• HippieJo

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hej på er duktiga människor! Jag har faktiskt oxå tagit tag i mig och varit duktig hela veckan. Jag vägde 60 kg från början och vill ner till 54. Jag började med hälsovakten i tisdags och vägde i morse 58.7. Det konstiga är att jag igår vägde 58.4och jag har inte fuskat minsta lilla. Jaja.. det är ändåpå g och det ska bli jätteskoj att vara som man har tjatat om att man vill vara i flera år. Jag tycker att ni är jätteduktiga och jag är så stolt över mig själv att jag verkligen klarar detta. Jagvar djupt sockerberoende men har knappt haftnåt sug alls sen jag slutade, helt otroligt! Jag äter 1000kcal/dag, och om jag tränar så äter jag mer så att jag ständigt får in 1000 om dagen.

Never give up! Bevisa för dig själv att du är stark nog! För det är vi :).

KRAM

• HippieJo

Sara den rara: Så gullig du är.. Allt blir ju lättare med positiv inställning :).

Suslof: Tackar tackar!

Jag är nu nere på 58.3 (imorse) och tycker att det är bra för att vara första veckan. Startade som sagt på ca. 60 kg och vill ner till 54. Jag är 169 cm lång.

Enda dagen jag överskridit mitt kaloriintag var midsommarafton och då tillät jag mig att göra det. (Inte så lätt när man bli bjuden på chips och After Eight :P). Jag blev ju lite nerslagen när vågen visade att jag gått upp från föregående dag häromdagen, men nu känns det bra att vara på rätt köl igen, har ju ändå i beräkningarna att 6 kilo ska ta 9 veckor så det borde ju inte vara omöjligt. (eller??) Jag har aldrig dietat förr och är egentligen inte överviktig, vill bara bli av med lilla magen, lite överflöd på armarna och mina (o)älskade lovehandles...grrr... Det ska nog gå bra, jag är bara ssååå otålig.

Jag tycker att lilla päronet är fantastiskt duktig som cyklar så mycket varje dag, det måste ju verkligen ge resultat!! You go girl!

Kämpa på tjejer!
    Kram!

• HippieJo

Just det! En sak till.. Hur håller man sig från att väga sig varje dag? Känns som om man bli gladare åt resultaten om man gör det en gång i veckan istället... Kan bara inte hålla mig, varje kväll längtar jag till morgonen när jag får se om det har hänt något. Hur gör ni?
    Kram!

• HippieJo

Suslof:Usch! En dag i veckan!! Jag har svårt att låta bli att väga mig varje dag. Fast jag vet att det vore bättre, för som det är nu så kan det ju som du sa, variera med vätskemängd och sång (och jag som inte gör nummer 2 varje dag har ju även det extra i magen ibland). Jaja, jag ska försöka... Bara imorgon oxå... hihi.. Man är ju så olika byggda, jag har små bröst, ganska smala höfter och ganska klen benstomme så för mig känns det bättre att inte ha så mycket extrafett på mage och armar. Annars tycker jag att former och kurviga kvinnor är vansinnigt vackert, jag har bara inte den konstruktionen så man får ju göra det bästa med det man har :). Kör på, du kommer att klara det finfint!

Kram

• HippieJo

Lilla Päronet
    Jag förstår att du är nöjd. Jag borde oxå träna men jag har så lite motivation till det. Hade varit praktiskt med en träningscykel men jag är rädd att den bara står och samlar damm om jag köper en :(, det vore typiskt mig.. Idag stod vågen som samm som igår och jag börjar undra om jag kanske inte KAN gå ner i vikt. Jag tycker att om man bara äter 1000 kcal/dag så borde det gå ganska fort. men det är väl som nån har sagt; att de sista kilona sitter osm berget. Jag måste börja väga mig en gång i veckan istället. Jag blir så missnöjd om det inte har hänt nåt från en dag till en annan, och jag vet egentligen att det är knasigt att tänka så.

Tålamod, ett ord jag måste lära känna..

• HippieJo

Lilla päronet:
    Du är en förebild för mig. Du ska vara stolt över dig själv.
    Jag har ju som sagt ett kaloriintag på 1000kcal/dag, idag har jag ätit 1800! Gissa hur jag mår. Blääää. Äh, det är bara att ta nya tag imorgon, ellerhur? Jag har idag gömt min våg för 1½ vecka framåt. Blir bara besviken hela tiden. Pojkvännen skrattar åt mig som inte inser att jag är nojig ;), det brukar väl vara så? Annars är han ett stort stöd. Lagom uppmuntran samtidigt som han säger att han är nöjd som jag är nu. Det är bra, sånt behöver man. Din uppmuntran är också välbehövlig. Uscha, semester på söndag, hur ska det gå???

Kramar på er tjeje och kämpa på!!

• HippieJo

Ja... jag ska inte ge upp :). Jag tycker att det är jobbigt att det nu gått nästan 1½ vecka sedan jag började (två fuskdagar) men jag känner ingen direkt skillnad, det är nog det jobbigaste... Inga lösare jeans eller nånting. Enligt vågen så ska det ju vara lite skillnad men jag märker inte nåt. Jag ska hålla ut... Jag tänker nog väga mig måndagar jag med, men nu blir det på söndag eftersom jag inte orkar släpa med vågen till Dalarna.
    Jag tycker att du redan är superaktiv, ska du träna ännu mer under semastern?? Galenpanna! ;) Hursomhelst så är det ju jättebra! Kör hårt ocg var stolt!
    Kram Johanna

• HippieJo

Suslof:
    Uscha uscha... Hoppas du kryar på dig snart..

Kramar HJ

• HippieJo

Lilla Päronet:
    Nej tyvärr inget neråt för mig :( Idag var jag tom. 1 hg tyngre än i förrgår (nej jag kunde inte hålla mig ifrån vågen). Vad gör jag för fel?? 1000kcal KAN väl inte vara för mycket??

Vad skönta tt du känner resultat! Det måste kännas underbart!

Kramis till dig!

• HippieJo

Ja, jag ska börja träna efter semestern (under semestern ska jag gå långa prommisar i skogen :)). Jag ska vara tålmodig, så gott det går ;).

Kram för din support!

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!