• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • Lilla päronet

HippieJo:
    Igår så åt jag godis, fast inte så mycket. Men endå så ångrar jag det. Men men jag kör på vidare och forsätter kämpa vidare.
    Jag ska strax träna. Blir piggare av att motionera. Tycker att jag har fått sån energi sen jag började träna. :) Så jag kan rekomendera att träna. ;) Men så länge du äter nyttigt och bra så behöver du inte motionera. Tycker du är jätte duktig fast du inte tränar. Som jag tränar mycket pga att jag ska utomlands om 2 veckor, och vill ned så mycket som möjligt tills dess. hahaha :D

ia: Hoppas att det går fint för dej!!
    Har du gått ned något mera sen sist?

Tycker att NI är sååå duktiga och kör vidare så ska ni se att resultaten kommer.
    Kanske sakta men säkert ;) KRAM och lycka till!!!!

Hanny: Oroa dej inte. Jag tränar när jag känner för det och jag förstår att man måste ha nån vilodag, men jag har verkligen inte tid för att vila. Men jag kan lova att jag vilar någon dag framöver.
    tack för att du bryr dej ;) ha det fint!!

H3l3na: alltid roligt med flera. Häng gärna på här. Jag tycker att du ha klarat dej fint själv än så länge. Forsätt kämpa så ska du se att det går, bara man har viljan. Och viljan är verkligen viktig.
    Lycka till, och meddela gärna hur det går!!

• ia.

Åh, igår vad det ju lördag.. jag kände inget sötsug eller nåt sånt, inte alls.. men jag köpte 200g choklad.. en marabou.. det var gott, men jag hade lika gärna kunnat låtit bli. men jag vill ha en dag när jag kan köpa å äta vad jag vill då känns det bättre att köpa fast jag inte vill ha, å veta att jag ' fick på lördagen å ska inte ha nåt mer nu i vekcan'
    guud vad rörigt det blev.. hoppas ni förstår:D

Lilla Päronet:
    nääej, inget mera sen sist, men 3 kilo på 10 dagar är bra, även fast jag tror att jag väger mer nu idag.. så jag ska inte väga mej på några dagar;)
    Hur har det gått för er nu då?:D gått ner nåt mer? Ni har säkert skrivit det i tråden ovanför, jag hann inte läsa allt.:)

Kraaamar!

(rörigare än rörigast, ursäkta;))

• Lilla päronet

ia:
    jag tycker det är bra att du belönar dej nån dag med något söt. Jag åt också lite godis igår. Men det känner jag att jag var värd. :D Jag har ju varit duktig med att hålla med ifrån godiset ;)
    3kg på 10 dagar är ju jätte fint resultat gumman. Kram!

• H3l3na

Lilla päronet
    Tackar för det vänliga mottagandet=) Jag har ju som mål att försöka gå ner 3 kilo tills den 3 aug när jag åker på semester så jag försöker oxå träna MYCKET. Normalt brukar jag bränna 2000 kcal på 3 timmar men för närvarande är mitt gym stängt tills nästa måndag så jag var på ett annat gym idag, men där brände jag bara 1500 kcal på 3 timmar..Konstigt=) Och ärligt talat orkade jag inte träna mer än så. Tycker du är jätte duktig, ska kanske också försöka dela upp träningen under dagen, 2 timmar på morgonen och 2 timmar på eftermiddagen...kanske bli lättare så. Jag är förresten 23 år och bor i Gävle så inte så långt ifrån er andra, men jag är från Mariefred=)

Många kramar till er alla!!!

• H3l3na

Lilla päronet
    Brukar du få frossa när du tränar så där mycket?

• Lilla päronet

H3l3na:
    Jag tycker det känns lättare att dela upp träningen. Igår tränade jag 2 gånger, och så gick jag på promenad. ;) Kände mej nöjd på kvällen. :D Imorse så tränade jag som vanligt. Och snart ska på en promenad, jag har fixat en stegräknare så jag tänkte använda den. Så får man se hur mycket kalorier man bränner. Man kan ställa in sin vikt på den, så då blir det förlitlig beräkning på kalorierna.
    Hmm när det gäller att frossa så har jag inte gjort det sedan jag började träna hårt, utan jag smakade på lite godis i helgen, men det va inte alls mycket.
    Du då?? Brukar du frossa?
    Är det inte nästa vecka du åker utomlands??
    Hoppas att du hinner med ditt mål. Håller tummarna hårt för oss ;) Ha det fint så hörs vi!! Kramis!

• Lilla päronet

HippieJo och ia:

Hur är det med er tjejer?? Hoppas att ni har haft en bra helg ;) Själv hade man det rätt så bra. Kan meddela er att min veckovägning blev: -1.5kg. Jag är nöjd med det resultatet. Så länge det rör sig neråt så är jag nöjd :D
    Kram på er!!! Och sköt om er! KRAM!!

• ia.

Lilla päronet & HippieJo:

Jag har gått uupp.. förjäkligt, men så är det väl.. 55,4 är jag uppe i nu. men jag ska skippa lördagsgodis på lördag tror jag å fortsätta som jag gjort innan istället.. jag led ju inte av det:D

Åh, 1.5 är ju jättebra!!
    Jag har haft´en rättså bra helg.. inte ens en vecka kvar tills killen åker iväg ett år så det är lite tråkigt, plus att jag sa upp mej från extra jobbet:P
    annars har det avrit toppen:D!

Skriv snart då:)
    KraaaaM!

• Maudlin

Hej på er

jag har varit lite passiv och läst hur det har gått för er tjejer. Till slut blev det så motiverande att jag själv satt upp ett mål, kanske lite väl tufft. Jag tänkte mig gå ned 14 kilo på 18 veckor. En vecka har redan passerat och jag är alldeles för feg för att köpa en våg. Är en före detta bulimiker och bara ordet våg är en plågoande. Jag vet inte om jag är helt fel ute men kanske kan få lite tips av er. Jag äter mellan 900-1100 krlorier per dag. Lite kolhydrater (knäckebröd) och mycket protein (kyckling och ägg). Till detta så går jag 5 km varje morgon fem dagar i veckan innan frukost. Kör ett konditionspass 2-3 gånger i veckan och ett styketräningspass 2-3 gånger i veckan. Jag har idag ett BMI som ligger på 25 och enligt dem är jag överviktig. I helgen köpte jag ett bar ursnygga byxor, 2 strl för små som är mitt mål. Gör jag rätt eller borde jag ändra på något? Tror ni att det går att få bort 14 kg? Tror jag behöver lite vägledning på vägen för att känna mig säkrare på mig själv såhär i början.

• Miracle

Maudlin- Om ditt inlägg är seriöst så äter du alldeles för lite i förhållande till hur mycket du tränar. Antagligen är din kropp inställd på svält, och din fettförbränning kommer antagligen att upphöra tills du börjar äta ordentligt igen.

Fortsätt med din träning som du gör. Den låter varierad och bra. Men se till att äta ordentlig frukost, lite lättare lunch och middag samt lägg till två-tre mellanmål. Innan träningen bör du få i dig något och direkt efter.

Lycka till!

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!