• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • HippieJo

Hanny:
    Nice :).
    Jag har en mysdag iveckan då jag får äta vad jag vill så igår krängde jag en massa nougat, mums! Njöt dock inte på samma sätt som förr, kanske sockerbehovet har minskat? Skönt isf :).
    Tack för din omtanke!

KRAM

• Lilla päronet

Hej tjejer!!
    Jag kommer med glada nyheter :) Jag har gått ned yttligare ett halvt kilo. wohooo.
    Väger nu 66.5kg. Jag kunde inte hålla mej ifrån vågen imorse. :D Va så nyfiken.
    Jag har precis tränat och är nöjd med träning för idag, ska bara ta en promenad senare ikväll. ;)
    Hoppas att ni tjejer mår bra och att ni får en riktigt trevlig kväll.
    KRAM PÅ ER!!! vi hörs senare!!

• ia.

HippieJo :
    Äh, bulimi, anorexi.. sjukdomen är densamma bara det att den som har den ser olika ut beroende på hur man är som person.. :) Jag vet mycket om sjukdomen, har läst mycket, gått igenom mycket.. Det har inte kännts såhär bra på mer än ett år..
    Absolut, riktigt sjukt att vara brutalt ärlig..:) Skulle aldrig berätta dom verkliga siffrorna för vemsomhelst som jag känner;)
    Tack, du är så snäll.. Du hjälper verkligen:) Hoppas ni känner likadant!

hanny :
    absolut.. det blir nog bra med en sund fe:)
    det du skrev om att låta något slinka ner å inte få skuldkänslor.. det behöver jag verkligen tänka på.. det är det som sitter kvar starkast efter det jag varit sjuk.. alla skuldkänslor och ångesten som kommer med när man inte ätit exakt, på kalorin, eller pointsen som man ska.. det måste jag lära mej..!
    tackför det:)

Lilla päronet :
    Åh, du är riiktigt duktig!
    Njut av helgen nu å var riktigt nöjd!

• H3l3na

Hej hopp tjejer!

Jag har läst igenom er tråd och blir verkligen inspirerad, hoppas jag får joina er här också=)Jag har under ett års tid gått ner från 104 kg till nuvarande 77,5 kg men jag vill ner till 69 kg, så det är några kilo kvar. Men det känns som om motivationen börja svikta lite. Och jag har satt som mål att gå ner till 74,5 tills den 3 aug, åker på semester då. Men jag tror inte jag klarar 3 kilo på 11 dagar, men jag ska försöka. Har ni några bra tips? Annars så tränar jag mycket, 6 dagar i veckan och då minst 2,5 h och äter en låg GI kost, men äter onyttigt när jag blir sugen...Kanske inte så bra, men jag försöker äta så nyttigt som möjligt...Ja det var min historia det=) Ni är jätte duktiga, kämpa på !!!

• HippieJo

Lilla Päronet:
    Grattis gumman, så kuuul! Jag tycker att du är sååå duktig ska du veta, önskar att jag var starkare på motionsdelen men jag kan änsålänge bara klara av att vara duktig på ett plan - maten :(...

Ia:
    Klart jag känner samma! Ni är den drivande kraften för mig!

Idag har jag haft en motivationssvacka, den första riktiga sen jag började med hela detta... Jag har stått still i stort sett hela veckan och undrar om jag gör nåt brutalfel...? Fick extremt sötsug och klämde i mig lite godis och choklad trots att jag hade min gottedag igår :(. Ska inte alls gräva ner mig i det, jag fortsätter med nyttigheterna imorgon men allt känns verkligen trist. Att lägga om vanor så mycket som jag har gjort och sen helt stanna upp i viktminskningen... INTE KUL! En kille jag känner sa att det brukar kunna vara så för tjejer och att de sen plötsligt bara tappar massor, känner ni igen det? Hade varit skönt att veta att det åtminstone kommer hända nåt snart...

Jaja, hoppas att ni har det bra, det går ju sååå bra för er!

KRAMISAR!

• Alexi

Känner mig lite peppad att fortsätta min kamp mot alla de överflödiga kilona man går och bär på

har alltid varit överviktig men gått upp ännu mer efter att jag för sju månader sedan fått barn.

Vill gärna gå ner 20kg och har i veckan börjat min kamp, känns bra att höra att ni lyckas det ger inspiration.

• H3l3na

Alexi
    Det är som sagt bara att ta tag i det, när man verkligen har bestämt sig så är det bara att köra. Jag håller tummarna=)

• Alexi

H313na

Tack, jag känner att det verkligen kan lyckas den här gången. har som mång andra försökt att banta om och om igen men det slutar ju oftast med pannkaka av alltihop.

Jag vill ju så gärna känna mig snygg i en brudklänning när jag gifter mig.

• hanny

HippieJo
    Ibland har man dagar då allt känns trist och jobbigt, då trillar man dit lätt.. Men det är ju inte hela världen eller hur? Oftast vaknar jag med nyfunnen energi dagen efteråt, kroppen kanske behövde dega lite? Under min viktnedgång stod jag stilla långa perioder ibland men sen helt plötsligt försvann det lätt några kilo. Sen ska du också tänka på att ju mindre du har kvar att gå ner ju svårare blir det. Ge inte upp, du klarar det!

ia
    Något som hjälpte en kompis till mig som hade anorexi var att tänka: "jag har dåligt samvete för att jag har ätit lite godis, i Somalia kämpar en tjej i min ålder för att ens få mat så hon kan överleva. Jag borde vara tacksam och njuta av att jag har det bra istället.."
    Det dämpar kanske inte ångesten men man kommer i alla fall en bit på vägen och inser att man nästan är lite ja..löjlig..

lilla päronet
    Vilken energi du har! Men du glömmer väl inte att ha minst en vilodag i veckan *ler*? Kroppen måste ju få återhämta sig för att kunna prestera maximalt..

• HippieJo

Alexi:
    Klart att du klarar det tjejen! Tänk positivt, på alla härliga nyttiga rätter du kan äta och på vilken ändrad livsstil du kan skapa. Jag tycker att det är så kul att ändra livsstil som att få skaapa sig en ny identitet, som man trivs bättre med :D.

Hanny:
    Du är för härlig tjejen! Jag är så glad att du finns här. Idag är jag tillbaka på rätt spår igen, full av ny energi och ny motivation, precis som du skrev. Jag ska fortsätta kämpa, och hoppas på att det snart lossnar lite :).

KRAMISAR till er allihopa!

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!