• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • Lilla päronet

ia:
    hehe, jag kommer nog inte heller gifta mej på ett tag ;) Jag är 21år. Tiden går fort efter man har fyllt 18år tycker jag. :)
    Nu ska jag ut på promenad. ha det fint tjejen. KRAM!

• HippieJo

Lilla Päronet:
    Jo, visst har det rör sig.. Uppåt... :( Vägde idag 57.4 efter 2 dagar med 57.2.. Blev lite besviken då jag verkligen inte gjort nåt utöver det vanliga, förstår inte riktigt.. Men jag ger inte upp, det går så bra annars så jag är fortfarande jättemotiverad.

Ia: Både jag och Lilla Päronet är 21 så vi är ganska jämgamla alla tre. Jag går inte heller i giftasförberedelser utan tycker mer som du, att forumet är så bra. Dock vill jag gärna gifta mig med min älskling en vacker dag, och då vet jag ju precis var jag ska surfa ;).

Ta hand om er och tänk på carpe diems varning, jag tänker så varje dag då min mamma led av bulimi ett tag. När vikten blir en besatthet så gäller det att ta sig en funderare.

KRAM!

• vårbrud-05

Hej tjejer!
    Har läst lite i er tråd och gläds med era framsteg. Jag tänkte dock bara ge er lite råd så att det kan gå ännu bättre.

Försök att inte väga er varje dag. Man kan pendla mycket i vikt från dag till dag, kan vara flera kilo och det beror bland annat på vad man har ätit om det innehåller mycket salt eller om man ätit sötsaker.
    Om man har ätit lite mer och "godare" på helgen så är det bra om man väntar med att väga sig tills på torsdagen eller fredagen eftersom kroppen samlar på sig vatten då.

Jag skulle också rekommendera er att ha en ätardag/unnardag i veckan när ni kan unna er godis, god mat, mm och helt enkelt äta lite mer den dagen, det håller er förbränning igång och ni får lättare att hålla er ifrån sötsaker och annat på veckorna.

Lycka till tjejer!

• HippieJo

Vårbrud:
    Hehe, jag sitter i "väga-mig-varje-dag-fällan" och blev besviken idag när jag såg att jag gått upp 2 hg trots att jag varit duktig.. Antar att det inte är något att hänga upp sig på :/. Om man nu blir "tyngre" av att äta gott på helgen och därför inte bör väga sig förrän tors-fre, hur kan det då vara bra att unna sig gottor på helgen. Jag har läst alla Pauluns böcker och förstår grejen med att det ökar förbränning och så vidare, men på något vis känns det overkligt. Motsägelsefullt att äta choklad för att gå ner i vikt? Jag inser att det nog stämmer, men ändå... Tack för tipsen iallafall!

KRAM

• Lilla päronet

vårbrud-05:
    Jag brukar väga mej en gång per vecka. Men ibland kan det hända att det blir fler gånger. Va det gäller att ha en ätardag per vecka så kan det hjälpa. Jag har hört av många det höjer förbräningen. Får se hur man gör framöver. tack för all tips :)
    Ha det bra ;)

HippieJo: Försök att inte väga dej varje dag, för då kan det hända att man blir besviken. :) i alla fall så är det nog bara vätska som du har gått upp i.
    Kram på dej gumman, forsätt att kämpa för det gör jag ;)

• HippieJo

Åååh! Tack Lilla Päronet! Det kan tyckas lite men varje liten pusch och uppmuntran gör jättemycket. Speciellt såna här dagar... Hoppas att jag är tillbaka på 57,2 imorgon, eller mindre ;)...

Var bor ni förresten tjejer?

KRAM!

• ia.

Åh, ännu roligare om alla är jämngamla ju:)

HippieJo:
    2 hg är iiingenting at bry sej om!
    om du pendlar från 57 til 58 är det en annan sak.. så länge du håller dej inom iaf, samma 5-hg nivå tycker jag att du är grym:D

Lilla Päronet:
    Hur har det gått för dej, totalt nu under dom här veckorna?
    Du började på? 70? ska ner till 56 å nu är du på? kanske är helt ute å cyklar, rätta mej då:)

Tänkte passa på att berätta att jag är tillbaka på 55,8.. vågade väga mej idag:D
    Fast jag varit på kalas den 18 å ätit onyttigt igår.. så det känns skönt.. nu är det bara att kämpa vidare!!

Kom igen tjejer, ni är hur duktiga som helst! Det är svårt det vi håller på med, det ska gud å fan å hans moster veta!!
    Kramar!

• vårbrud-05

Jo, så här ligger det till. Förbränningen höjs med en ätardag och då samlar du också på dig vatten som jag tidigare skrev, vissa mer och andra mindre, beroende på hur känslig man är mot kolhydrater.
    Men det är också så att man på sikt går ner mer eftersom förbränningen hålls igång. Det behöver ju inte synas om man samlar på sig vatten och det är ju inte vågen som man ska lita på mest utan dina mått?

• Lilla päronet

ia:
    Jo jag började på 73kg. Jag väger nu 67kg.
    jag har gått ned 6kg på 4 och en halv vecka. Är helt ok!!
    Och jag vill ned till 55kg ungeför. Är såå svårt att säga hur mycket man ska ned. Beror på när man blir nöjd ;)
    Kul att du är nere på 55.8kg.
    Fiint med glada nyheter tjejen :D
    Kämpa på vidare!!

HippieJo: Jag bor i eskilstuna...Vart bor du då??? Är lika nyfiken, hahahah :D
    Håller tummarna för att går ned för oss.

KRAM PÅ ER!!!!

• ia.

Lilla Päronet:

Åh, det är ju jättebra.. inte konstigt att det går bra för dej du som kämpar så mycket:D

HippieJo: Glömde att skriva var jag bor, kan passa på att säga att jag näästan bor granna med LillaPäronet, i Västerås närmare bestämt:)

Å så tycker jag att vi passar på att skriva alla våra vikter å längd.. jag vill så gärna ha stenkoll på hur det går för er:)

Om det inte är för mycket begärt:)??
    Längd: 164
    Nuvarande Vikt: 55,8
    Vikt när jag började: 58,0
    Vikt jag vill sluta med: 51,0

Kopiera gärna å skriv:)
    Puss&Kram

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!