• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • HippieJo

Ia:
    Haha, blond? Jaha, där ser man... Kul :).

Lilla Päronet:
    Brunett med blå ögon, jo, det kan väl stämma något sånär.. :) Själv är jag honungsblond (guldblond med kopparinslag) och har ljusgröna ögon. Så där var du ganska rätt på det :).

Idag vägde jag 56,8 och jag var såå glad att vågen stod på något nytt, äntligen...! Även om det bara handlar om 2 hg. Kanske lossnar det nu!! :D Kom i mina finaste trosor utan att kanten skar in, vilken lycka!!

Puss på er!

• ia.

jag är verkligen jätteledsen.. nu har motivationen tagit slut å jag har ätit milshake å choklad å fan vet allt..:´(
    jag blir så jäävla besviken påmej själv.. det gick ju så sjukt bra, nu har jag säkert gått upp allt igen!!!!

• ia.

ingen av er gummor som har msn??

• HippieJo

Ia:
    För tusan gumman! Det är prcis så man INTE ska tänka! Klart du inte har gårr upp allt igen...! Det är ju absurt, vilket jag verkligen hoppas att du förstår. Vi har alla såna dagar, jag har det, säkert Lilla Päronet oxå och vi går ner ändå! Du har det kämpigt nu misstänker jag, med pojkvännen som ska iväg. Ge dig själv lite andrum, ha inte högre krav än du klarar av. Du förtjänar bättre än att gå omkring och känna dig kass. Snälla vän, det är verkligen ingen fara... jag lovar!

Jag har MSN :D

johanna_gullberg@hotmail.com

PUSS!! Ta hand om dig nu...

• HippieJo

56,1 kilo!!! Har gått ner 7 hg sen igår! Snacka om att äntligen lossna... :D

PUSS på er!

• SB_Helena

Alla har ju sina uppgångar och dalar, för alla vet att det inte är lätt att gå ner i vikt eller förändra vanor som man har haft länge. Men tänk på att ett kilo fett är 7000 kcal så du kan omöjligt ha gått upp allt igen. Men vänta några dagar innan du väger dig för du kan ha samlat på dig en massa vätska som försvinner efter några dagar. Vi vet precis alla hur det är och lider med dig, men det är bara upp på hästen igen. Sedan sägs det ju att en ätardag sätter igång förbränningen igen, det gäller att chocka kroppen. Lycka till!!!

• SB_Helena

Härligt HippieJo, vad är din hemlighet??

• Lilla päronet

HippieJo: wohoo kul att du har gått ned i vikt. Forsätt så gumman, du är duktig. Jag lägger till dej nu på min kontaktlista på msn, så du vet ;)

ia: Jag tycker detsamma som HippieJo.
    Ge bara inte upp gumman!! va har du för msn???

Kram på er!

• HippieJo

H3l3na:
    Tålamod är nog min hemlighet... ;) Jag gick hela förra veckan utan att (utslaget) inte gå ner ett enda hg! Denna veckan har varit betydligt roligare! Vi måste bara lära oss att acceptera att det svänger, ibland går det i ett rasande tempo och ibland inte lls, det kan tom gå uppåt även om man är, som jag var, duktig. Sen åt jag godis i helgen, kan har fått igång förbränningen kanske? Annars håller jag en diet med ganska pressat kalorimål, bara 800 kcal/dag så hade det inte gett resultat så vore det strange ;). Kramis.

Lilla Päronet:
    Tackar :D, gissa om jag är glad! Imorgon ska jag masa mig till gymmet oxå, så får vi se hur det går, ska tänka på dig när jag kör mina seeega 20 min på cykeln ;). Puss!

Ia:
    Hur känns det nu gumman? Bättre?

Kram till er alla!

• Lilla päronet

HippieJo:
    Hur gick på gymmet då? ;) Duktig du är!!
    Jag tränade före 9 imorse. va ganska pigg.
    Funderar på att träna ett litet pass ikväll med ;) Imorse ville jag väga mej, men jag lät bli. Jag har ju min mens så man vet aldrig vad vågen visar, och litar då inte på det. Men men på måndag är det dags igen för vägning. Håller mina tummar för ett bra resultat, :D Förstår att du är glad över din viktnedgång. Härligt som f*n. ;) Kram på dej tjejen, och ha det bra.

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!