• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • HippieJo

Lilla Päronet:
    Vi hade tvättdag idag så alla handdukar var upptagna, så det blir inget gym idag.. :( Jag som var så motiverad. Vägde 56 imorse, åååh! Bara 1 kg kvar!! Sen får vi se om det blir ytterligare ett efter det... Duktig du är som är uppe så tidigt och tränar, galet värre!
    Kramis!

• Lilla päronet

HippieJo:
    Ok synd att det inte blev någon träning ;)
    Det blir ingen träning för min del i kväll trots allt. Har en massa andra ärenden.
    Men det spelar ingen roll, jag har ju fått träna i morse. Så det får räcka för idag ;)

Va bra att du snart har nåt din målvikt.
    Hur mycket har du nu gått ned sammanlagt?
    Jag funderar på om jag ska ner till ca 54-55kg. Men jag får ju se hur det går för mej framöver. Kramis!!

• HippieJo

Lilla Päronet:
    Jag började på 60 kg, sen hamnade jag på 58 och gick upp igen till 59 under semestern. Nu har det gått tre veckor sedan 59 och nu är jag på 56, det går undan! Kramis!

• SB_Helena

Jag är helt slut;-D Hade vilodag igår så då tänkte jag köra lite extra idag. Det resulterade i 4,5 h på gymmet. Fast jag mådde väldigt bra efteråt, annars brukar jag må illa när jag tränar på fastande mage, men inte idag inte... Men nu känns det i kroppen.

• HippieJo

SB_Helena:

Det är hälsofarligt att träna på fastande mage, och alldeles galet att göra det i 4,5 h!!!! Du kan kollapsa!

• SB_Helena

HippieJo
    Hälsofarligt?? Jag har hört att den bästa fettförbränningsträningen är när man tränar innan frukost då glykogendepåerna (eller hur det stavas) är tomma. Fast jag vet att man ska köra lågintensivt och högst i 1,5 h. Jo fast 4,5 h är och ta i, det blev lite mycket idag jag vet =/ Men jag känner mig bra och äter bra. Det är som att springa ett maraton, ungefär... Har tränat innan frukost i flera veckor nu och jag känner inte av något dåligt. Men det är bara 5 dagar kvar till semestern och då tar man ju i lite extra

• HippieJo

Missförstå mig inte, jag förstår dina intressen. Men du säger i ena vevan att du brukar må illa av det och i andra att du inte känner av nåt dåligt? Visst är det super att bränna fett på morgonen men som du själv sa; lågintensivt och max 1,5 h. INTE gymma i 4,5 timme. Du bryter bara ner muskler på det viset. Härligt att du är motiverad men se upp så att du inte jobbar åt fel håll. Eller att du förstör dig själv...

KRAMIS

• Gloriousgirl

Jobbar du inte SB_Helena? Jag förstår bara inte hur du hinner träna så mycket! :) Impressive!

• SB_Helena

HippieJo
    Vad söt du är som bryr dig, men jag är medveten om riskerna...Må illa brukar jag gra ibland för att man inte har ätit på länge, när man känner sig tom i magen. Men jag gjorde inte det igår och det kändes hur skönt som helst. Men jag tror det berodde på att jag hade laddat upp med kolhydrater kvällen innan. När jag menar något dåligt menar jag mer sympton på överträning som sömnproblem osv och det har jag inte stött på (ta i trä). Apropå att bryta ner musklerna så tar jag kosttillskott som ska motverka detta och jag hoppas att det funkar

Gloriousgirl
    Jag studerar på Högskolan i normala fall men nu har man ju sommarlov. Men det beror på vad man prioriterar, självklart!!

Har inte bestämt mig om jag ska bege mig till gymmet idag....måste tänka lite =)

• HippieJo

SB_Helena:

Klart att jag bryr mig, den kosmiska allmänhälsan du vet ;)...

Är det någon som vet hur man får in bilder här? Om man har på sin dator vill säga. Eller måste de finnas på internet?

Idag har jag svullardag, känns alltid lite konstigt men jag får lita på att det är bra. Sist jag gjorde det så tappade jag 1 kilo pp tre dagar efter.. kanske en slump, kanske inte... :)

KRAMIS!

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!