag tycker att ni är superduktiga!!

Lilla päronet - 5 kg på 3 veckor!!! Kanonbra ju!!! Känn dig stolt och nöjöd tjejen!!!

HippieJo -

Jobbigt med räkningar och skulder..! :( Men det är desto skönare när man klarat upp dem! ;)

KRAMAR TILL ER!!!!!

• suslof

Lilla päronet -

Vad DUKTIG du är med träningen!! För min del är det bara hundpromenader för tillfället, men till veckan ska jag ev. dra igång med styrketräningen! :D

Vägde mig imorse fastän det inte är dags förrän på Fredag egentligen......... 59.9 kg!!!!!! JIPPIIIIIEEEE!!!!!

*KRAMAR*

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!