• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • Lilla päronet

Suslof:
    va roligt att vågen har rört sig :) alltid roligt att höra. :) Man blir peppad av dina resultat. Denna helg har inte gått så bra för mej. har ätit en massa och druckit vin :( Ångrar mej såå djupt men nu är det skärpning som gäller. Och det menar jag!
    jag ska börja cykla med motionscykeln varje dag så jag bränner 1000kcal. Sedan ska jag ta långa promenader. Jag har börjat göra situps nu också. Vilken magvärk jag har nu, hehehe.
    Forsätt gärna skriva det är peppande.
    ha det fint gumman! Kram!

• suslof

Lilla päronet:

Misströsta inte! Jag har långt ifrån skött mig till hundra procent hela tiden..! Har försökt att hålla mig till att äta vad jag vill en dag i veckan, men vissa veckor har det ballat ur och blivit flera dagar.. Väg dig inte på ett par-tre dagar efter en "goffardag/helg" utan vänta lite efter att du striktat till mat och träning igen, man drar lätt på sig en massa vätska när man svullat går då upp i vikt men bara tillfälligt! :) Så du behöver nog inte oroa dig så värst mycket! :)

Nästa helg blir en prövning, då vi ska till sambons släkt och fira midsommar.. kommer att bli äta och fika hela helgen lång, men jag ska försöka att hålla igen ..

Kram på dig så hörs vi snart här i tråden igen! Kör hårt tjejen!! ;)

• Lilla päronet

Suslof: Känner att man har lite ångest efter denna helg. hehe.
    men imorse satte jag mej på cykeln och brände mer än 1000kcal. Känner mej nöjd efteråt. Funderar på att cykla på motionscykeln igen efter jobbet. annars tar jag en promenad. :) Hoppas att det går fint för dej. Under midsommar kommer jag att täffa familjen. så det blir en prövning för mej med. Sedan ska vi kanske åka på kryssning från lördan till söndan. Men jag ska kanske inte med. Men i fall jag ska med så ska jag ta det lungt med maten och det!!! Ha det så bra så hörs vi!! KRAM!

• suslof

Lilla päronet:

Hej igen! :) Vad skönt att ha en motionscykel! Själv kör jag på med mina hundprommisar! Tog en vilovecka från övrig träning förra veckan, men denna vecka skall jag köra ett par styrkepass har jag tänkt! :)

Midsommar ja.. är nästan glad att vi skall till sambons familj ändå, om jag firar med släkten och de äldre generationerna är med så skall det trugas kakor och bullar på en heela tiden lång! Och så tycker de att man är oartig om man inte vill ha, typiskt äldre känns det som.. Mamma å pappa är inte så iaf, det är bra!

Vad kul att du ska åka på kryssning!! Hoppas att du får superskoj!!

Kramar från mig!! =)

• Lilla päronet

Suslof: Jo jag förstår att man inte inte tacka nej till mat och fika, hehe. Skulle nog jag inte heller göra. Men jag ska ha mina gränser. :)
    Det blev ingen kryssning endå. Alla vännerna kunde inte åka :( Så det blev inget med det.
    Va är din målvikt?? Är lite nyfiken, hahaha!
    Kramis på dej!

• suslof

Lilla päronet:

Hi again! Nja, nog kan man tacka nej, man behöver ju inte ta av allt som bjuds, men att de tycker att man ska ta tio kakor istället för en..! :p Haha..

Jag har 60 som målvikt. Har tidigare vägt mellan 54-57 kg, men sen hamnade jag i den där "sambofällan" och gottade mig varje dag med mys i TV-soffan, god mat (läs fet mat), godis, chips, glass.. u name it! :p Och vips så satt det en massa extrakilon där! Nu ska der bort, vet inte om jag kommer tillbaka till min "gamla" vikt, men 60 känns helt ok, styrketränar ju nu också, vilket jag inte gjorde då, så något kilo muskler har man förhoppningsvis fått! ;)

Har du vägt mindre förut eller har du bara bestämt dig för att väga mindre nu? (Konstig formulering, men du kanske fattar?)

Nu ska jag ut med hunden på brukshundsklubben! ;) Tjing tjing! Kramar!!!

• Lilla päronet

Suslof:
    Jag vägde 52kg förut och när jag träffade min sambo och då satte sig alla kilon på en. För man började ju mysa och äta en massa gott. :) chips, godis, god mat, mm.
    Så nu har jag äntligen tagit tag i det här. Jag har haft dom här extra kilon ett bra tag nu.
    Jag har har varit duktid denna vecka än så länge. Har cyklat med motionscykeln varje dag. :) Jag har hållt mitt mål :)
    Känner mej som en piggare person nu när jag tränar.
    Hur går det annars för dej då? har du gått ned mera lr? Kramis!

• suslof

Lilla päronet:

Verkar väldigt vanligt att man hamnar i det där sambo-gottandet....! Kanske för att man är ju såå nykär och vill sitta hemma och mysa hela tiden, och så har man ju "sitt på det torra"..! :p Men som sagt, till slut tröttnar man på att dra runt på de där extrakilona..

Har inte vägt mig något mer, ska försöka hålla mig till Fredagmorgon. Har tänkt att väga mig endast Fredagar, inte bra att hålla på att ställa sig på vågen hela tiden ,men ibland kan man inte låta bli ändå! :p

Vad "liten" du måste ha varit om du vägde 52! Jag tyckte att jag var rätt smal när jag vägde 54! Tror dock inte att jag kommer så lågt ner i vikt nu när jag har mer muskler än förut, men jag är nöjd om jag kommer ner till 60 och mer än nöjd om det skulle släppa något fler kilo än det! ;)

Nu är det snart midsommar! Ska försöka att äta långsamt och njuta av maten i helgen istället för att på kortast möjliga tid stoppa i mig allt gott och sen sitta och jäsa som en ballong! Om man inte dricker så mycket alkohol brukar det gå bra, man blir så himla hungrig av det, iaf jag!

Kikar förmodligen in här något mer innan vi åker iväg för att fira midsommar, men annars får du ha en underbar midsommar gumman!!! =)

Har du gått ner nåt mer förresten? *KRAM*

• Lilla päronet

Suslof:
    Hej på dej!
    Jo jag va ganska smal då när jag vägde 52kg. det tyckte jag själv då. Och jag gick då upp till 55kg och höll det länge.
    Imorse kände jag mej ganska seg då jag skulle börja cykla på motionscykeln, men det över när jag väl började cykla. :)
    Promenad har jag också hunnit med :)gick till jobbet.
    Jag vägde mej imorse och jag hade gått ned 1.5kg. :) Känner mej sååå glad. Nu vill verkligen forsätta. Men förra veckan tränade jag inte så mycket. Men denna vecka har jag rört mej mycket mera.
    Nu ska jag vidare. men hoppas att du får en jätte trevlig midsommar tjejen. *KRAMIS*

• sara den rara

hej hej får man vara med på ett litet hörn??

även jag har hamnat i den välbekanta "sambofällan" - trots att min sambo säger att han inte alls har lurat i mej massa onyttig mat

till saken hör den att jag gick ner från 81 kg till 69 kg på ganska kort tid och nu har jag (på ännu kortare tid) gått upp igen till 76!!! Hu, jag mår verkligen dåligt över det, jag har vart hur slapp som helst i flera månader och ångrar mig nu bittert. inte minst för de fina kläderna som jag köpte mej när jag låg på 69 kg (som jag ändå har tänkt väga..) nu skaver det och ser inte alls lika fint ut längre.

jag måste bara ha ngn som peppar mej, och denna tråden verkar bra. får jag vara med och leka??

jag vet ju att jag har klarat det en gång, och det såpass nyss, och jag vet att om jag bara kan motstå sötsaker så hjälper det mej otroligt (men det e oftare lättare sagt än gjort hihi, chokladoman som jag är)

tips!! ideér!! peppning...

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!