• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • Lilla päronet

ia:
    Grattis!
    wow, roligt att du har gått ned i vikt. Sånt är alltid roligt att höra ju.
    Det va meningen att jag skulle gå ut och promenera men det blev inte av, istället så tog jag en till cykel pass och brände yttligare 1000kcal, så idag har jag bränt sammanlagt 2200kcal. :) Imorrn ska jag nog ta det lugnare. Men jag har svårt att låta bli den där motioncykeln, hahaha.
    jaja men hoppas att det går bra på jobbet!!
    Kram kram!!

• ia.

lilla päronet:

aah, det är ju hur perfekt som helt ju!
    jag har en, inte speciellt ny, men ändå en motionscykel hemma:P
    kanske ska ta fram den ur dammet inne i förrådet?
    akta benhinnorna bara när du tränar så mycket, tro mej.. jag har förbrukat mina genom dans förlängesen:(

nu ska jag snart till jobbet å sätta mitt mat-psyke på prov!!

kram!

• HippieJo

Hejsan alla glada! Imorse hade jag gått ner 1 hg till. Står nu på 57,4.Det är riktigt kul att det går i rätt rikning. Är det någon av er som dansar? Jag ska börja dansa 5 ggr i veckan med start i september, har aldrig dansat förr och undrar om det ger resultatpå kroppen, hur isf?

KRAMISAR!

• ia.

HippieJo:
    Jag har dansat i tio år så jag borde väl veta tycker man;)

Själv har jag varit tvungen att pausa från dansen i en termin men ska börja nu i höst igen, med tre gånger i veckan.. dansade sönder benhinnorna, tråkigt men sant.. du blir ju riktigt smidig i kroppen, frågan är väl vad du ska dansa för något?? så kan jag berätta lite mer;)

hur lång är du förresten??
    //lycka till!!

aah, gissa vem som var svinduktig på jobbet igår då;) ingenting slank ner, skönt det!
    hur går det för er andra??
    kram!

• HippieJo

Ia:

Duktig!! Det var starkt attinte äta på jobbet, jag vet hur svårt det kan vara...

Jag ska börja dansa en massa olika saker... Balett 1 gång i veckan, Streetdance 2 ggr i veckan, Jazz och Funk Jazz 2 ggr i veckan och Disco Freestyle 1 gång i veckan. Har aldrig testat nåt av det så jag ville se vilket jag skulle gilla bäst :).

Jag är 169 cm lång.

Kram!

• ia.

HippieJo:

Aah, ja särslikt när alla frågar är det så jääkla svårt att säga nej;)

Ah, balett är riktigt roligt, man blir stark som fan av det!
    Streetdance är också riiktigt roligt, jag tycker nog att allt är kul:P Det är mycket koordination å styrka!
    Det kommer at göra dej mycket smidigare å mer slimmad:) det lovar jag!

Ah, 169.. såg att du vägde ungefär som jag det var därför jag undrade;)
    kram!

Kram!

• Lilla päronet

ia:
    Det är bara ta fram cykeln och trampa. Det spelar ju ingen roll om den är ny eller ej, hehe. Så länge man har en så är det ju jätte bra. Va bra att du höll dej ifrån något inatt då du jobbade. ;)
    Forsätt kämpa, du är duktig.

HippieJo: skönt det måste vara när vågen rör sig neråt. Imorgon är det dags för min veckovägning. Låter kul med dans. Jag skulle gärna också börja dansa. Älskar att dansa. gick på dans när jag va yngre. Men slutade. tröttande då ett tag, men nu vore det inte helt fel att börja igen. Fast jag skulle vilja dansa salsa och sånt. Kan dansa det redan nu, men det är jätte bra träning tycker jag. ;)
    Kramis!!

Hur går det för er andra???

• CurlyGirl

Vad duktiga ni är som trampar så mkt!
    Måste också få mer fart under fötterna, men det är extra motstånd när det är så här varmt, puh!
    I augusti förnyar jag mitt Friskis & Svettis kort, så då kan jag börja bränna mera. Nu blir det mest promenader.

Tjuvvägde mig imorse fast jag lovat att vänta till onsdag. 61,4 kg !! Glad!

"The diet" går bra. Frossar i jordgubbar och melon när suget dyker upp!

Hur äter ni? Jag äter tre mål; frukost, lunch och middag. Nu när det är varmt blir det oftast bara lagad mat till middag. Sedan klämmer jag i mig frukt mellan lunch och middag, samt på kvällen om jag är hungrig. Det jobbiga blir när semestern är slut. På jobbet är det förmiddagsfika med nybakat bröd och eftermiddagsfika med kakor och ibland bullar. Får stålsätta mig!!

• HippieJo

Hejsan!

Ia:
    Hur lång är du då? Nu blev jag ju nyfiken.. ;)

Lilla Päronet:
    Ja, jag tror verkligen att dans kan vara grejen... Jag har försökt att träna innan, på friskis och styrke, men jag tröttnar direkt. Jag behöver nåt som är såkul så att jag längtar dit och det tror jag att dans är. Ja, det är underbart att se att vågen rör sig, nu är jag nyfiken på vad du har gått ner under veckan.

Imorse stod min våg på ytterligare -2 hg, det är så härligt! Väger nu 57,2! För exakt en vecka sedan vägde jag 59,1, så det är 2 kg på 1 vecka! Himmelrike! Inte är jag sugen på sötsaker heller, det har varit hur lätt som helst! (Nästan iaf ;))

Kämpa på mina vänner, envishet lönar sig!

Glada kramar!

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!