• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • HippieJo

Vi hörs om två veckor! Ha det underbart! :D

KRAAAAAM!!

• Lilla päronet

HippieJo, ia och alla andra.
    Nu är jag tillbaka från semestern, hehe.
    Jag hade det jätte bra därborta. och åt en massa god mat, haha.
    Måste erkänna att jag har gått upp 2kg. :(
    Men jag tar nya tag och kör på. Hur har det gått för er då?? Kram på er!!

• HippieJo

Bara två veckor, det känns som i en annan livstid. Jag har helt slutat tänka på att gå ner, mår inte bra av det, jag är ju så fin ändå ;). Börjar dansa om en vecka, det ska bli riktigt kul! Har ni haft det härligt?

• Lilla päronet

HippieJo: Japp vi har haft det jätte härligt. Idag börjar jag jobba igen :( har haft det föör bra så att man knappt vill börja arbeta igen. haha. Men ser framemot det endå. Vaknade i natt av att jag hade jätte ont i halsen, ussh va jobbigt. Har fortfarande små ont.
    Kul att du börja dansa. :) Hmm vad skulle du börja dansa?? Jag har ska ta det lungt med träningen tills halsen har blivit bättre. Vill ju inte bli värre.
    Hur mycket väger du då? Kul att höra att du är nöjd med vikten. Du är garanterat fin. Vi hörs, kram!

• HippieJo

Lilla Päronet:
    Balett, Jazz, Funkjazz, Streetdance och Disco Freestyle :D, så det blir fullt upp. Jag väger ca 58,5 men jag har bara bestämt mig för att vara nöjd nu, oavsett vikt. Jag vet att jag är som finast (som alla andra) när jag mår bra.

Kram!

• Lilla päronet

HippieJo: Åhh va kul, många olika danser som du ska börja på :) lycka till!
    Hmm det var ingen bra start för mej denna vecka. Igår så åt jag godis, och idag bjöd dom på fika på jobbet :( Jag vill inte äta sånt under vardagarna, endå så kan jag inte hålla mej. Men imorrn tar jag nya tag och då ska det bli nyttigt. Idag har jag feber så då blir det ingen träning, trots att jag vill. ;) Jag har bestämt mej för att jag ska nå min målvikt till våren. Så jag har ett tag på mej. Ska sätta fart nu på en gång. hehe. :D Kram på dej tjejen. Ta hand om dej!

• ia.

Tjeeejer!!
    Hur mår ni??
    Åh, jag har varit borta nu i två veckor i Bulgarien! Sen har jag legat jättesjuk i en vecka.. men nu börjar jag vakna till liv!
    Hur går det för er??
    Åh, har saknat er jättemcyket! Haha..
    Jag pinar på med min jävla viktångest här hemma.. Händer iiiingenting.. jag blir galen. Men nu är jag på G igen!
    Skriv fort tillbaka..haha!
    Kram

• Lilla päronet

ia:
    Hej gumman! Kul att höra från dej :) Har undrat vart du har tagit vägen, hihih.
    Har saknat er också. :) Jag är sjuk nu, har feber och har fått världens förkylning.
    Har legat i sängen i flera dagar. Och jag håller på att bli galen, orkar inte ligga i sängen.
    Hade du roligt borta i bulgarien??

Vill du fortfarande gå ned i vikt?? har du gått upp något under semestern då?? det har jag. Men det ska jag ta igen. Vi får forsätta kämpa gumman, för nu är våran semester över. hahaha :D
    Vi ses snart! Kram än så länge!

• ia.

Lilla päronet:

Åh, visst är det värdelöst! Är sjuk jag med, men idag var jag så bra att jag kunde ut å cykla å göra allt jag skulle:)
    Jag hade det riktigt riktigt bra där nere, hur kul som helst!
    Jaa, tyvärr så vill jag väl det fortfarande, jag ligger på 56,2 just nu.. Men 50-51 vore ju woonderful! Men jag 'kan inte' på nåt vis.. Jag vet inte varför.. Jätteledsen blir jag när jag tänker på det, tycker att jag har gjort ALLT nu. Jag väger nog nåt HG mindre nu än innan semestern faktiskt.. men det svider lite, jag var nere på 55 tidigare i sommar ju.
    Jaaa, semestern är slut nu å allt är som vanligt.. lika bra att man börjar nu igen då.. Värsting bal ska jag på i jul också å det vore ju kul å känns sej lite fresh i klänningen..;)
    Vad väger du nu då?
    Men så mycket kan du ju ändå inte ha gått upp? Hoppas inte;)

Kraaaam!

• Lilla päronet

Ia: Hmm jag har gått upp 2kg under en månad nu :( men det tar jag igen. Åt en massa när jag var utomlands men det var det värt. Och alkohol som man drack, hehe.
    idag känner jag mej bättre, men är ganska trött. Febern har i alla fall släppt sej. fast förkylningen sitter kvar+ att jag har fått hosta också..blää.
    åhh va kul med bal. Förstår att man vill känna sig fresh inför balen. du hinner gå ned om du verkligen kämpar. Vet att du kan klara det gumman. Kör med träning och försök äta nyttigt under vardagarna. Promenera så mycket som möjligt också.
    Jag ska försöka gå ned 1 kg per vecka. ska försöka i alla fall. Jag kommer köra på med träningen så fort jag blir frisk igen. Och jag vill ned till 53kg till jul. Får se om det går att gå ned 1 kg per vecka. Väger nu 68kg. Ussh va mycket. :( Men det ska bort. så är det bara. Ska försöka i alla fall :D
    Har du haft det bra under helgen annars??
    kram på dej tjejen.

HippieJo: Hur är det med dej gumman??

• HippieJo

Det är sådär med mig med... Förkyld och eländig.. Tänkte på en grej... Båda ni har sänkt era målvikter... Varför?? Var försiktiga så att ni inte förstör er själva... Ia: Är inte 50 kg lite lite, du är väl nästan så lång som jag?? Lycka till och ta hand om er!

KRAM

• Lilla päronet

HippiJo:
    Hmm min målvikt är äntligen 55kg. Men har tänkt mycket på det där med vikten och jag bestämde mej för att gå ned till ca 53kg. Precis som jag gjorde för något år sen. Jag tycker att jag passar bäst till den vikten. men jag kommer ju att sluta gå ned i vikt så fort jag blir nöjd med vikten. Vem vet jag kanske är nöjd när jag väger 58kg. Det vet man aldrig men just nu så har jag lagt en målvikt på 53kg. Får se hur det blir framöver. ;)
    jag vill ju helst gå ned i vikt i fett sendan bygga upp musklerna då jag har nått målvikt. Vill ju bli fast i kroppen.
    Hur lång var det dú va???
    Krya på dej. Och ha en forsatt bra helg.
    kram på dej tjejen!

• ia.

Hälloooow!
    HippieJo:
    Jag vet, men jag har funderat å kollat å jag har kommit fram till att 50 kanske är lite väl, men jag har ju sagt 51 från början så det är inte så mycket skillnad.. men jag tror att jag kommer vara mer än nöjd om jag kommer ner till 51:)
    Jag har börjat fundera på ViktKlubb.se nån av er som har hört nåt om det!

Lilla päronet:
    Japp, det blir riktigt mycket promenader för min del nu! Har verkligen inte råd att köpa ett gymkort just nu, har bränt många många tusen kronor!
    Imorgon (IGEN- Jag börjar snart gråta för att jag har sagt det så många gånger) ska jag börja..
    USCH, nu måste jag fan göra nåt åt det här, blir galen snart!
    Lycka till! Hoppas att ni har haft en riktigt bra helg!
    Kram Kram!

• Lilla päronet

ia:
    Promenader är ju jätte bra motion. Själv så promenerar jag mycket mellan jobbet och så varje dag :) Försöker så gott jag kan. Jag funderar på att köpa ett gymkort. Får se hur jag gör framöver. jag har ju min motioncykel här hemma. :D Så den kan man använda. Kom igen nu tjejen, nu kör vi på ;) Kram på dej än så länge.

• Lilla päronet

Idag så köpte jag en mp3 spelare. Tänkte ha den då jag promenerar. Jag har lagt in en massa bra låtar. Det blir lite lättare att promenera långt då man har musik.
    Så min tips att köpa en. :D
    Idag tog jag en promenad på 1 timme. :)
    Imorrn ska jag träna. Min förkylning har blivit mycket bättre. så nu börjar man komma igång igen. Kram !!

• evelina.

skulle önska att alla ni lånade/köpte boken "mattillåtet" av gisela van der ster. den är jättebra. det står att den är för dom med ätstörningar men det står mycket annat bra i den också. bla. sticker den hål på många myter om mat/ätande/vikt vad som är nyttigt och inte t.ex. och hur kroppen/förbränningen fungerar.

• evelina.

förresten..
    ingen av er äter väl under 1500 kcal?
    för blir man lätt förkyld kan det vara ett tecken på att man kanske äter lite lite..

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!