• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • HippieJo

Lilla Päronet:
    Nej tyvärr inget neråt för mig :( Idag var jag tom. 1 hg tyngre än i förrgår (nej jag kunde inte hålla mig ifrån vågen). Vad gör jag för fel?? 1000kcal KAN väl inte vara för mycket??

Vad skönta tt du känner resultat! Det måste kännas underbart!

Kramis till dig!

• Lilla päronet

HippieJo:
    Jag tycker 1000kcal är en bra mål!
    Och jag tror inte att det är för mycket.
    Men du kan ju alltid prova dej framåt. Genom att prova att äta mera kcal eller mindre.
    Jag tror att det kommer att hända något snart bara du har tålamod. Vem vet du kanske rasar nästa vecka! Du kanske ska prova med någon extra motion. Det kanske hjälper. Jag håller tummarna för dej.
    Stor kram!

• HippieJo

Ja, jag ska börja träna efter semestern (under semestern ska jag gå långa prommisar i skogen :)). Jag ska vara tålmodig, så gott det går ;).

Kram för din support!

• Lilla päronet

HippieJo:
    Promenad låter bra tycker jag! Hur länge har du semester då? Min semester börjar v 29. Så man får jobba 2 veckor till :) Men sen börjar jag inte jobba först v 35. Så det blir en lång semester. ;) Då ska jag vara duktig med träningen. Men när jag ska utomlands så lär det inte bli träning. bara långa promenader. :) Hoppas att vågen rör sig neråt snart för dej!
    KRAM på dej tjejen!

• Lilla päronet

Då va det dax för ännu en ny vecka!
    Jag har gått ned 4kg på 2veckor. Känns härligt. Väger allstå nu 69kg. Hoppas på att gå ned yttligare 2kg till nästa veckas veckovägning :)
    Igår slutade kvällen för mej med huvudvärk, illamående och lite feber :( Tror att jag satt ute i solen för länge.
    Men idag känns det mycket bättre. Känner mej redo för en cykelpass och promenad.
    igår när jag cyklade började jag må illa, men sen när jag åt mat så kändes det direkt bättre.
    Hoppas att det går bra för er tjejer.
    Kram!

• suslof

Hej flickor!!

Ställde mig på vågen imorse, 60,6 kg!!!!! I can´t believe it!! Det har gått så trögt nu ett tag och vips detta! Hoppas att det inte är fel på vågen nu eller så..! :p Får väl se om det håller i sig eller bara var en tillfällig viktnedgång, men det verkar ju som att jag har tappat lite till på kläder och så också! ;)

Lilla päronet - KUL att du redan tappat 4 kg!! Starkt jobbat tjejen!!!

Kämpa på nu alla!!

*VARMA KRAMAR*

• suslof

Hej igen!

Lite offtopic men.. måste bara dela med mig av en sån god omelett jag gjorde nyss! Vispade ihop 3 äggvitor + 1 helt ägg, och en pytteskvätt minimjölk, vispade i lite salt och peppar. När omeletten börjat stelna litegrann bara slängde jag på lite strimlad mager skinka och kryddade med oreganokrydda.

Blev så underbart gott!! Nu är jag visserligen van vid att äta omelett gjord på äggvitor (mindre fett och bra med protein) så är man ovan vid det kanske det smakar skumt..? Vad vet jag, värt att testa iaf! ;)

• Lilla päronet

Suslof:
    tackar tackar :)
    Härligt att höra att det rört sig. Bra jobbat tjejen! Det är kul när du kom med goda nyheter ;) Nu är du juh nära ditt målvikt. va det inte 60kg som var din målvikt lr?? har du blivit frisk nu??
    Stora lyckokramar till dej!!!

Föresten jag ska nog testa den där omeletten imorrn. Verkar va en bra tips :)

• suslof

Lilla päronet -

Hej! Japp, min målvikt är 60 kg och slutmålet för den är min födelsedag den 22 Juli, så jag borde ju hinna! ;) Känns skönt att det verkar lyckas!

Jag är mycket bättre i förkylningen, men den är segdragen, har fortfarande ont i halsen och hosta så jag vågar inte hårdträna.. promenader funkar dock! :) Idag flyttar det hem ännu en hund till oss, så nu blir det hundpromenader för hela slanten! Ska bli så spännande med en till vovve! ;)

*kramar*

• Lilla päronet

suslof:
    du hinner garanterat till den 22Juli. Hur gammal blir du då??
    Kul med en till hund. Duktig du är som promenerar. Jag har precis tränat. Känner mej såå nöjd efteråt. Fast jag är ganska trött nu, hihih.
    vi hörs gumman!! KRAM!

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!