• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • Lilla päronet

HippieJo:
    Dina tröstande ord hjälper jätte mycket :)
    Ha en fin kväll tjejen!!

• Lilla päronet

Hejsan!
    Idag blev det 2 cyklingpass. Känner mej piggare och piggare för varje gång jag tränar. Fast man är ganska hungrig oftare dom dagarna man tränar 2 gånger.
    Idag var jag sååå sötsugen, men det gick över då jag drack kaffe. Jag tycker att kaffe brukar hjälpa mot sötsuget!!

KRAM!

• Mimmi27

Hej tjejer!
    Hoppas att ni har haft en bra helg! Men vad jag kan läsa så är ni ju kanonduktiga!Själv gick det ganska bra, det slank ner lite kinamat, men inget godis iallafall.

Lilla päronet:
    Jag har inget speciellt mål med Nutriletten, jag har lite olika sorters bantningspulver som jag vill bli av med. Jag har bytt ut frukost och lunch nu sedan förra veckan, men sedan blir det South Beach igen. Det är ju meningen att viktminskningen ska vara för gott denna gången!

• ia.

Hallåå tjejer..

ååh, igår var det kalas ju, för systern, med hela tjocka släkten å alla andra.. det blev lite godsaker, lite mycket godsaker men inte som vanligt!

inte nog med det, blev hembjuden till pojkvännens föräldrar på sen middag å värsting efterätt för det var hans mammas sista semester dag å det skulle ju firas;)
    det hamnade både chips, godis å värsting efterätt på bordet.. kunde låtit bli, men det blev inte överdrivet.. ska inte väga mej på några dagar nu å så kör jag alla utbytta mål som kompensation mot min frossardag:D

Lilla Päronet:

Med nummer två menas, bajsa.. men det kändes 'otrevligt' att skriva det här, haha.. men så är det!:)

HippieJo: Hur går det???

Puss&Kram.

• HippieJo

Ia:
    Jodå, det går bra, står still idag... Jag är en sån galning som väger sig varje dag :). Men det är väl inte konstigt att man står still ibland, imorgon händer det nog grejer igen :). Jag åt lite glass igår, och inte riktigt lika nyttig middag som vanligt. Men blir man bjuden så blir man ;). Kan inte vara hela världen, jag tror faktiskt att jag ändå höll mig inm kalorigränsen.

Lilla Päronet:
    Du uppmuntrat minst lika bra. Det är verkligen skönt att ha er här, det är som riktiga vänner som man knappt kan vara utan... (Patetiskt?;))

Ta hand om er nu..
    Kramen!

• Lilla päronet

Wohhooo ställde mej på vågen imorse och vägde 67kg. allstå -1kg. guuud va skönt. hahaha. Nu forsätter jag köra på!!

ia:
    hahah ok då förstår jag vad du menar :)
    Tränade nyss, och jag cyklade med lätt mostånd. Det gick bra. Nån gång gör det inget om man äter mer än vanligt. Frossa får man göra då och då. Bara man tar igen det. Och du har varit duktig tjejen. Du hade ju gått ned 2kg så lite belöning fick du, heheh. ;) Får man fråga hur gammal du är?? Är lite nyfiken. :) Kram på dej!

HippieJo:
    Förstår exakt va du menar. Känner detsamma.
    Är såå glad att det släppte på vågen.
    Kram på dej tjejen!

ha det fint nu på er så hörs vi!!

• HippieJo

Wohoo! Grattis Lilla Päronet, det var ju som du misstänkte! :) Visst är det härligt när man ser resultat..?

Kramis

• Lilla päronet

HippieJo:
    Jaa det är så härligt när man ser resultat.
    Man blir peppad av att vågen rör sig.
    Nu ska jag inte väga mej igen först på måndag. Om jag nu kan hålla mej. hahaha.
    Hur går det själv då?? har det rört sig nåt?
    Imorse va jag så seg när jag hoppade på cykeln, sköönt att det är över nu :)
    Tränade 2gånger igen igår. Har svårt att hålla mej från den där cykeln, hahah.
    Tog också en promenad på 1 timme. När dagen va över så blev man så nöjd när man vet att man har varit duktig när det gäller motionen.

KRAM PÅ DEJ!!!!!

•  ~carpe diem~

Lilla päronet:
    Jag ska väl egentligen inte lägga mig i, har problem så det räcker själv.
    Skulle ändå vilja lägga ut en varning, låt inte vikten påverka ditt liv, det kan gå så illa som det gjort med mig, vill inte att någon ska behöva uppleva mina år av helvete.
    Skriver detta av omtänksamhet, inte av avundsjuka......

• ia.

HippieJo:

Jodå, jag är också lite våg-galen.. fast jag har lärt mej att inte väga mej när jag känner mej tyngre än vanligt;) man blir ju bara besviken!
    Jaa, klart att det är okej med lite extra, kan ju inte låsa sej själv helt.. även fast man alltid kunde låtit bli, egentligen:D

Lilla Päronet:

Haha, vad bra;)
    Jodå, två kilo på fem dagar var helt okej, måste jag säga:D Men jag brukar variera mycket, från dag till dag.. så systerns födelsedag gjorde nog plus minus noll, så imorgon kaanske det blir vägning:D inte idag!
    Absolut, jag är 19, så antagligen är jag mycket ( ?? ) yngre än dom flesta här, men jag måste säga att det här stället är det på internet med flest trevliga å vettiga personer som också är på min 'vikt-nivå'.. så jag hoppas jag kan få hänga kvar här utan större problem även om giftermål inte är så nära;)

sköt om er:D

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!