• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • HippieJo

Vill tillägga en grej till.. Min kille var borta över helgen och förra veckan var han ganska upptagen men gårkvällen var tydligen tillägnad mig, han kunde inte få nog av mig och tyckte att jag hade blivit jättefin! :) Det är så härligt för han är vanligtvis inte den mest uppmärksamme (antagligen för att jag förändrar mig så ofta med nya frisyrer och hårfärger, stackarn hänger inte alltid med ;)). Han såg det själv utan att jag behövde säga nåt. *Fniss*, blev så glad över att det inte bara spökade i min optimistiska hjärna :).

KRAM

• Lilla päronet

:( Jag kommer med jätte tråkiga nyheter. Vägde mej imorse och jag hade inte gått ned något. Står på exakt samma som förra veckan. Och det är 68kg. Men det konstiga är att jag har minskat 5cm runt magen och 5cm runt rumpan endå så har inte vågen rört sig. Det är såå skumt ju. Men men vem vet man kanske rasar snart. Jag ska ha tålamod och inte ge upp. Jag va bombsäker på att jag hade gått ned i vikt eftersom jag känner på kläder att dom blivit lösare. Men nej inte blev det någon minus för min del.

HippieJo: 2kg på 1 vecka är ju fint!! Tycker det är jätte bra. :) Vill du gå ned mera i vikt lr?? KRAM!

• HippieJo

Lilla Päronet:
    Jag hade det på känn med din vikt... Men du.. vikten är inte viktigast, du säger själv att du minskat och 5 cm är ju jättemycket! Vet du vad det beror på? Du cyklar och tränar verkligen jättemycket och du lägger förmodligen på enormt mycket muskler, och muskler väger mer än fett. Men att vara tung av muskler är ju inte dåligt! De t vill man ju! Vad du kan göra är att i fortsättningen minska motståndet på cykeln, då bränner du mer fett och lägger på mindre muskler då muskler inte får jobba lika hårt. Cykla på en lättare växel om det stör dig att inte gå ner, det är mitt råd. Lilla hjärtat, ge inte upp bara, du är sååå duktig!

Jag vill gärna gå ner till 54-55 och se om det känns bra :) Men i det här tempot lär det inte dröja så länge, hoppas jag iaf :).

Kram på dig!

• Lilla päronet

HippieJo:
    Jo det stämmer nog det du skriver.
    Och jag vill ju också bygga muskler. Ska prova med cykla lättare. Jag vill helst bränna fett först sedan börja bygga muskler.
    Men jag har tålamod. Jag tror att jag kommer att gå ned i vikt. Det kommer..:)
    Idag cyklade jag lätt och det gick bra, man blev inte heller såå trött i benen.
    nee nu ska jag vidare!! KRAM!

• Lilla päronet

glömde nämna att jag brukar stå still ibland och sedan gå ned mycket veckan efter. Så jag tror det kommer. Känner igen det här sen förr när man gick ner. Tålamod är det som gäller för mej.

• ia.

Hej tjejer!

HippieJo: Jag är 165 lång !

vägde mej idag till 55,8!!! -2.2 på 5 dagar!!

Lilla päronet:
    5 cm i både midjan å höften?? sa du det? det är jättemycket ju!!
    Måste hålla med HippieJo om att minska motståndet på cykeln, det hjälper mycket:)

Fan brudar, ni är ju hur grymma som helst!:P

• Lilla päronet

ia:
    Japp 5cm i båda midjan och rumpan.
    mm ska nog minska motståndet på cykeln.
    Får se hur jag gör.
    Roligt att du också har gått ned. Måste vara en skön känsla. :)
    Va är din målvikt?? Kramis på dej!

• HippieJo

Ia:

Wow! Det är ju asmycket! Hur gör du? Vad är din målvikt?

KRAAAAM

• ia.

Lilla päronet:

jaa, men det kan vara så att du kanske har druckit mer vatten än vanligt, kanske inte gjort nummer 2? :-P
    hursomheslt är det viktigaste att det KÄNNS, eller hur?:)
    För det mååste det ju göra??:)

HippieJo:

Jaadu, haha jag vet inte vad jag gör..
    Till saken hör väl att jag väldigt sällan är hungrig.. mer sugen så jag låter bli att äta när jag är sugen, har gått riktigt bra dom senaste dagarna;) 'Tyvärr' så fyller syster yster år idag, men jag känner mej inte ett dugg frestad, än.. kalas om en halvtimma.. haha..

Min målvikt var 51, men jag tror att 52 är bättre:)

Så kul att berätta för alla här hur det går, å samtidigt bli inspiererad av er, det gör jättemycket faktiskt!
    Vi är så duktiga;)

• Lilla päronet

ia:
    Jo det viktigaste är ju att det känns. Det är ju det viktigaste och att det syns att man har blivit mindre, hehe. Jag har fått en känsla att jag kommer gå ned till imorrn. Hoppas den känslan stämmer. ;)
    Hmm va menar du med " kanske inte gjort nummer 2 ??" Förstår inte riktigt va du menar, hehe. Är lite trögfattad ibland, hahaha.

Men men tycker ni tjejer är sååå gulliga när ni försöker trösta mej, det hjälper!!
    KRAM TILL ER BÅDA!!!!

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!