• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • hanny

Bra beslut HippieJo!!
    Man blir knäpp och knäckt av att räkna gram och kalorier hela tiden! Du hade väl kul på bion med din kompis och 1660kcal är ärligt talat ingenting så oroa dig inte...
    Som sagt ett mkt klokt beslut, kämpa på!

Lilla päronet
    Du förtjänade verkligen lite godis, du måste ju vila och njuta an ngt gott ibland så du inte tappar suget på att vara nyttig helt..

Ha det bra!

Kramar Hanny*

• HippieJo

Hanny:
    Skönt att höra. Visst är det ingen fara.. Jag har släppt hysterin nu, hittills går det bra. Insåg att det hade tagit skruv i mitt huvud och tänkte att det är bäst att sluta så snabbt som möjligt. Inget mer HV utan bara sunt förnuft. Jobba på självförtroendet ska jag oxå göra och träna lite. Ingen mår bra av att banta. Dig borde jag lyssnat på från början men jag var inte mottaglig då, tyvärr.

Kramis

• HippieJo

Lilla Päronet:
    Jag stannar ändå kvar här :). Hoppas att allt går bra för dig. Tappa inte verklighetsförankringen bara.

KRAM

• hanny

Det är ingen fara, det är skönt att se att du börjar komma till insikt med vad du behöver. Har läst den andra tråden och är jätteglad för din skull, du är BRA och du förtjänar att må BRA!

• Toulose

Äntligen lite förnuft! Skönt att höra att du insett vilken kapplöpning ni hållit på med.. Har följt tråden och måste säga att det hela verkar ju lite maniskt. Hoppas du kommer att trivas och må bättre med att ha ett mer avslappnat förhållande till mat!!

• HippieJo

Det är helt sjukt! Trodde aldrig att jag skulle bli så manisk, har lärt mig nu att det kan drabba vem som helst. Är glad att jag äntligen vaknade.

Lilla Päronet: Tränade idag och tänkte på dig när jag satt på cykeln. Fattar inte att du orkar 2 timmar om dagen! Hoppas att det går bra för dig och att du får en underbar semester!

KRAM

• Lilla päronet

HippieJo:
    Nu va det ett tag sen jag satt vid datan, har haft så mycket att göra inför resan nästa vecka. Och sedan så har jag jobbat lite extra. Så jag har helt enkelt inte haft så mycket tid över.
    Roligt att du tränade. visst känns det bra efteråt. Man blir såå nöjd efter en träningpass. Den här veckan har det blivit mindre träning för mej. Har helt enkelt inte haft tid att träna varje dag, men jag har endå gått ned i vikt. ;)
    Fick på mej ett par byxor som jag köpte i början av sommaren. Mitt mål va att komma in i dom innan jag åker på semester. Och jag klarade det, wohooo.
    Hoppas att det går bra för dej. Hoppas att man inte tappar kontakten sen när jag åker utomlands. Vore tråkigt. Men men kämpa vidare så hörs vi säkert under helgen.

Kram på dej gumman.

• HippieJo

Lilla Päronet:
    Neejdå, inte ska vi tappa kontakten, det vore supertrist! Var rädd där ett tag att du hade försvunnit :(... Jag ska träna idag igen, kändes så skönt sist. Sen ska jag ha skräckfilmsmaraton och godis ikväll tillsammans med älsklingen och några vänner. Myyys! Så härligt det måste kännas att komma i byxorna! Vilken vinst! Jag själv har gått upp lite igen, men det gör absolut ingenting. Har släppt hetsen. Tror dessutom att det mesta jag gick ner var muskler och nu tänker jag ta tillbaka dem genom hälsosam träning och ordentligt med mat, så jag lär gå upp lite. Känner mig mycket friskare nu.

Kram på dig gumman!

• ia.

helooo darlings!
    min msn förresten lilla päronet:
    fijan021@hotmail.com

allt har skitit sej för mej men folk säger att det ser ut som om jag gått ner ändå:) skönt det..blir bulgarien för mej i övermorgon så vi får se vad det finns för kul att äta där nere:D
    kraaam

• Lilla päronet

HippieJo:
    Visst vore det super trist ifall man tappade kontakten. Jag åker ju imorgon är borta i 2 veckor. Men så fort jag är tillbaka så skriver jag ;) Hoppas bara att ni inte försvinner nu under tiden jag är borta. Behöver er tjejer när jag kommer hem. =D I helgen åt jag också godis, hade mysigt med vännerna och kikade på film.
    När jag kommer hem ska jag ta forsätta med min viktnedgång fast den gången ska det bli lugnare. Vill då gå ned 10kg på till December. Och det tror jag att jag klarar.
    Hoppas att det går fiint för dej gumman när jag är borta. KRAM PÅ DEJ!!!!

ia: jag kommer att lägga till dej på min kontaktlista men jag kommer att åka utomlands imorrn och kommer att vara borta 2 veckor. Så du lär inte se till mej inne på msn på ett tag ;) Men sen när jag kommer tillbaka så kan vi alltid snacka =D
    Hoppas att det går fint för dej. KRAM PÅ DEJ MED ;)

Ha det fint tjejer, så hörs vi garanterat igen ;)

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!